13 Pszichológiai Trükk az Email Lista Építéséhez

13 Pszichológiai Trükk az Email Lista Építéséhez

Múlt héten Los Angeles-ben a Growth Hacker konferencián beszéltem pár kollégával, akikkel jól kitárgyaltuk, hogy miért nem működik sok vállalkozásnak a tartalommarketing, az email, vagy éppen a SEO. Abszolút közös volt a nevező abban a tekintetben, hogy a kudarc leggyakoribb oka, hogy vagy nem csinálják elég kitartóan, vagy nincs kellőképpen beágyazva a profi marketing pszichológia.

Bár ebben a korábbi cikkben részletesen leírtam, hogy milyen opt-in technikákkal lehet szofisztikáltan email listát építeni, pont az igazi finomságok nem fértek már bele, és emiatt kicsit furdalt a lelkiismeret. Nem akartam adós maradni pont a habbal a tortán, ezért alább 13 technika, amivel az email listád építése során szélsebesen lépkedhetsz felfelé a hatékonyság végtelen csigalépcsőjén:

Egyszerű trükkök

1. Ha a feliratkozási mezőbe „inline” rakod be a mező nevét, az érdemben növelni fogja a feliratkozók számát – ebben a tanulmányban egyenesen 36%-ot mértek. A háttere, hogy mivel a mező már nem üres, nagyobb valószínűséggel tölti ki a látogató. Valahogy így néz ki a dolog:

[ulp ID=”dnP1xEzwpWtYPRZx”]


2. Ha popupot használsz, sötétítsd el a hátteret a popup körül – segít, hogy a látogató a popup tartalmára koncentráljon. Az emberi agy egyetlen dologra tudja összpontosítani a figyelmet – az egyszerre több dologra koncentrálni képes ember színtiszta városi legenda!

3. Legyen egyértelmű az értékajánlat! Ha a látogatód nem tudja, hogy mi jön a feliratkozás után, bizalmatlan lesz, hogy miket fogsz majd neki küldözgetni. A marketing pszichológia művelői jól tudják, hogy a látogató bizalmatlansága feszültséget szül, így inkább nem iratkozik fel… Ezzel szemben ha olyan dolgot tudsz ajánlani, amire vágyik és azt is sugallod, hogy mi fog történni, ha feliratkozik, akkor nőni fog a feliratkozási arányod.

A „Feliratozom” helyett

4. A gombra (CTA-ra) bármit írhatsz, csak ne legyen benne a feliratkozás szó. Jó a Mehet, a Tovább, az Akarom, vagy bármi más, csak a Feliratkozás-t kerüld. Az értékajánlatot is teheted a gombra, de az is ok, ha csak annak környékén van. Ebben a cikkben találsz még sok tippet a CTA tökéletesre csiszolására.

5. A twin CTA technikát is használhatod egy speciális módon: A „No, thanks” másodlagos CTA látszólag rossz ötlet, mert ugye pont nem azt szeretnénk, ha a user ezt nyomogatná. Igen ám, de mi van, ha odakerül mellé egy negatív ösztönző, amivel a látogató szájába rágod, hogy mit bukik el, ha nem a megfelelő gombot választja – valahogy így:

 

marketing pszichológia példa iker CTA-ra


Elárulom, hogy mivel a negatív ösztönzők mindig erősebbek, a feliratkozási arányod nőni fog – és még UX szempontból is felsőkategóriás a megoldás, hiszen aki nem akar feliratkozni, annak is van egy szép, nagy, megnyomható link (vagy gomb)…

Befolyásolás tudat alatt

6. Tegyél bele társadalmi bizonyítékot! Mondjuk így: „Csatlakozz több, mint 15,000 elégedett vásárlóhoz”. Ugyanezt a hatást váltják ki a logók, badge-ek, vagy egy like-box pár ezer like-kal. Ne feledd, az emberek döntéseinek előkészítője az az agyterület, mely benyomásokat közvetít – nyilván nem mindegy, hogy milyet. Alapvetően minden olyan elem, ami a hat motivációs alapelv egyikére épül, az a feliratkozásnál is működik.

7. Kerüld a negatív tartalmú szavakat, de még tagadó formában is! (A negatív ösztönző amiről fentebb szó volt, az nem egyenlő a negatív, szorongást keltő szavakkal! A feliratkozási űrlap közelében se legyenek olyan szavak, amik a marketing pszichológia szempontjából negatívnak számítanak a kontextusban: hírlevél, spam, feliratkozás. Kattints ide, és nézd meg, hogyan kerüljük ki mi magunk is ezeknek a szavaknak a használatát.

8. Az előzővel ellentétben próbáld használni a pszichológiai szempontból a bevonódást ösztönző, pozitív érzelmi felhanggal rendelkező szavakat: te, most, új, stb.

9. Használd a reciprocitás ösztönző hatását: amennyiben adsz valamit, a másik szívesebben ad vissza. Az email címért cserébe ígérhetsz ingyen e-book-ot, kedvezményt, információt – bármit, amit a látogatód megbecsül, vagy értékesnek tart. Valahogy így:


10. Kevesebb mező = több feliratkozó. Sok helyen elég az email címet megadni, és már fel is iratkoztál. Ezzel csak az a probléma, hogy cserébe halvány lila orgonád sem lesz a user keresztnevéről. Márpedig azt jó tudni, ugyanis ha a keresztnevet használod megszólításként az email tárgy mezejében, akkor a megnyitási arány úgy megnő, mint a tíz tojásos piskóta! A 7Blog tartalomértesítőjén például egy kis pszichológia alkalmazásával ilyen számokat sikerült elérnünk:

Ha open-rate országos bajnok akarsz lenni, akkor kell az a keresztnév, méghozzá azért, mert minden ember számára az egyik legkedvesebb szó a saját neve! Ehhez három mezőre lesz szükség (azért három, mert ha email címet és keresztnevet kérsz, a látogatók legalább fele a teljes nevét írja majd be, amin ugyanúgy nem tudod keresztnéven szólítani… Trust me – próbáltam! Három a mező, és a mező az három legyen!). És hogy ettől esetleg kevesebb feliratkozód lesz? Valószínűleg igen, de a sokkal magasabb open rate bőven kárpótol érte… Végeredményben több emberhez fog eljutni a mondandód.

Marketing pszichológia tech szempontból

11. Használj két lépcsős feliratkozást: ahelyett, hogy megjeleníted a feliratkozási mezőt az oldalon, tegyél be egy gombot, amire rákattintva megnyílik a feliratkozó mező/oldal/popup. Ha a gomb nem utal a feliratkozásra, csak céloz rá, akkor elég sokan meg fogják nyomni kíváncsiságból. Ha az elkezdett folyamatot a felhasználó nem fejezi be, akkor ez a magatartás kognitív disszonanciát idéz elő. Ez a mentális diszkomfort érzés arra sarkallja a látogatót, hogy kitöltse azt az űrlapot…

12. Ha WordPress-el nyomulsz, öt indokom is van rá, hogy ezt a popup plugint használd. 1. A létező összes ESP-vel integrálható. 2. Van benne custom field lehetőség, ami a keresztnév miatt fontos (ld 13-as pont). 3. Drag-and-drop összerakhatod a popup-ot. 4. Inline is alkalmazható, nem csak felugró ablakra. Még Welcome gate-et is lehet vele gyártani. 5. A/B tesztelést is tudsz csinálni belülről, a plugin felületéről… Fizetős, de nagyon kóser cucc!

13. Apróság, de ha double optin-nal dolgozol – és azzel célszerű – akkor egy 66-75%-ig töltött loading bar-t tegyél arra az oldalra, ahol az email feliratkozás megerősítését kéred. Ennek alapja a Zeigarnik-hatás: befejezetlen dolgok tovább élnek a memóriánkban, kevésbé vagyunk hajlamosak elfeledkezni róluk. Ha kapod a tartalomértesítőnket, akkor ezt nálunk is látnod kellett! (ha nem, akkor itt kipróbálhatod.)

Ennyit a marketing pszichológia eszköztárából, sok sikert, és hatalmas email listát kívánok! Valamint határozottan kijelentem, hogy nem sértődök vérig, ha megosztod ezt a cikket (…és a karmádnak is nagyon jót tesz)! 😉

1200 628 Dr. Kádas Péter
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...