10 Bizonyított CTA Trükk – Siker Gombnyomásra

10 Bizonyított CTA Trükk – Siker Gombnyomásra

10 Bizonyított CTA Trükk – Siker Gombnyomásra 1024 536 Dr. Kádas Péter

Minden weboldalon, ahol akarnak valamit a látogatótól, előbb-utóbb lesz egy gomb (a CTA jelentése Call-to-Action), amit meg kell nyomni. Talán meglepő, de menny és pokol között mozoghat az üzleti eredményed attól függően, hogy ez a gomb retek, átlagos, vagy tükörselyem módon van odapattintva – a CTA marketing szempontból ugyanis minden oldal leglényegesebb eleme! Hogy jobban konvertáljon az oldalad, alább a CTA agyszaporító 10 rétegben:

1. Törd meg a mintát

Az emberi agy automatikusan rázoomolja a figyelmet a megszokottól eltérő jelenségekre. Ezt jelen esetben úgy lehet kihasználni, hogy az oldalad struktúrájába nem illeszkedő módon (off-the-grid) helyezed el a CTA-t. Mondjuk így:

Vagy így:

2. Legyen rajta hover effekt

A krokodilagy (az agyunk tudatalatti, információ-szűrésért felelős része) a mozdulatlan vackokat zsírlazán skip-peli, ha közben talál valamit, ami mozog, villog, vagy interakciót mutat. Legyen egy hangyányi rollover (hover) effektus azon a gombon és megint csak nőni fog a nyomkodások aránya.

3. Szín

Szeresd a zöld vagy kék színű gombokat – ezek a “megengedő” színek, de vannak mérések, amik a narancssárgát vagy épp a pirosat hozták ki nyerőnek (valószínűleg a magas kontraszt miatt). Én a piros CTA-t tesztelni szoktam, nehogy a tiltó szín miatt bukjam be a témát – bár a ConversionXL szerint a piros a nyerő a zölddel szemben. Amennyiben olyan színt használsz, amit az oldalon máshol nem, a kontraszt kellően nagy és a szín maga élénk, akkor nagyon nem futhatsz lukra. Arra figyelj még, hogy a választott szín azért kontextusban legyen a kulturális környezettel és a tartalommal – ha például a ketrecharcos edzőtábort egy rózsaszín “Belekuksizok” feliratú gombbal tennéd fel a hazai gazdasági csodák térképére, akkor elképzelető, hogy mintát rágsz a kilincsbe, mire befut az első klikk…

4. Kontraszt

Még a méhek is a kontrasztosabb virágot választják – az emberek figyelmét is a magasabb kontraszttal bíró dolgok vonzzák. Minél nagyobb kontraszt a gomb és a környezete között, annál több kattintásod lesz a gombon.

5. CTA a semmi közepén

Vannak, akik patológiás kényszert éreznek rá, hogy minden üres felületet szanaszét trollkodjanak valami rettentően jelentéktelen, töltelék sóderrel az oldalukon – a marketing álmoskönyv szerint ez azonban elég szuicid ötlet. Inkább legyen a gomb körül elégséges mennyiségű white space, azaz “semmi” – nem csak azért, mert elegánsabb, hanem mert a nagy fehér semmivel lesz a legkontrasztosabb a gombod.

6. Szöveg

A gomb szövegét tekintve a legfontosabb, hogy egyértelmű, rövid és érthető legyen. Az unbounce szerint ha egyes szám első személyt használsz a feliraton, az akár 90%-kal is turbózhatja a konverziót. Próbálkozhatsz a benefit megjelenítésével is. Ahelyett, hogy “Iratkozz fel”, jobban konvertál a “Feliratkozom” – persze még mindig roggyant lesz az egész, mert a “feliratkozás” egy behányásig elhasznált, az ezredfordulón lejárt szavatosságú kifejezés. Ha mondjuk csoda-fogyi tablettát árulsz, akkor a “Megveszem” helyett a “Lefogyok 10 hét alatt” jobban fog konvertálni.

7. Click booster-ek

Klikk booster-nek hívjuk a gombok környékén elhelyezett olyan vizuális elemeket, amik álomcsapda módjára űzik el a látogatók paráit és kétségeit – legtöbbször tudat alatt. Ha a gombodat körültrappolod pár klikk booster-el, sokkal többen nyomják majd a tutit. Ilyen például a termék review, az öt sárga csillag, a garanciák, a biztonságos fizetés ikonok, a média outlet ikonok, de attól sem borul rád a tinta, ha odavésed, hogy mi fog történni, ha megnyomom a gombot.

8. Iker CTA

Az amatőr vetítéseken az fog visszhangozni, hogy egyetlen CTA-d legyen az oldalon, mondván, hogy úgy nincs figyelemelvonókúra – egy gomb mind felett, bele az arcodba: “Apafej, ne agyalj, ne keresd a tegnapi napot, kattints szépen  libasorba’!”

Ne higgy a háttérzajnak, van ennél kóserebb megközelítés – amiről amúgy már évekkel ezelőtt írtam: Az adott akció marketing funnel-ben betöltött szerepe szerint egy vizuálisan kevésbé attraktív, és a döntés pszichológiájának szempontjából kisebb elköteleződéssel járó alternatívát is célszerű ajánlani: “Vedd meg – tudj meg többet”, “Írj nekünk – nézd meg a portfóliónkat”. Valahogy így néz ki a dolog:

vagy így:

vagy így:

A dolog háttere, hogy egyetlen gombnál a két kézenfekvő opció: megnyomni, vagy nem megnyomni – a tápos krokodilagy tudat alatt ebből a kettőből fog választani. A kettős CTA-nál a kézenfekvő opciók: megnyomni A-t, vagy megnyomni B-t – és hát mind a kettő az én gombom, úgyhogy egyik sem hozza rám a rontást… Ha most rázódsz bele a marketing mélységeibe, jobban jársz egyetlen CTA-val, de ha profi vagy, kísérletezz bátran kettővel – mérni amúgy is kötelező. Ha kíváncsi vagy az iker CTA-k Mariana-árok mélységeire, akkor ide haladj tovább.

9. Triple CTA

És van, amikor a kettő is kevés: Ha muszáj több gombot alkalmaznod (pl. egy három változatú szolgáltatás-csomagnál), akkor úgy operálj, hogy a háromból egy lógjon ki a sorból. A látogató agya ezt az Ariely-effektus (11.00-től) alapján azonnal kizárja – és marad kettő. Mondjuk a három csomag havi 29$, 59$ és 399$… hacsak nem a “Föld és a környező naprendszerekben élők” szélességű célzással hirdetsz (mondjuk Facebook-on), akkor úgyis kellően szegmentált csoportot – mondjuk kisvállalkozókat – viszel az oldalra, akiknek a krokodilagya élből dob egy fintort a havi 399 dodótól – ezért az első kettőből fognak választani. Ezt azzal is megerősítheted, ha a luxus csomag vizuálisan is kilóg a sorból…

10. Támaszd alá képpel

Próbáld ki, hogyan változik a kattintási arány, ha az oldalon található háttérkép vizuálisan a CTA irányába tereli a látogatót. Mondjuk a képen található mókusok a CTA irányába néznek, vagy a kezükkel abba az irányba mutatnak. Teszteld nyugodtan, de csípőből mondom: Mérhetően magasabb átkattintási arányt villant az oldal.

Summa

A CTA-nak is sok ezer oldalas szakirodalma van. Mivel nincs két egyforma oldal, nincs automatikus recept a tökéletes gombra sem. A fentieket használhatod sorvezetőnek, próbálgathatod alkalmazni őket, de a legfontosabb, hogy tesztelj és mérd a különbségeket. Az online marketingben az a szép, hogy minden okoskodás addig igaz, amíg az ellenkezőjét be nem bizonyítják a mérések… Tisztelet a bevételnek! Folyt. köv.!

Ha van kedvetek, addig sasoljátok meg, hogyan lehet feltolni a bevételt 340%-kal egy magyar e-commerce vállalkozásban – kizárólag az AdWords-ben matatva (angol nyelvű case study).

Érdekel a véleményed:

Avatar for Dr. Kádas Péter

Dr. Kádas Péter

Papíron orvos és közgazdász, a valóságban vállalkozó, befektető, Golden Blog Díjas blogger.

Összes bejegyzés tőle:Dr. Kádas Péter
A 7Blog a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmaz, melyet a honlap használatával Ön tudomásul vesz.
Bővebben
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
modal close image
modal header

Pénztárcahizlaló Adventi Naptár

December 1.

Valami a kosárban ragadt? Ha a szokásos 1 helyett 3 e-mailben hívod fel erre a vásárlód figyelmét, 69%-kal több megrendelésre számíthatsz.

Érdekel a véleményed:

modal header

Pénztárcahizlaló Adventi Naptár

December 2.

A Google-keresések fele 4 vagy még annál is több szóból áll.

Érdekel a véleményed:

modal header

Pénztárcahizlaló Adventi Naptár

December 3.

A hideghívás mint sales módszer csak 2,5%-os sikerrel pörög.

Érdekel a véleményed:

modal header

Pénztárcahizlaló Adventi Naptár

December 4.

Te hogyan éred el, hogy régi vevőid újra nálad kössenek ki? Az emberek 66%-a szerint erre nincs jobb eszköz az e-mailnél.

Érdekel a véleményed:

modal header

Pénztárcahizlaló Adventi Naptár

December 5.

Mindenki mobilozik körülötted az üzletben? Lehet, hogy épp abba a 65%-ba tartoznak, akik rendszeresen összehasonlítják a boltban látott árakat az online árakkal.

Érdekel a véleményed:

modal header

Pénztárcahizlaló Adventi Naptár

December 6.

A tárgysorban emojit használó márkák 56%-a jobban teljesít az e-mail-megnyitások terén, mint a sima tárgysort használó “társaik”.

Érdekel a véleményed:

modal header

Pénztárcahizlaló Adventi Naptár

December 7.

A legjobb tartalommarketing formátumok bizonyítottan az ügyfél tesztimoniálok és az esettanulmányok.

Érdekel a véleményed:

modal header

Pénztárcahizlaló Adventi Naptár

December 8.

A keresztnevet is tartalmazó tárgysorral ellátott e-maileket 22%-kal gyakrabban nyitják meg.

Érdekel a véleményed:

modal header

Pénztárcahizlaló Adventi Naptár

December 9.

Az exit-intent technológiák e-mail-feliratkozóvá konvertálják az oldalról kilépni szándékozók 2-4%-át.

Érdekel a véleményed:

modal header

Pénztárcahizlaló Adventi Naptár

December 10.

A hiányra, sürgősségre vagy exkluzivitásra utaló utaló tárgysor 22%-kal magasabb megnyitási rátával jár.

Érdekel a véleményed:

modal header

Pénztárcahizlaló Adventi Naptár

December 11.

Az erőteljes vizuális tartalom (pl. videók) használata a landing oldalon átlagosan 86%-kal növeli a konverziós arányt.

Érdekel a véleményed:

modal header

Pénztárcahizlaló Adventi Naptár

December 12.

A 2000-es években születettekből az utazás (59%), a buli (56%) és az étkezés (29%) témakör vált ki leggyakrabban FOMO-érzést.

Érdekel a véleményed: