UGC

UGC

A UGC jelentése User Generated Content, azaz felhasználók által létrehozott tartalom. Azokat a – leggyakrabban vizuális – tartalmakat hívják így az online marketingben, melyeket a vásárlók maguk hoznak létre és töltik fel egy vállalkozás közösségi oldalaira, vagy – amennyiben erre a lehetőség van – a vállalat egyéb online felületeire.

A User generated content, azaz a felhasználók által készített tartalom egy onlne marketing kifejezés, amely a vásárlók, potenciális vásárlók és érdeklődők, vagy épp a social média révén megszerzett rajongók által készített tartalmakra utal. Ezek lehetnek blogbejegyzések, értékelések, vélemények, hozzászólások, közösségi média tartalmak, vagy más, olyan tartalmak, amelyeket a felhasználók megosztanak a közösségi médiában vagy más online felületeken.

A felhasznlók által létrehozott tartalom nagyon hasznos lehet egy vállalat számára, mivel segít növelni a vásárlói elkötelezettséget és a lojalitást, valamint építi a vállalat és a vásárlók közti kapcsolatot és növelheti az elköteleződést, így komoly márkaépítő hatása is van. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a UGC pozitív tulajdonságai mellett negatív hozammal járó kockázatai is lehetnek, ezért fontos, hogy a vállalatok körültekintően és minden körülményt mérlegelve alkalmazzák ezt a taktikát.

Hasznosság

A UGC nagyon hasznos lehet egy vállalat számára, mivel segíthet növelni a vásárlói elkötelezettséget és lojalitást, valamint építheti az ügyfelek és a vásárlók közti kapcsolatot. A felhasználói tartalmak például átlagosan 29%-kal képesek növelni egy kampány konverziós arányát. A Világ legismertebb márkáinak keresési találatai 25%-ban ilyen, felhasználók által létrehozott tartalmakra mutatnak, így nem kérdés, hogy egy rendkívül hatékony marketing eszközről van szó.

A UGC segíthet növelni a vásárlói elkötelezettséget és lojalitást, mivel az emberek szeretik azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat vásárolni, amelyhez saját kezűleg adtak hozzá valamilyen tartalmi elemet. A felhasználók által készített tartalmak ráaádsul 75%-ban pozitív értékelést kapnak az online felületeken is másoktól, ráadásul jellemzően gyorsabban terjednek, mint a professzionális marketing tartalmak.

Ezek a tartalmak segítenek a vállalatoknak abban is, hogy jobban megismerjék az ügyfeleiket és a vásárlókat, és így kialakíthassanak egy erősebb, élő, és főleg: bizalmon alapuló kapcsolatot velük. Az user geneated content egyébként leginkább a 18-49 éves korcsoport vásárlói döntéseit határozza meg, jellemzően e korcsoport 43%-a vallja, hogy vásárlási döntéseit érdemben befolyásolja a többi vásárló által létrehozott tartalom.

A UGC kockázatai

A felhasználói tartalmak hasznossága mellett fontos megjegyezni, hogy vannak kockázatai is. Ezek közé tartozik például az a tény, hogy a UGC-t gyakran nehéz ellenőrizni, és ezáltal könnyen manipulálható – akár a versenytársak által is. A UGC-n alapuló marketing kampányokat is nehéz irányítani, mivel a tartalmak gyakran változnak, és többnyire nincs befolyásunk arra, hogy mit osztanak meg a felhasználók. E kockázatok miatt fontos, hogy a vállalatok körültekintően használják a UGC-t, és csak olyan tartalmakat tegyenek közzé, amelyeket ellenőriztek és megbízhatónak tartanak.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...
>