5 Lecke a Legnagyobbaktól – Growth Hacking Konferencia 2017

5 Lecke a Legnagyobbaktól – Growth Hacking Konferencia 2017

Sok marketing konferencia van szerte a világon, de csak egy olyan, amelyiken a világ top tech cégeinél dolgozó digitális marketingvezetők sűrűsége a legnagyobb; ez pedig a Growth Hacking Konferencia, melyet idén Los Angelesben rendeztek május 24-én.

Mondanom sem kell, hogy a 7 Digits csapata kint volt az eseményen és minden bölcs jövőbelátást, minden piszkos kis trükköt feljegyeztünk, hogy ügyfeleinknek jobb szolgáltatást tudjunk nyújtani, a 7blog olvasóinak pedig újabb és újabb technikákról tudjunk beszámolni. (Az utat az Innotrade program támogatta, ezúton is köszönjük a segítségüket és rugalmasságukat! Öt csillagos szervezést mutattak be az Innotrade munkatársai!)

A growth hacking konferencia

A konferenciát már sokadik éve Sean Ellis szervezi, akivel jó barátságot ápolunk. Sean neve nem véletlenül szerepelt több cikkben, Ő ugyanis a growth hacking atyja, a fogalom megalkotója. Az eseményre számos világklasszis előadót hívott meg, akik a marketing bullshit helyett tényleg az általuk használt technikákról és a legújabb eszközökről meséltek a közönségnek.

Growth hacking konferencia

(Jómagam, Sean Ellis és Kádas kolléga a konferenciát megelőző meetupon)

Többek között ott voltak az Uber, Google, Hubspot, Duolingo, Transferwise, Wordstream, Instagram és az Adobe Spark növekedési marketing szakemberei (growth hacker-ei).

Egyetlen napba annyi infót szuszakoltak bele, hogy utána nem győztük feldolgozni és szelektálni, hogy melyik ügyfélnél milyen technikákat fogunk kipróbálni. Azt gondoltuk, hogy azért sok újat nem fogunk hallani, de volt pár (kimondottan PPC-re és SEO-ra specializálódott) előadás, ahol csak kapkodtuk a fejünket, még végiggondolni és nehéz volt menetben, amit hallottunk!

Pontosan ezért éri meg belefektetni az időt és energiát ilyen eseményekbe, mivel ennél közelebb ritkán tud menni az ember a tűzhöz, hogy hallja, hogy például épp az Instagramnál mi a legújabb „truváj”. Következzen most öt olyan pont, melyek különösen megragadták a figyelmemet:

1. Tesztelés, tesztelés, tesztelés

Kulcsüzenet: Még a legnagyobbak is hónapokig (ha nem tovább) tesztelnek.

Az egyik legtanulságosabb beszélgetés pont Sean Ellis-el zajlott a growth hacking konferencia előtti estén egy koktéllal a kézben. Sean megosztotta velünk, hogy épp most publikálják újra az ún “Projects” szoftverüket, mely a growthhackers.com-ból nőtt ki és a growth team-eket hivatott segíteni. Ez egy fizetős szoftver, melyet tavaly nyáron piacra dobtak, de nem hozta a növekedési elvárásokat és az engagament számokat, ezért pár hónapra rá leállították a kampányt, újraterveztek és nemrég újra piacra dobták a terméket.

Sean Ellis előadás

(Sean Ellis nyitóelőadása)

Igen, visszahívja a terméket az az ember, aki a growth hacking-et kitalálta… Hogy miért nem használt valami ravasz growth hacket? Mert ilyen csak a digitális marketing-mesekönyvekben létezik! Mit csinált helyette? Rengeteget tesztelt, és amikor nem volt elég, még többet tesztelt!

2. Snapchat vs Instagram

Kulcsüzenet: Az Instagram a Snapchat-től nyúlta a “Stories” funkciót, de nyúlni teljesen OK. A Snapchat szerint meg sok sikert hozzá, az erősebb user bázisukat ez nem ingatja meg…

Vicces módon 48 órán belül sikerült beszélnem az Instagram termék menedzserével (a konferencián) és egy Snapchates belső emberrel (Kádas Doktor kapcsolati hálója néha még engem is meglep. 🙂 ) Arra voltam kíváncsi, hogy mit gondolnak egymásról. Főleg az érdekelt, hogy hogyan kezelik azt, hogy mostanában az Instagram szépen lekoppintja a Snapchat funkcióit.

Az Instagram termékmenedzsere a következőképpen reagált. A Facebook anno kitalálta a “feed”-et, mostmár mindenki használ feed-et. A Twitter kitalálta a hashtag-et, mára mindenki használja. A Snapchat kitalálta a “Stories” funkciót, ők pedig jó ötletnek tartották alkalmazni az Instán belül – ennyi. Gyakorlatilag megoldotta nekik azt a problémájukat, hogy az emberek több tartalmat osszanak meg magukról.

Ugyanis amíg nem volt Stories, a felhasználók csak posztolni tudtak, de itt törekedtek a “tökéletes” képek publikálására, ezért kevesebb tartalmat gyártottak. ezzel szemben a Stories megjelenésével elkezdtek tartalomgyártás helyett dokumentálni, mely kevesebb energiát igényel, és itt nem törekednek a userek feltétlen a minőségre, mivel itt inkább a mennyiségen van a hangsúly – így alakul át egy milliárdokat érő platform…

Bangaly Kaba előadás

(Bangaly Kaba előadása – Product Manager, Instagram)

A Snapchat-es kolléga arcán viszont látszott, hogy nem feltétlenül örülnek a tendenciának, ugyanakkor elárulta, hogy a Snapchat usereknek több mint 40%-a nincs jelen aktívan az Instagramon – szóval köszönik szépen, jól megvannak a saját user bázisukkal.

3. Forgalom „hőmérséklet”

Kulcsüzenet: Mindig igazítsd az üzeneteidet és az ajánlataidat a forgalmad “hőmérsékletéhez”.

Aki PPC-zett már, az tudja, hogy ha direkt célzással forgalmat vezetsz egy oldalra, ahol rögtön valami nagy elköteleződést vársz, akkor a konverziós arányok finoman szólva a béka segge alatt maradnak. Korábban még mi is beleestünk ebbe a hibába, túl gyorsan akarunk eredményeket és nem terveztük meg kellő alapossággal a felhasználói utat és annak reális kimeneteleit.

A felhasználókat több csoportba érdemes osztani és ezekhez mérten kell nekik kommunikálni és kérni. Egy hideg forgalom esetében csupán ún. mikro elköteleződéseket érdemes beépíteni az első felhasználói élménybe, mert ezek az emberek még nem ismerik a céget, nem készek a konverzióra. Ilyen akár egy “Tovább” gombra való kattintás, egy email feliratkozás, vagy egy lájk.

Ha olyan forgalomról beszélünk, ami már járt az oldaladon, látta az értékajánlatodat és ezután tovább kattintott az újabb hirdetésedre, emailedben lévő CTA-ra, akkor itt már lehet magasabb elköteleződést remélni. Ilyen például egy kisebb csomag, olcsóbb termék, olyan dolog, amit ha kipróbál és tetszik neki, akkor valószínű, hogy megveszi majd azt, amit te igazából szeretnél neki eladni.

4. Ha hírverést szeretnél Amerikában

Kulcsüzenet: Sokkal könnyebb bejutni a legnagyobb médiumokhoz, mint ahogy azt gondolnád.

Larry Kim, a Wordstream alapítója a growth hacking konferencia talán leghumorosabb előadásának keretében mesélt arról, hogy hogyan került be a cikkeivel a Business Insider, majd nemsokkal rá a FOX csatorna híradójába.

Minden azzal kezdődött, hogy kimérte, melyik cikke teljesít a legjobban a blogján, melyet utána Facebookon rácélzott egy újságírói email címeket tartalmazó “custom audience”-re. Nem sokkal rá jött is a megkeresés a Business Insider-től, hogy tetszik nekik a cikk, szívesen lehoznák – ilyen egy igazi growth hack!

Ezután a Business Insider cikkét megfogta és rácélozta egy újabb sajtós email listára, melynek következtében a FOX csatornától (amerika egyik legnagyobb TV csatornája) keresték meg és nemsokkal rá, már a híradóban szerepelt, mint szakértő.

Larry Kim előadás

(Larry Kim több mint vicces előadása)

Ezt a két szereplést felhasználva pedig utána szinte bárhova be tudott kerülni. Elég kézenfekvőnek tűnik, de a poén, hogy az is. Ha az újságíró nem tudja, hogy jól írsz, akkor nem fog felkeresni, ilyen egyszerű. Tegyük hozzá, hogy Larry még a growth hacking konferencia illusztris résztvevői között is az egyik legtöbbre tartott szakember!

5. A North Star Metric

Kulcsüzenet: Általában egy cég építése során számos mérőszámot figyelünk egyszerre, melyek mind mást és mást mutatnak. Több mutatót kell mérni, de csak egyre kellene koncentrálni…

Ahogy Sean Ellis is hangsúlyozta a konferencia nyitóelőadásában, kell lennie egy ún. „North Star metric-nek, mely egy mérőszám mindenek felett. Ez az a szám, vagy érték, mely a te üzleted szempontjából a legfontosabb, a legjobb korrelációt mutatja a növekedéssel.

HISZEL A GROWTH HACKINGBEN?

Példának okáért a Duolingo esetében ez a DAU (daily active users), az Adobe Spark-nál a „retention”, a Facebook esetében a MAU (monthly active users), a Slack-nél pedig a a 2000 üzenet csapatonként.

Ahogy Ed Baker (Uber/Facebook) fogalmazott:

When you’re trying to prioritize what you’re working on it’s hard to know what to prioritize and the NSM can help with that.

A konferencián Péter mellett velünk volt Papp Gábor, a keresőoptimalizálás koronázatlan királya, valamint Tóth Szabolcs, a BioTech USA online marketing vezetője is. (Jelenleg a tothszabolcs.hu ecommerce blog szerzője)

Tavaly is volt growth hacking konferencia, de idén még erősebb volt az előadói gárda. A konferencián hallottakról még fogunk publikálni további cikkeket, melyek jobban belemennek egy-egy témába részleteiben. Ha kíváncsi vagy ezekre, akkor erre a linkre kattintva csatlakozhatsz az első magyar growth hacking csoportosuláshoz!

1200 628 Farkas Zsolt
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...