A Shopify előnyei és hátrányai – 2023-as körkép

A Shopify előnyei és hátrányai – 2023-as körkép

A Shopify előnyei és hátrányai nagyban függenek a személyes preferenciáktól; ami egy adott helyzetben előny, az egy másikban hátrány és fordítva. A Shopify egy bombabiztos fegyverarzenált ad a kezedbe, hogy berobbanj a piacra, de a kezedben is elsülhet a gránát, ha nem méred fel azokat a hátulütőket, amelyek miatt okkal választanak bizonyos vállalkozók másik webshop motort. Nagy rajongói vagyunk ugyan a Shopify-nak, de még ennél is jobban szeretjük a nap végén a profitot.

Minden fegyver ellened is fordítható, ha nem ismered tűpontosan az e-kereskedelem harci technikáját. Ahogy Bruce Lee fogalmaz: 

“Minden valódi tudás végérvényben önismeret.”

Ez a Te esetedben is biztos, hogy így van, ezért bővítsük ki a lelkesedést piacismerettel,- a konkurencia, a célcsoport, az ecommerce trendek és a vállalkozásod igényeinek pontos ismeretével:

Tudod mire van szükséged? 

Ahogy Te is, úgy a piac is változik, ezért nincsenek kőbe vésett szabályok, ugyanakkor ez még nem jelenti azt, hogy ne lehetne előre gondolkodni. A Shopify is ezt teszi, és azok az irányok, amerre az e-commerce titán lépeget, bizony az egész piacon nyomot hagynak, úgyhogy érdemes figyelni. 

Az alábbi – nem túl rövidre sikerült cikkben – segítünk Neked előre gondolkodni a Shopify előnyei és hátrányai tekintetében, ugyanis egy webshop motort hosszú távra választ az ember. Ezért három szemszögből is megnézzük, hogy alakulnak a Shopify előnyei és hátrányai:

  • szólunk a webshop szüzekhez, és behintjük érintetlen elméjüket a Shopify webshop motor beindításának és felpörgetésének minden apró részletével
  • a rutin rókáknak is szolgálunk néhány infóval, akik már meglévő webshopjukat szeretnék magasabb fordulatszámra kapcsolni és a Shopify-ra váltáson gondolkodnak
  • és végül a nagypályásokat sem hagyjuk ki: felvonultatjuk a Shopify előnyei és hátrányai szempontjából a skálázódáshoz, szintlépéshez szükséges elemeket is

A Shopify kétélű kard. Vagy elkaszálod magad, vagy a versenytársak elé vágsz! Igyekszünk mindent körüljárni, hogy te az élvonalba kerülj!

A Shopify ereje a nagy számokban rejlik

A Shopify előnyei és hátrányai az egész világon foglalkoztatják a webshop tulajdonosokat, és több millió esetben az előnyök már ki is akasztották mérleget. Nézzük meg először a Shopify-t számokban:

  • 175 országban több millió Shopify bolt tulajdonos pörgeti a piacot. 
  • 4.5 millió Shopify bolt üzemel egy időben
  • 10 000-nél is több alkalmazottja van a vállalatnak és immár

2081 aktív Shopify store üzemel jelenleg hazánkban és 295 store van development fázisban (Forrás: Store Leads)

A nagy számok most kifejezetten nem a Shopify előnyei és hátrányai alátámasztásaként, azaz társadalmi bizonyítékként állnak itt, hanem érdemben befolyásolják egy adott webshop motort választók jövőjét is: nagyobb szakértelmet, nagyobb fejlesztői bázist és nagyobb biztonságot is jelentenek.

A Shopify Partners, a Shopify Developers olyan fejlesztőkből, marketing és üzletfejlesztési szakemberekből áll, akiket folyamatosan hajt a piaci verseny, hogy a lehető legjobb appokkal, tanácsokkal és e-commerce eszközökkel jöjjenek ki nap, mint nap.

Globális bajnok, de lokálisan is labdába rúg?

Messze van már az az idő, amikor még csak a legbátrabbak vágtak bele itthon az e-kereskedelembe Shopify platformon. A Számlázz.hu Shopify applikációja fent van az app store-ban, a Billingo is integrálódik szépen és létezik SimplePay Shopify összekötés is – a működéshez szükséges alapokat bőven tudja a Shopify.

A Shopify igazi ütőkártyája azonban az olyan hosszabb távú dolgokban rejlik, amit magyar gondolkodással sokszor fel sem lehet fogni: Bárki kapcsolatba léphet például a Shopify fejesekkel a Shopify VIP platformon keresztül, ha úgy érzi, magasan kiemelkedik képességeivel az átlagból, és tudását hajlandó a Shopify szolgálatába állítani. Így került a Shopify gravitációs mezejébe díjnyertes storyteller a Pixar stúdióból, világbajnok gamer és még sorolhatnánk hány briliáns elme. 

Sajnos, bizonyos kincset érő funkciók esetében nem egyenlő lehetőségekkel indulnak az egyes országok, például a Shopify Payments még mindig nem elérhető kishazánkban, ezáltal rendesen megdobja a bolt fenntartásának költségeit, hogy külső Payment processorral kell dolgozni – bár a Stripe közel fájdalommentes ebből a szempontból.

Néhány hónap múlva azonban remélhetőleg a Shopify előnyei és hátrányai a Payments hazánkba érkezésével újfent csak a pozitívumok irányába tolódik majd el.

Korábban egy nagyobb lélegzetvételű cikkben összefoglaltuk, hogy a Shopify magyar környezetben is megállja a helyét, de bizonyos üzleti helyzetekben bizony egy Woocommerce, vagy a BigCommerce okosabb választás lehet.  De nézzünk csak át most mindent, tüzetesen!

Figyelem!

Ez egy nagyon hosszú cikk. Azért írtuk, hogy aki Shopify rendszeren gondolkodik, vagy Shopify-ra migrálna, annak minden szükséges informácója meglegyen egy helyen ahhoz, hogy jó döntést hozzon!

A Shopify előnyei és hátrányai webshop szüzeknek

Ha most nyitnál webshopot és semmilyen előzetes tapasztalatod nincs az e-kereskedelem területén, ide kattintva eléred 100%-ig ingyenes webshop marketing gyorstalpalónkat, hogy ne csak a kezdők szerencséjére támaszkodj a kezdeti időszakban.

Most pedig átvesszük a webshop beindításának és felpörgetésének legfontosabb szempontjait. Így alakulnak a Shopify előnyei és hátrányai itthon:

1.

Működési biztonság

A legelső dolog, amivel egy leendő webshop tulajdonosnak számolnia kell, az az, hogy a boltja be van-e védve az olyan gikszerekkel szemben, mint pl. a Black Friday dömping miatti túlterheltség, egy trükkösebb spammer miatti teljes leállás, a használt platform terméktámogatásának megszűnése és még sorolhatnánk. Ez nem túlparázás, a Magento Go megszüntetése elég komoly precedens volt az e-kereskedelmi piacnak, hogy kétszer is meggondolja, milyen platformot választ a webshopja alá.

A Shopify előnyei:

A piacon egyértelműen a Shopify a nagytestvér. Hosztolt szolgáltatás, így se a frissítésekkel, se a tárhellyel nem kell bajlódni, jár az ingyenes SSL tanúsítvány is. Nem kell fejlesztő kollégát fizetni aki időről időre bütyköli a webshopot, mint pl. a Woocommerce esetében, nincs hosting-mizéria sem. Egy élvonalbeli fejlesztői közösség garantálja a Shopify biztonságát. Neked egyedül egy dologra kell figyelni: nem kiadni a jelszavadat és a Shopify többfaktoros azonosítását mindig igénybe venni! Ha ezt megteszed, a webshopod működni fog és pont.

A Shopify hátrányai:

Ennek a biztonságnak megvan az ára és a Shopify be is hajtja a védelmi pénzt a magasabb díjak formájában.

Továbbá, eléggé app-centrikus a Shopify működése – vagyis harmadik feles, külsős fejlesztők készítenek nap mint nap kiegészítő eszközöket a Shopify app store-jába (jelenleg, a cikk írásakor 8000+ applikációval büszkélkedhet a Shopify). Ha valamelyik app nem úgy funkcionál, mint kéne, akkor, nem a Shopify, hanem az app fejlesztő brigádjához kell fordulni segítségért. Ez jelenthet kellemetlenséget, de a Shopify bolt egész működésére nem jelent tényleges veszélyt. 

7tipp: Ha biztosra akarsz menni, egy ún. content backup applikációba érdemes befektetni, mint pl. a Rewind Backups, így a legfontosabb adataidat mindig biztonságban tudhatod. A fapados megoldás, ha rendszeresen kiexportálod a termékinfókat egy CSV file-ba.

2.

Árazás – Shopify Pricing

A Shopify-ban jelenleg 5 árazási opció van, amelyek közül az első, vagyis a Starter csomag nem jelent tényleges webshopot az online térben, csak közösségi média felületeken, blogokon, weboldalakon, ún. Buy Button beékelésével tudnak vásárolni a látogatóid. Illetve a Plus size Shopify csomag pedig az igazi nagykutyáknak szól, nem webshop szüzeknek – Plus esetén teljesen máshogy néznek ki a Shopify előnyei és hátrányai is. Havi 20-25 milliós árbevétel felett érdemes rajta gondolkodni.

A Shopify Pricing témakört már taglaltuk egy régebbi bejegyzésben, most a középkategóriás árazási stratégiára fókuszálunk. 

A Shopify előnyei: 

A Shopify jelenleg 3 napos ingyenes próbaidőszakot biztosít, és aki belecsapna a lecsóba, annak onnantól az első 3 hónapban csupán 1 dollárt kell fizetnie. Továbbá amennyiben nem havi, hanem éves szinten bérelné a boltot, akkor 25%-ot is megspórolhat a havi díjakon. Ha pedig a 7Digits az ügynökséged, akkor – minősített Shopify szakértő lévén – gyakorlatilag korlátlan ideig development store állapotban tudjuk tartani a webshopodat az indulást megelőzően, tehát van időnk tökéletesre csiszolni.

A havi díjak teljesen vállalhatóak, ha a komplex funkcionalitást és a biztonságot vesszük alapul: 39 – 105 – 399 dolláros opciókról beszélünk. Az árazás a Shopify előnyei és hátrányai ismeretében teljesen versenyképes, különösen ha azt nézzük, hogy a Shopify folyamatosan dolgozik, hogy a legerősebb Shopify SEO és marketing eszközöket biztosítsa felhasználóinak. 

A legnagyobb különbségek az egyes csomagok között a felhasználói fiókok száma, a riportálási funkciók, szállítási feltételek, és automatizáció amelyek annál kedvezőbbek, minél többet fizetsz – értelemszerűen. De szerencsére egy egész átfogó ecommerce funkcionalitást kapsz már a Basic csomagban is. Ha kíváncsi vagy a részletekre, ez a Shopify kalkulátor pont neked készült.

A Shopify hátrányai: 

A Shopify Payments a Shopify saját fejlesztésű, ingyenes fizetési kapuja, ami nem számol fel tranzakciós díjakat. Ez a szolgáltatás sajnos még nem elérhető hazánkban, ezért minden egyes vásárlásnál kell számolni az extra tranzakciós díjakkal. Ez eléggé lelombozhatja a kezdő webshop tulaj hangulatát, pedig csak arról van szó, hogy máshol fizeted ki a révészt. Leginkább az alacsony árréssel működő vállalkozásoknak jelent ez komolyabb érvágást, és ez azon ritka helyzetek egyike, amikor megfontolandó, hogy másik platformot válasszunk.

A másik hátrány a fizetős appok díjai, amelyek szintén rendesen megdobják a költségeket. A Shopify előnyei és hátrányai a legtöbb esetben az app-centrikus működésen múlnak, így tudnak hihetetlen eszköztárral a csúcsra törni egyes webshopok, de aki túlvásárolja magát, vagy rosszul választ appot az pórul jár. 

7tipp: Írtunk a 7blogon már egyszer a Shopify ingyenes applikációiról, amelyek 0-24 dolgoznak érted és a vásárlóidért! Ha ügyesen választasz ingyenes és fizetős appokat, akkor többet hoznak a konyhára, mint amennyit levonnak a díjazással. 

3.

Ügyfélszolgálat

Bármikor beüthet egy váratlan esemény, és ilyenkor jó ha tudod, kihez fordulj. Még jobb, ha válaszolnak is – lehetőleg majomszerű fürgeséggel.

A Shopify előnyei:

A Shopify ügyfélszolgálat világbajnok, 0-24 a rendelkezésedre áll. Különösen, ha néhány versenytárshoz hasonlítjuk, kiemelkedően teljesít, ugyanis több csatornán is el lehet őket érni (csak összehasonlításképp, a Squarespace, egyáltalán nem nyújt telefonos segítséget…)

A Shopify hátrányai:

Az ügyfélszolgálat angol nyelvű, nagyobb világnyelveken még lehet, hogy akad szakértő régió függvényében, de ha mindenképpen magyarul szeretnél kommunikálni, azt csak a magyar Shopify Partnerekkel teheted meg – jelenleg hárman vagyunk ilyenek… Röviden:  az angol nyelvtudás alap, ha ez komoly problémát jelent, akkor vagy van magyar Partner a hátad mögött, vagy a Shopify nem neked való. 

Még egy apró hátrány, hogy komolyabb fejlesztői, tech-témákban nem igazán tud az ügyfélszolgálat választ adni. Fejlesztői, programozói tudást igénylő feladatoknál az amúgy kitűnően működő Shopify Community Forum tud a segítségedre lenni, vagy megint csak mehetsz egy Partnerhez. A fórumokban azonban várni kell a válaszra – nem kapcsol azonnal, mint az ügyfélszolgálat. Amennyiben van Partner ügynökséged, ez a probléma nem probléma, de azért a Shopify előnyei és hátrányai között ezt is mérlegelned kell.

4.

Store design

Számít a külső, különösen az online térben. Ez az első benyomás, amivel a látogatód találkozik, és ha nem elég meggyőző, akkor tovább áll és bottal ütheted a nyomát.

A design sablonok ugyanakkor nem csak a megjelenésről szólnak: minden méretarányú képernyőn hozni kell a minőséget, mobil, desktop, tablet, vagyis maximálisan reszponzívnak kell lennie, hogy akárhol is találkozik a boltoddal a látogató szívesen térjen be. Egy a cél: olyan felhasználói élményt nyújtani, ami vásárlással záródik.

A Shopify előnyei: 

A Shopify 11 ingyenes sablonnal büszkélkedik, fizetős esetén pedig csaknem 100 közül válogathatsz. Modern kinézet, profi elrendezés, alapból reszponzív, számos funkcióval, amik a Shopify előnyei és hátrányai mérlegét masszívan az előnyök oldalára billentik.

Ráadásul több szempont szerint is szűrhetsz a template-ek közül. Nem csak iparág, de olyan apró feature set alapján is, mint például, a visszaszámláló, vagy a megamenüs kialakítás, stb. E-kereskedelemben gyakorlott vállalkozók tudják, hogy ennyi téma bárkinek elég kell, hogy legyen – ha mégsem, akkor pedig több száz „külsős” témát találsz Themeforest-en is.

A Shopify sablonok repertoárja a webshopok 99.99%-ának bőven elég; modern, esztétikus megjelenést ad és intuitívan vezeti a vásárlót, hogy a kosarába pakolja a termékeidet. Ha pedig valami egészen egyedit szeretnél, még mindig ott a Wookie…

A Shopify hátrányai: 

Ha fizetős template-et választasz és valami nem tetszik és módosítani szeretnél rajta, akkor fontos, hogy tudd: nem mindegyik közülük a Shopify által kialakított design. Sok a külsős munka, így harmadik féllel kell kommunikálni, ha valami probléma merül fel.

További hátrány, hogy kisebb a rugalmasság és a testreszabhatóság, mint a nyílt forráskódú szoftverek, Woocommerce, Wix esetében. Természetesen bele lehet nyúlni a Shopify template-ekbe is, de ehhez folyékonyan kell beszélni a Shopify programnyelvén, a Liquid-en, ami elég niche-jellegű tudás Magyarországon.

7tipp: Hacsak nem a webshop design területén szeretnéd kiélni kreatív hajlamaidat, akkor elég, egy egyszerű, letisztult elrendezés, amit akár egy ingyenes Shopify template is simán megad. A nap végén úgyis a funkcionalitás és a marketing stratégiád hozza a pénzt a konyhára. Véleményünk szerint a design-t nem érdemes túlgondolni, UX szempontból bőven hozza a legmagasabb elvárható szintet a Shopify.

5.

Kezelőfelület

Fizikai termék esetében, sokszor még a funkcionalitásnál is többet nyom a latban, hogy “milyen kézbe venni”. Ez az online világban a kezelőfelület, a user interface, amivel nap mint nap találkozol, amin keresztül a boltod ügyeit intézed.  

A Shopify előnyei: 

A Shopify kezelőfelülete hozza az intuitív drag and drop jelleget, bár van még mit csiszolni rajta, de szerencsére ezerrel rajta vannak a témán. Az Online Store 2.0 a Shopify történetének legnagyobb szintlépése, forradalmasítja a webshop motor használatát, sokkal felhasználóbarátabbá téve azt és a 2.0-ás felülettel teljesen máshogy festenek a Shopify előnyei és hátrányai is. Fejlesztői segítség nélkül adhatsz a boltodhoz új elemeket, egyszerűen módosíthatsz minden landing oldalt, szinte teljes kontrollt kapsz a webshopod felett.

Ez az újítás időt spórol meg, segíti a tartalomkezelést, növeli a boltod teljesítményét és a magasba emeli a felhasználói élményt is. Egyre rugalmasabb a Shopify, egyre nagyobb teret kap a testreszabhatóság, és ezzel a komoly befektetéssel előrevetíti, hogy minden akadályt el fog gördíteni a jövőben a webshop tulajdonosok útjából, hogy a lehető leggyorsabban jussanak el a termékeikkel a vásárlókhoz. Ráadásul egy helyről lehet kezelni az összes sales csatornát akár mobilról is, ugyanis az admin kezelőfelület is tökéletesen reszponzív. 

A Shopify hátrányai: 

Az Online Store 2.0 nemrég került bevezetésre, ez számos hátrányt kiküszöbölt, azonban a termék fotók feltöltésénél még mindig van restanciája a platformnak: nem kroppolja a rendszer automatikusan a képeket. Vagy neked kell előtte méretre szabni egy szerkesztő szoftverben, vagy egyenként a Shopify-ban beállítani.  Egy olyan titántól, mint a Shopify már elvárható lenne, hogy automatizálja ezt a folyamatot. 

7tipp: Ha szeretnél biztos lenni abban, hogy vérprofi minőségben és tökéletes képarányban kerülnek fel a termékfotóid, akkor érdemes lecsekkolnod, hogy mit tud adni a Styleshoots

6.

Riportok

Amit tudunk mérni, azon tudunk fejleszteni. Mind a mérésben, mind a fejlesztésben komoly fegyverarzenált nyújt a Shopify – és ez bizony a növekedés titkos fegyvere. Mérés nélkül lehetetlen észrevenni azokat a rejtett összefüggéseket, amik elképesztő mértékű növekedéssel kecsegtetnek.

A jó öreg hirdetek → jönnek → megveszik már a múlt; ezt minden webshop tudja. A siker titka a részletekben rejlik!

A Shopify előnyei

Átfogó riportálási funkciókat biztosít, a kezdő szinten is, ha pedig hozzápattintod a Google Analytics fiókodat a Shopify boltodhoz, akkor máris rendelkezésre állnak a legfontosabb infók. Ugyanakkor, ha nem a csupasz Shopify funkcionalitást nézzük, hanem a teljes app arzenált, akkor olyan adatokat is bezsebelhetünk, amelyek igazi konverzió növelő csodaszereknek számítanak. 

A Shopify hátrányai

Ha a versenytársakhoz mérjük, akkor például a Bigcommerce teljes funkcionalitást ad mindegyik csomagjában. Ezzel szemben a Shopify az igazán összetett riportálási eszközöket csak a drágább csomagokban teszi elérhetővé: a Shopify és az Advanced esetében. Személyre szabott, egyénileg összeállított riportokra pedig csak az Advanced és a Shopify Plus esetében van lehetőség. 

7.

Marketing lehetőségek

Jöjjön a Shopify előnyei és hátrányai sorában a számunkra legfontosabb ismérv: a marketing! Mielőtt kivesézzük a talán legfontosabb szempontot, webshop szüzeknek két nagyon fontos 2023-as ecommerce trendet kell az eszükbe vésni:

Egy: egyre drágább új ügyfeleket szerezni, brutálisan felmentek a hirdetési költségek. Az, hogy hirdetsz, jönnek, megveszik az ma már a legritkább esetben működik.

Kettő: Ecommerce ökölszabály, hogy a visszatérő vásárlóid jelentik a profitot.

A Shopify előnyei

Shopify App Store:  A Shopify előnyei és hátrányai között lavírozva a 8000+-os app-arzenál egy újabb komoly érv a kanadai óriáscég mellett: szinte minden e-commerce nyavalyára ad gyógyírt, mesterséges intelligencia, UX, konverzióoptimalizálás. Az e-kereskedelmi piac exponenciálisan fejlődik, a Shopify pedig nagyon ügyesen behúzta a legjobb szakembereket. 

SEO: a keresőoptimalizálás terén világbajnok a Shopify, ez az egyik legnagyobb húzóereje, az oldalak SEO-zása ráadásul rendkívül felhasználóbarát. Az organikus forgalom érdemben csökkentheti az ügyfélszerzés költségét, ezért ez komoly stratégiai előny. Ráadásul kiemelkedik a versenytársak közül: a Google új, Core Web Vitals elvárásainak is meg tud felelni – de ez el is várt, hogy minden technológiai újításra a leggyorsabban reagáljon a piacvezető platform.

Tartalommarketing: Blogolás, kvízkészítő appok, kérdőívek – szinte mindent megtalálsz, de a Shopify igazi ereje abban rejlik, hogy rendkívül hatékonyan képes eljuttatni ezt a célközönséghez és a UGC (user generated content) monetizálásában is segítséget nyújt. 

Email marketing: Nemrég vezette be a Shopify Email-t az ecommerce óriás, amivel nem csak hírleveleket, de automatizációkat és azon belül feltételes kondíciókat is megadhatunk, ezáltal nagymértékben perszonalizálhatjuk az email kommunikációt. És ami a legjobb, havonta 10 000 email ingyenes, minden extra 1000 pedig 1 dollárba kerül. Ha pedig még komolyabban nyomnád, akkor Klaviyo!

A Shopify hátrányai

Shopify App store: Mivel a Shopify előnyei és hátrányai között az egyik legnagyobb erősségként szerepel a marketing funkcionalitás és a konverzióoptimalizálást segítő eszköztár, ezért hátránynak egy dolgot említenénk: A bőség zavara megboríthat néhány webshop tulajdonost. Ráadásul a rosszul megválogatott appok nem csak a pénztárcádat húzzák le, de a webshopodat is lassíthatják. 

Tartalommarketing: A blog modul nem a legerősebb, nem ad akkora mozgásteret, mint a WordPress, de erre is van kiskapu:a DropInBlog applikációja a WordPress-hez hasonló funkcionalitást tesz lehetővé.

7Tipp: Ne félj tőle, de ne is told túl!

Összességében a Shopify erejét a komoly marketing funkcionalitás adja meg, ez tartja az élvonalban, viszont webshop marketing és e-kereskedelmi tudás nélkül ezt nem tudod majd kihasználni. 100%-ban ingyenes gyorstalpalónk azonban jó kiindulási alap lehet ehhez.

8.

A Shopify előnyei és hátrányai, ha váltanál

Ha már van meglévő webshopod, de fontolgatod a Shopify-ra váltást és migrálnál, akkor is érdemes megszívlelni a fentieket, mert magától nem fog minden nyűgre megoldást adni a Shopify. Ebben a részben két apsektusra térünk ki, amit meg kell fontolni a váltásnál: mennyire könnyű váltani, mennyire könnyű visszaváltani.

A Shopify előnyei:

A migrálás viszonylag egyszerű, de ez nagyban függ attól, hogy a jelenlegi oldaladon milyen formában tároltad az adatokat. Amennyiben nehézségbe ütközöl egy dedikált Shopify Expert fogja a kezed, vagy, ha hazai pályán szeretnél segítséget kérni Shopify webshop készítés terén, ránk is számíthatsz.

A Shopify hátrányai:

A blogposztok, cikkek migrálása lehetne gördülékenyebb, illetve ha mégse jön be a Shopify, akkor nem olyan egyszerű a boltod továbbköltöztetése. Nem lehetetlen, de készíts be egy kis Xanaxot, vagy dolgozz minősített Shopify Partnerrel.

7Tipp: Ne válts, ha…
  • az angol nyelv megugorhatatlan problémát jelent
  • ha olyan kicsi (1-5%-os) árréssel dolgozol, hogy nem tudod a tranzakciós díjak miatt nyereséggel zárni a tranzakciókat
  • ha nincs benned hajlandóság, hogy igazán belemerülj az e-kereskedelem és a marketing rejtelmeibe, mert akkor nem tudod kihasználni a Shopify lehetőségeit
  • ha eszed ágában sem áll skálázódni, növekedni – jó, ha középszerűen elrobog a biznisz és termel havi pár százezret
  • ha maximális kontrollt és testreszabhatóságot szeretnél és hajlandó vagy kifizetni ennek az – idővel gyakran sok tízmilliós nagyságrendbe felkúszó – árát is.
9.

A Shopify előnyei és hátrányai nemzetközi piacra lépésnél

Nemzetközi piacralépés esetén a Shopify előnyei és hátrányai közül egyre inkább szárba szökkennek az előrelátás virágai. A gyors növekedés ugye a Shopify legkomolyabban vett ígérete:

Shopify-od van? Lehetőséged lesz gyorsan nagyra nőni!

Ha azonban skálázódni szeretnél, két dologra kell odafigyelned: egyrészt arra, hogy milyen eszközöket nyújt a Shopify, hogy tényleg nagyra nőj, illetve ha már kinőtted az országhatárokat, akkor nagyon nem mindegy, hogy a nemzetközi piacon milyen módon tudod kezelni az új kihívásokat. 

Growth Hacks

A növekedési trükkök nem azt jelentik, hogy a kemény munkát megspórolhatod. Azt jelentik, hogy a hiábavaló munkát spórolják meg neked azáltal, hogy irányt mutatnak és pár kattintásból megoldod ugyanazt, ami amúgy fél évedbe, rengeteg pénzedbe és egy gyomorfekélyedbe kerülne. A Shopify előnyeit és hátrányait mérlegelve ebben minden más motornál előremutatóbban képes segíteni neked a kanadai óriás. 

A Shopify előnyei

Dropshipping: A droppshipping-re a Shopify az egyik legjobb webshop motor, kiterjesztett funkcionalitással támogatja ezt az üzleti modellt. Ebben az esetben nem Te birtokolod a terméket, csak egy közvetítő vagy a beszállító és a vásárló között.

Ismert growth hacking trükk, hogy ha meglévő boltodat kiegészíted dropshippinggel, javasolt a meglévő portfóliódnak a kiegészítő (komplementer) termékeit árusítani.

Új tartalomfogyasztási szokások: Egyre inkább mobilról vásárolnak az emberek. Ezt felismerte a Shopify és egy ügyfélközpontú app-ot csak azért fejlesztett ki, hogy mobilról is világklasszis vásárlási élményt nyújtson –  személyreszabott upsell és cross sell lehetőségekkel, kamatmentes részletfizetési lehetőségekkel. A Shop app-ot itt találod! Hogy pontosan értsd ennek a jelentőségét, amikor a Shopify előnye és hátrányai kerülnek szóba:

Igen, minden Shopify webáruház tulajdonos automatikusan kap egy mobil app-ot is!

Affiliate marketing: A skálázódáshoz olyan társakat, affiliate-eket szerzel, akik jutalékot kapnak a termékeid eladásából, amennyiben az ő platformjuknak, blogjuknak köszönhetően repült a terméked a kosárba. A Shopify ezen a téren világbajnok.

A Shopify Markets funkcionalitása lehetővé teszi, hogy  könnyedén kezeld a boltodat a nemzetközi színtéren. Akár 20 nyelvre is lefordíthatod a webshopodat, illetve több pénzemben fizethetnek a vásárlóid, így kimaxolhatod a felhasználói élményt régiónként is. Ráadásul egy helyen kezelhetsz mindent, ez nagyban megkönnyíti a globális kereskedelmet – a Shopify előnyei és hátrányai között érdemes megemlíteni, hogy régebbi verzióiban ez nem volt elérhető, egy komoly újítással van dolgunk.

Érdemes vetni rá egy pillantást:

 

A Shopify hátrányai

Dropshipping esetében sajnos nehéz meggyőződni arról, hogy etikus felekkel dolgozunk-e, nincs egyelőre a Shopify-nak (sem) erre bevett protokollja – bár ez minden más webshop motorra is igaz és nem a Shopify előnyei és hátrányai között kellene említeni, de ha már idáig olvastál, akkor miért is ne? Minden más growth hack tekintetében viszont masszívan elrobog a konkurencia mellett az ecommerce titán.

Több fajta pénznemhez kell egy kiegészítő app – legalábbis addig, amíg Magyarországon nem vezetik be a Shopify Payments szolgáltatást.

Illetve a Shopify Markets esetében létezik egy Pro verzió, amely jelentősen hatékonyabb funkcionalitással bír, de meg is kéri az árát: a webshop tulajdonosoknak 6,5%-os tranzakciós díjjal kell számolniuk, a vásárlóknak pedig 2,5%-ossal a pénznem átváltása esetén. Nagy profitrátánál ez megéri, kisebbnél maradj inkább az ingyenes verziónál.

10.

Online és Offline bolt összekötése

Nem minden webshophoz tartozik online bolt is, de ahol ez a helyzet, ott fizikai fájdalmat okozhat a raktárkészlet kezelése – de csak ha nem ismered a Shopify POS-t!

Ha a fizikai térbe szeretnél terjeszkedni, esetleg van már fizikai boltod és szeretnéd ha harmóniában működne a webshoppal, akkor ezt a Shopify POS (Point of Sale) megoldásával megteheted. A Shopify szállítás(Shipment) funkciója még nincs Magyarországon, de amint ideér, ez is egy nagyon komoly érv lesz, amikor a Shopify előnyei és hátrányai kerülnek terítékre.

A Shopify előnyei: 

A POS funkció egyértelmű USP a Shopify esetében, amivel kiemelkedik a versenytársak közül. Rendelkezésedre bocsátja a hardvert is (kártya és vonalkódleolvasó, blokknyomtatás, stb.) Továbbá bármilyen eszközön, tableten és telefonon is lebonyolíthatod az eladásokat, mobilitásának köszönhetően nem csak a boltodban, de eseményekre is rugalmasan kitelepülhetsz.

A Shopify hátrányai: 

Néhány funkció, például a hatékonyságot növelő Shopify POS Go app még csak az USA-ban elérhető, illetve az extra funkcionalitásért itt is extrát kell fizetni, ha tényleg ki akarod hozni a legtöbbet az offline térből is. Továbbá bizonyos hardver elemeket Magyarországon kívülről kell beszerezni, de létezik EU-s beszállító.

Segítünk dönteni

Már említettük, hogy a Shopify előnyei és hátrányai között a gyors növekedés a legfontosabb húzóerő. Ez bebiztosítja, hogy a platform minden gazdasági hullámhegyet és hullámvölgyet meglovagoljon, és ha mégis beütne egy ecommerce apokalipszis, valószínűleg a Shopify-nak remegne meg a legkevésbé a lába.

Legyen szó kiterjesztett vagy virtuális valóságról, a mesterséges intelligencia térnyeréséről, vagy új hirdetéskezelési trendekről, a Shopify az elsők között lesz adaptáció tekintetében, ahogyan ezt bizonyította is az elmúlt években. 

De, hogy ne csak általánosságban beszéljünk a témáról, összeállítottunk egy kalkulátort, hogy kiszámold, mennyibe kerülne Neked a világ legfejlettebb webshop motorja. Ha érdekel, hogy a Shopify előnyei és hátrányai hogyan alakulnak a Te esetedben, illetve, hogy neked való-e a Shopify webshop motorja, akkor csapatunk felméri az egyéni igényeidet, és segítünk meghozni a végső döntést. 

1200 628 Dobosy Ildikó
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...