Email Marketing Trilógia 2. rész – A Kiküldés Fortélyai

Email Marketing Trilógia 2. rész – A Kiküldés Fortélyai

A cikk előző része az email marketing tippek azon részéről szólt, hogy hogyan lehet jól konvertáló automata marketing emaileket írni. Ha azonban nem jól (s jókor) küldöd, akkor a tűzijáték még mindig el fog maradni. Ma nézzük meg, hogy milyen technikákkal lehet tovább turbózni az email marketingben a megnyitási és az átkattintási arányt.

Szoftver

A kiküldéshez szükséged lesz egy email marketing szoftverre (ESP, Email Service Provider). Ilyenek a Mailchimp, Mailpoet, Aweber, Getresponse, ConstantContact, stb. Ha egyetlen, 2000 címnél kisebb listával dolgozol, válaszd a Mailchimp-et, mert elég nagyvonalú az ingyen használható verziója és csak a Predator sisakjával nincs integrálva (de már dolgoznak rajta).

Ha a listád nagyobb, de nem akarsz bonyolult drip marketinggel vesződni, csak szeretnél heti egyszer egy jól konvertáló, profi emailt automatán kiküldeni, akkor még mindig a Mailchimp-et javaslom – bár 2000 cím felett már fizetős a játék, feliratkozók számától függően minimum 30 dollárba fog fájni havonta.

Pro Tipp: A Mailchimpnek van még egy olyan előnye, hogy a többi ESP-hez képest ritkábban landol a Promotions mappában…

Amennyiben profibban akarod nyomni, akkor egy tag-based szoftvert válassz, mint a ConvertKit, vagy az ActiveCampaign (a Mailchimp az úgynevezett list-based csoportba tartozik). A tag-based megoldásokkal sokkal jobban fogsz tudni szegmentálni, szofisztikáltabb automatizmusokat tudsz később összeállítani, és könnyen elkerülheted a duplikált kiküldéseket is.

Email hitelesítés (autentikáció)

Az ESP-nél csekkold le, hogy hitelesítve küldi-e ki az emaileket (a legtöbb nagy név amúgy mind alapból tudja ezt). Ha ugyanis nem autentikált a küldés, akkor nagyobb eséllyel végzi az emailed a spam mappában, ami nem épp a magas konverziós arányról lett világszerte ismert…

[ulp ID=”dnP1xEzwpWtYPRZx”]


Küldés időzítése

Boldogan mondanám a frankót, hogy mikor küldd ki az emaileket, de mély fájdalmamra a kedd, vagy csütörtök délelőtt 9.00, ami nekünk működik, az nem biztos, hogy neked is fog. A jó hír, hogy azért vannak kiindulópontok: munkával kapcsolatos hírlevelek jobban konvertálnak hétköznap, a hobbihoz kapcsolódó témák azonban szombaton hasítanak igazán.

Az OptinMonster szerint csütörtök, a Hubspot szerint hétfő-kedd-szerda volt a tuti – legalábbis 2015-ben. Getresponse szerint a kedd – bár ez is már egy 4 éves mérés. De a vasárnapnak is vannak prófétái. Minthogy kábé mindenkinek más működik, vakon elfogadott email marketing tippek helyett a legjobb, ha teszteled a dolgot.

Ami biztos, hogy napon belül a délelőtt 9-11 közötti időszakban célszerű rányomni a küldés gombra, ebben majdnem mindenki egyetért. Magyarországon is a délelőtt működött nekünk legjobban hétköznap, de ha vasárnapi kiküldés mellett döntenél, akkor az OMA szerint inkább este küldd ki az emaileket.

Email marketing tippek a küldési frekvenciára

Küldj hetente, vagy annál ritkábban – a heti egynél azért nem kell több, mert a leiratkozásig fogod felidegesíteni vele a jónépet. Ezalól kivétel az az eset, ha mondjuk egy 3-5 email-es intenzív kurzust küldesz mailben, és a feliratkozóid pontosan ezt várják, erre neveztek be, vagy ha egy pontosan megtervezett, egymásra épülő drip marketinget építettél fel, ahol a címzett reakciói alapján hiper-releváns dolgot küldesz – de ez majd egy másik cikk lesz.

Mérés és szegmentálás

Amikor a kiküldés megtörtént, mindegyik szoftver színes-szagos statisztikában fogja megmutatni hogy hányan nyitották meg az emailt és hányan kattintottak a CTA-ra (gombra, linkre), ami mondjuk a weboldaladra visz – érdemes lenne ezzel az adattal valamit kezdeni. Na, pont erre való a szegmentálás – a küldést érintő email marketing tippek talán legfontosabbika.

Az email listád mögött ugyanis emberek vannak, nem számok. Ha számokként kezeled őket és átlagok alapján döntesz, akkor kénytelen leszel beérni szerényebb eredményekkel. Szegmentálással 14%-kal magasabb open rate-et és akár 100%-kal magasabb átkattintást lehet elérni. A legalapvetőbb (megnyitás- és kattintás-alapú) szegmentálást például így tudod megcsinálni:

Akik meg sem nyitották

Kezdjük azokkal, akik meg sem nyitották. Lehet, hogy spam mappába került, lehet, hogy nyaralnak, de valószínűbb, hogy vacak volt a Tárgy mező. Szedd ezeket a címeket külön listába (automatikusan megcsinálja az ESP, csak be kell állítanod), és ne félj újra küldeni egy másik Tárgy mezővel pár nap múlva. Ez a csoport nem nyitotta meg az emailt, tehát minden egyes címzettnek új lesz a tartalom.

Megnyitották, de nem kattintottak

Ez a ránézett-passzolta csoport. Ők azok, akiket nem sikerült felizgatnod a tartalommal. Meg lehetne próbálni átfogalmazni, de inkább ne tedd; majd legközelebb kattintanak. Nem lehet mindenkinek eladni mindent, ezt az email marketingben sajnos be kell tárazni. Az előző csoporttal ellentétben szerintem ne zavard őket egy újraküldéssel.

Megnyitotta és kattintott

Bingó! Megnézték az ajánlatodat, termékedet, landing page-edet, elolvasták a cikkedet. Akik ebből a csoportból vásároltak, azokkal nincs dolgod. Akik nem vásároltak, azok esetében egy remarketing kampánnyal még meg lehet próbálkozni, hiszen jártak az oldaladon, tudnod kell, mit néztek meg, mi érdekelte őket. Ez talán a legfontosabb csoport: tudjuk, hogy érdekli őket a portékád, de még nem szánták el magukat a vásárlásra. Ha pár nappal később rájuk írsz, hogy „Hali [Keresztnév], most 30%-kal olcsóbb a tudodamitmegnéztél„, az komoly konverzióhoz vezethet. Ha egészen a Kosárig jutott a felhasználó, akkor pedig ne is egy, hanem több follow-up emailt küldj, mert 2.4-szer valószínűbb, hogy végül megveszi a terméket!

Leiratkoztak

Hát, ezeket az ígéretes vevő-jelölteket úgy felhúzta a legutóbbi automata emailed, hogy soha többé nem kérnek belőled. Nem érdemes könnyesre sírni a kispárnát miatta, 2% körüli leiratkozás teljesen normális – fogd fel úgy, hogy tisztul tőle a listád, eggyel relevánsabb a hallgatóság mögötte. Ha nagyon magas a leiratkozás, akkor azért fusd át még egyszer a trilógia első részét.

Egy másik zseniálisan egyszerű példa a szegmentálásra a SEMRush hírlevele. Az email legalján három kis emoticon van, amivel ki lehet nyilvánítani a véleményt az éppen kiküldött emailről:

Akármelyik gombra is kattint az ember, ez a feedback form jön föl:

Ha azonban tüzetesen megnézzük a linket, akkor az nem ugyanaz lesz mindhárom esetben – vagyis magukkal az emoticonokkal szereznek információt a Semrush-nál és ez alapján szegmentálnak. Nice! Ha Mailchimp mellett döntöttél, akkor ezek a szegmentálási opciók állnak rendelkezésedre.

Email küldés előtt

Az email marketing tippek közül talán a legegyszerűbb, hogy mielőtt rányomsz a küldés gombra, csinálj egy egyszemélyes listát a saját címeddel és küldd ki arra a kampányt! Használhatsz erre a célra egy ideiglenes email címet is (tempmail szolgáltatás).

Ritkán érzi ugyanis magát az ember akkora lámának, mint amikor több száz, vagy ezer embernek elküldi a csoda-emailt, és rájön, hogy rossz a link a gomb mögött… A különböző email kliensek is eltérően jeleníthetik meg a levelet, nem töltik be a képet, stb. Egy utolsó tesztet megér a tökéletesség! Érdemes rápillantanod mobilon is, hiszen a marketing emailek több, mint felét mobil eszközön nyitják meg.

A tesztelés a fentieken kívül még arra is jó, hogy rápillants a tárgyból megjelenő karakterekre. Ezzel a megnyitási arányt lehet felpörgetni, ha sikerül a tárgy mezőben a kíváncsiságra alapozni. Ez péládul instant klikk:

És egy kis próbálgatással bármikor csinálhatsz hasonlót…

Summa

Most, hogy tudod, mit küldj és hogyan, már csak egy ingyensen és automatikusan növekvő email listára lenne szükség… Legközelebb, az Email marketing trilógia befejező részében azok az email marketing tippek következnek, hogy hogyan lehet hatékonyan listát építeni… Mára ennyi. Aki troll, aki nem, mentem. (Kérdés, vélemény, hozzászólás határozottan bátorítva!)

1200 628 Dr. Kádas Péter
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...