Hogyan égess el sok pénzt marketinggel?

Hogyan égess el sok pénzt marketinggel?

Hogyan égess el sok pénzt marketinggel? 1024 536 Dr. Kádas Péter

Amikor egy kisebb vállalkozásnak, vagy akár egy régóta a piacon lévő nagyobb vállalatnak nincs elég forrása online marketingre, az nyilván komoly akadálya a növekedésnek. Arról marketing alapismeretek címén már írtunk, hogy hogyan csinálj marketinget kevés pénzből, létezik azonban az ellentétes probléma is. Van a piacon néhány olyan vállalat, mely – bár számottevő büdzsét költ el marketingre – olyan retardált marketing hibák mértani sorozatát képes előállítani, hogy minden online marketing költése a végén jobb esetben tiszta veszteség, rosszabb esetben komolyan árt a saját brandjének.

A józan paraszti ésszel is csapnivalónak tűnő menedzsmentdöntések legsötétebb bugyrai láttán önkéntelenül is eszébe jut az embernek, hogy vállalaton belül valakinek esetleg pont ez az érdeke – más magyarázat egyszerűen nem kínálkozik az amatőr döntések e szintjére… Mindeddig a 7Blogon nagyon mostohán bántunk azokkal a kollégákkal, akik egyszerűen csak minden eredmény nélkül akarnak (vagy kénytelenek) pénzt költeni – mostantól azonban felhagyunk ezzel a kirekesztő gyakorlattal.

Ezúttal nem kísérlem meg a logika szűrőjén keresztül megérteni az első látásra is ostoba vezetői döntések sorozatát, inkább igyekszem eddigi tapasztalataink alapján tippekkel szolgálni azoknak, akiknek azt az embert próbáló feladatot dobta a gép, hogy lehetőség szerint a siker leghalványabb reménye nélkül kell elkölteniük egy aggasztóan nagy összegű online marketing büdzsét – méghozzá határidőre… Íme a legdrágább hibák a profi ligából, avagy így égesd a pénzt feleslegesen:

Klasszikus online marketing hibák

Rendelj lájkokat

Stratégia: Ok, ez már tényleg ritka klasszikus, de épp ezért ne hagyjuk ki! Egy csomó, a szakmai továbbképzését a századfordulóval egyetemben lezáró vezető hiszi még mindig azt, hogy a Facebook oldal lájkolóinak száma bármennyire is értelmes minőségi indikátora az online marketingnek.

Kivitelezés: Keress egy ilyesmire kétségbeesett helyzetében még vevő harmadik világbeli ügynökséget, és fizess nekik rengeteg pénzt 20 ezer Facebook lájkért. Ebből lehetőség szerint 19 ezer indiai legyen, 900 a nyereményjáték miatt jöjjön, a maradék 100 meg lehet a kolléga.

Bónusz tipp: Ne kérj be árat, mert akkor 100 dollárt sem fogsz tudni elkölteni – sokkal eredményesebb, ha előre közlöd a büdzsét: maximum 20 000 dollárod van az egészre… Nem fognak vitatkozni, ráadásul aznap igazi multis megmondóembernek is érezheted magad. Hízott az egód, feleslegesen égett a pénz – mi kell még?

Keress sikerdíjas ügynökséget

Stratégia: Ha pénzt kell égetni, nem szégyen visszatérni akár az 5-10 éve lejárt lemezekhez sem. Igaz, hogy itthon már a legkezdőbb döntéshozók is megértették, hogy miért nem dolgoznak ügynökségek sikerdíjas konstrukcióban, azért egy próbát megér a dolog.

Kivitelezés: Készülj fel rá, hogy sokáig kell keresned, de ha találsz egy sikerdíjas konstrukciót bevállaló ügynökséget, az biztos jele annak, hogy a társaság a legalapvetőbb üzleti összefüggéseket sem ismeri. Bár a sikerdíjjal látszólag pont a pénzt nem tudod elégetni, a valóságban elég hátradőlnöd és páholyból figyelni, ahogy az amatőrök tükörselyem jó szándékkal és sok-sok munkával széttrollkodják a vállalatot alattad.

Bónusz tipp: Kösd össze ezt a technikát az alább található mikromenedzsment módszerrel és egy egész amatőr cirkusz lesz a jutalmad; kapkodás, káosz, ad-hoc ötletelések, hónapok alatt kiégő kollégák, összeveszések, dráma és persze nulla eredmény!

Marketing hibák hirdetéssel

Hirdess egy vacak oldalra

Stratégia: Mindegy, hogy a tartalom, a UX vagy a befogadhatóság rossz egy oldalon, az eredmény ugyanaz: a látogatók pillanatok alatt otthagyják az oldalt – ebben pedig komoly pénzégetési potenciál rejlik!

Kivitelezés: Keresd meg a retek weboldalad legrosszabbul konvertáló landing oldalát – még izgalmasabb, ha nincs méréstechnikád, mert akkor mehet találomra is… Kezdj el hirdetni rá, de “ami a csövön kifér” jelleggel! Pár hét múlva elégedetten konstatálhatod, hogy a hirdetésre szánt büdzsé minden látható eredmény nélkül lepörgött. Utána fizess az ügynökségnek egy hasonló összeget egy hosszú riportért, amiben rengeteg corporate bullshit közepette mesebeli hatékonysággal kimosdatnak téged a nyilvánvalóan retardált döntés következményeiből.

Bónusz tipp: Ha nincs igazán retek oldalad, akkor bármelyiket gyorsan és hatékonyan le tudod húzni sok irreleváns AdSense hirdetés megjelenítésével. Elég 1-2 pénisznagyobbító vagy örökélet-ingyensör hirdetés, és garantáltan elnavigál még az a látogatód is, aki amúgy tényleg a kontakt űrlapot kereste. (Ha azt hiszed, ez nem konkrét példa volt a magyar valóságból, akkor nagyon tévedsz…)

Célozz mindenkire keresőmarketinggel

Stratégia: A szaknyelven Shut up Google and Take My Money-nak is hívott technika már igen szofisztikált pénzégetési módszer, és elsősorban nagy, kompetitív piacokon működik, ahol a hirdetési költségek magasak.

Kivitelezés: Hirdesd rá a weboldalad nyitóoldalát Google Ads-ben minden létező kulcsszóra. A PPC-s kollégáknak add ki, hogy hajnali fél 4-kor is első akarsz lenni minden keresésre, még akkor is, ha Tanzániából keresnek rád – ahová amúgy nem is tudsz szállítani. Mindegy, mit keresnek a nyomorultak, téged találnak meg és kész! Kellően nagy piacon úgy fog füstölni a pénz, hogy ahhoz képest a Snoop Dogg turnébusza alpesi levegő lesz…

Célozz mindenkire Facebookon

Stratégia: Az előző technika facebookos változata, ahol a display jelleg és a platform emelkedő hirdetési árai miatt még könnyebb dolgod lesz. Elsősorban kétségbeesett év végi pénzégetésre ajánlott!

Kivitelezés: Ugyanúgy landing oldal és 18-65 korosztályban Tanzániától Bangladesig célzás mindenkire, akinek két füle van és nem szatyor! Mivel kattintásra hajtasz, evidens, hogy valami tök más kampánycélt érdemes beállítanod, például elérést.

Bónusz tipp: A Facebook hirdetéskezelőjében van egy Accelerated Delivery opció, amit kifejezetten az agresszív költésre talált ki a kék óriás. A hatás minden várakozásodat felül fogja múlni: akár több millió forintot elégethetsz óránként. Nem elírás: óránként!

Marketing hibák tartalommal

Gyártass drága tartalmakat, de ne hirdess rá

Stratégia: Ha nincs kedved hirdetni, akkor ez lesz a Te pályád; gyártass le sok-sok cornerstone cikket, majd “felejts el” ráhirdetni.

Kivitelezés: A folyamatos minőségi tartalom a legdrágább és leghatékonyabb marketingeszköz, amit azonban kiválóan használhatsz eredmények nélküli pénzégetésre is, ha nem biztosítod, hogy a célcsoportodat el is érjék ezek a tartalmak.

Bónusz tipp: Egy dolog húzhatja keresztül a számításodat, mégpedig az, ha az ügynökség odafigyel a tartalmak on-page SEO-jára, mert ez esetben alattomosan kezdenek majd odaszivárogni az organikus látogatók a cikkeidre. A megoldás egy sima noindex beállítás az oldalakon – a főnökeid soha nem jönnek rá, és garantáltan egyetlen látogatód sem lesz organikus forrásból, bármit optimalizálgat az az aljas kis ügynökség…

Írj egy középszerű blogot

Stratégia: Az előző technika feljavított változata, mely trójai falóként középtávon is képes ártani. A céges blog – amennyiben jól csinálják – a teljes marketing tölcsérben részt vesz, a branding szíve és a konverzió lelke. Értelemszerűen, ha középszerűre sikerült, akkor ugyanezen okok miatt a marketing tölcsér teljes egészét (plusz a brandinget is) képes tönkretenni.

Kivitelezés: Zaklasd a szövegírói gyakorlattal nem rendelkező legifjabb, legtapasztalatlanabb kollégákat, hogy generáljanak tartalmakat a céges blogra – bárminemű tartalommarketing stratégia nélkül! Ne aggódj, ez is egy szakma – teljesen ki van zárva, hogy jót fognak csinálni. Az igazán unalmas, középszerű, hosszú és bonyolult darabokra hirdess rá – garantáltan nem lesz eredmény.

Bónusz tipp: Közvetlenül ugyan sokkal kevesebb pénzt égetsz vele, mint az ügynökségi tartalmakkal, ugyanakkor az online marketing hibák közül ez az, amit simán ráfoghatsz a kollégákra, hiszen betű szerint azt csináltatod velük, amit a tartalommarketing cikkek és könyvek leírnak – épp csak a minőséget relativizálod. Ha az ifjú kollégákat a felmondásig szekáltad a tartalomgenerálással, akkor a következő konferencián azt is elsírhatod, hogy munkaerőválság van, és a mai pályakezdők egytől egyig elkényeztetett, hálátlan kis nyikhajok! Az előadásod végén garantált a vastaps!

Videótartalmak átgondolatlanul

Stratégia: Írott tartalmakkal is lehet szépen pénzt égetni, de az a gyenge kezdők játszótere; a profik a sokkal drágább – és sokkal gyakrabban kudarcra ítélt – mozgóképes tartalmakkal égetik a büdzsét.

Kivitelezés: Az nyilvánvaló, hogy olyan scriptet kell kitalálnod, amihez egzotikus helyszínek és statiszták tömegei mellett komoly technológia is kell – de a hatékony pénzégetésnek nem ez valódi titka. Az igazi pénzégető mesterfogás, ha olyanra csináltatod a videót, ami a majdan választott disztribúciós csatornának egyáltalán nem felel meg; például Facebookon tolod a 20 perces image filmedet, szigorúan hideg közönségnek, munkaidőben…

Bónusz tipp: A videó legelején legyenek rém idegesítően rázkódó GoPro-s akciófelvételek, vagy sok prezis ki-be zoom, az ügynökségednek meg add ki, hogy csak hétköznap ebéd után tolhatja a disztribúciót – évtizedes online marketing bölcsesség tudniillik, hogy a frissen meghánytatott célcsoport kisebb valószínűséggel vásárol…

Marketing hibák fejlesztéssel és technológiával

Vegyél fel 10 fejlesztőt, akik hegesztik az oldaladat

Stratégia: Nincs annál szebb, mint amikor egy totál máshoz értő vállalat belső fejlesztésbe fog – fejlesztési tapasztalat és megfelelően képzett fejlesztési vezető (ráadásul projektmenedzser) nélkül.

Kivitelezés: Vegyél fel 10 belsős fejlesztőt, közvetlenül a CEO alá – aki amúgy havi 15 napot külföldön tölt, a többit meg meetingeken -, és beszéld rá, hogy neki kell menedzselnie a weblap fejlesztését! Bármilyen rendszert is javasolnak a fejlesztők, hasonlíttasd össze velük az opciókat egy-egy 20 oldalas tanulmányban, majd hozd meg azt a döntést, hogy mindenből sajátot kell fejleszteni. Tartalomkezelőt, e-mail-marketing szoftvert, webshopot – ha igazán tökös vagy, akkor a szerver operációs rendszerét is!

Bónusz tipp: Egyetlen dologra kell még figyelned: online marketingest a közelébe se engedj a fejlesztőknek, mert ha kijavítják a marketing hibák mindegyikét, akkor a végén még konvertálni fog az a weboldal… Ezzel a módszerrel tízmilliókat tudsz elégetni havonta, és ha véletlenül kész lesz az egész, gyere el hozzánk, hogy közölhessük veled a jó hírt: marketing szempontból fos az egész, és kezdheted újra nulláról.

Fejlessz mobil applikációt

Stratégia: Elsősorban azoknak ajánlott, akik azért az eredmény látszatával szeretnének pénzt égetni.

Kivitelezés: Csináltass egy mobil appot, lehetőleg háromszor teljesen újratervezve az egészet a fejlesztés legutolsó szakaszában. Amikor kész, hirdess rá, de mintha nem lenne holnap! Fontos, hogy UX-es ne lássa, különben elkezdik letöltögetni, meg használni.

Bónusz tipp: Csak olyan funkciókat rakass bele, amit amúgy a weboldalon sokkal kényelmesebben meg tudnak tenni a látogatók, és feltétlenül írd elő a fejlesztőknek, hogy nemcsak lassúnak és csúnyának kell lennie, de lehetőleg legyen benne 8-10 kőkemény bug is, ami úgy felidegesíti a célcsoportodat, hogy egy életre leszoknak arról, hogy nálad vásároljanak!

Idegesítsd az embereket nem reszponzív oldallal

Stratégia: Szép-szép, ha ég a marketing büdzsé, de azért közben ne felejtsünk el középtávon is ártani a cégednek!

Kivitelezés: A marketing hibák közül ez az, ami még egyszerű is – elég egy apró változtatás a weboldaladon: tedd teljesen használhatatlanná mobil eszközökről. Ne látsszon a fél oldal mobilról, essen szét, legyen csúnya vagy egyszerűen csak olvashatatlan – a lehetőségek végtelenek (a legtöbb cégnél ez amúgy itthon alapból adott). Túl sok marketing büdzsét ugyan közvetlenül nem éget el, cserébe közvetetten konkrétan le tudja felezni az online-ból származó bevételeket (a látogatások több mint fele ugyanis ma már mobilról jön).

Bónusz tipp: A főnökeidnek mutogathatod desktopon a tipp-topp weboldalt, és gőzük sem lesz, hogy mitől esnek a bevételek…

Állj neki a SEO-nak 3 hónap runway-jel

Stratégia: Ha már nagy a baj, és ég a lábad alatt a talaj, akkor ezzel a módszerrel tudsz egy kicsit alásegíteni majdani utódod pénzégetésének – ne légy önző, gondolj a kollégákra is!

Kivitelezés: Költs havi pár milliót SEO-ra, de szigorúan csak három hónapig, mert ha tovább csinálnád, még véletlenül lenne eredménye. A SEO-szakértők tartalomjavaslatait instant iktasd a süllyesztőbe, és hívd fel a figyelmüket, hogy ne dumáljanak bele más területébe, csak melózzanak szép csendben a pénzükért!

Bónusz tipp: Ha minden ármánykodásod ellenére is eredményt érnek el a buzgómócsing kis SEO-sok, akkor egyszerűen rakd át a weboldaladat valami igazán retek, olcsó tárhelyszolgáltatóhoz, amelyik garantálja a 20 másodpercnél nem gyorsabb oldalletöltést – onnantól szinte mindegy, mit csinálnak…

A marketing hibák legászabbika

Startégia: Vannak olyan B2B iparágak, ahol akármit csinálsz, a vásárlók csak jönnek és jönnek a weboldalon keresztül. A megállíthatatlan lead generálás és a növekvő bevételek végére a B2B marketing hibák aduászával, egy megfelelően elkészített űrlappal tehetsz véglegesen pontot…

Kivitelezés: Egy középszürke alapon halványszürke betűkkel (9-es betűméret!) szerkesztett űrlapra lesz szükséged, olyanra, ami hosszabb, mint a Gyűrűk Ura. Mindent kérdezz meg benne, a látogató anyukájának a telefonszámát is!

Bónusz tipp: Az utolsó kérdés lehetőleg legyen a “Kérlek pötyögd be az Anyám Tyúkját bináris kódban, hogy biztosak lehessünk benne, hogy nem vagy robot…” mező – a nullára zuhant lead mennyiségért itt és most pénzvisszafizetési garanciát vállalok Neked!

E-mail marketing hibák

Fordíts rengeteg időt nem konvertáló e-mail-marketingre

Stratégia: Első látásra az alapvetően ingyenes e-mail-marketing csatorna felesleges pénzégetésre tökéletesen alkalmatlan – de csak első látásra – közvetetten ugyanis remekül égethető vele a zseton…

Kivitelezés: Nem kell mást tenned, mint mindenféle tesztelés, szegmentáció és perszonalizáció nélkül kitolni a középszerű e-maileket. Lehetőleg addig küldözgesd a heti hírleveleket, amíg egyetlen feliratkozód sem marad, hiszen akkor majd vehetsz e-mail-listákat drága pénzért.

Bónusz tipp: Ha mégis olvasgatják az emailjeidet, akkor egyszerűen csak tegyél bele minden információt képekben – a legtöbb fiókban azonnal spam-be kerül, de ahol nem, ott az email kliens nagy valószínűséggel amúgy is tiltani fogja a képek megjelenítését, így lényegében üres emaileket fogsz küldözgetni.

Spameld szét azt is, aki amúgy vásárolt tőled

Stratégia: Ha valaki olyan retardált volt, hogy bevételt generált neked, miközben te lángszóróval próbálod pusztítani a fizetőeszközt, akkor nincs mit tenni: ezektől a kellemetlen egyénektől meg kell szabadulnod – méghozzá az online marketing hibák egyik legrégebbikével.

Kivitelezés: Ha vásároltak tőled valamit, akkor kezdd el küldeni azokat a rémesen marketingszagú, sablon e-maileket, amiket mindenki annyira utál. Addig told, amíg le nem iratkoznak, sőt, az igazán bátrak utána sem hagyják abba, mert valljuk be, ezt a technikát azért csak egy jó kis NAIH-büntetés koronázhatja meg. Ennek a technikának a hazai ásza az a cég, amelyik férfi keresztnévvel rendelkező ügyfeleinek is minden évben Boldog Nőnapot kíván – nem vicc, én magam is kapom minden évben!

Vegyél e-mail-listát

Stratégia: Ha a NAIH-büntetés csak nem jön, akkor nincs mit tenni – nagyságrendekkel szélesebb tömegek alatt kell csapágyasra járatnod a sz*pórollert!

Kivitelezés: Ennek legegyszerűbb módja, hogy jó olcsón veszel valami nagy-nagy e-mail-listát, majd a “Teszek a GDPR-ra” felkiáltással elkezdesz nekik marketingüzeneteket küldözgetni. Pénzt közvetlenül ugyan nem fogsz vele égetni, de a NAIH-ejnye-bejnye mértéke megnyugtató mértékben megvágja majd a kasszádat!

Bónusz tipp: Az emailekben lévő leiratkozás linket irányítsd egy speciális landingre, ahol az “Itt pattogj, Paraszt” főcím után belinkeled a NAIH bejelentő oldalát – ez a fajta közvetlen, nyíltan flegma kommunikáció bárkiből képes kihozni a dühtől fuldokló trollt… A “Paraszt” kis p-betűvel talán még sértőbb, de ezt már tényleg érdemes A/B-tesztelni…

Menedzsment alapú marketing hibák

Mikromenedzselj, vagy mikromenedzseltess másokat

Stratégia: Az online marketing dilemmák örökös császára az a kérdés, hogy a CEO-nak tetszik-e az új weboldal színe… A magyar ego és a mikromenedzselési szokások hazai kombinációja pedig számodra a mennyország kapujának kulcsát őrzi!

Kivitelezés: Minden online szakmai döntést delegálj olyan döntéshozóhoz, aki garantáltan nem ért hozzá. A technikai jellegű kérdések tekintetében ezt sajnos időnként még be is látják a menedzserek, így inkább design, UX és szöveges részek terén próbálkozz, az olyan, mint a foci, a politika vagy az orvoslás: mindenki úgy érzi, hogy ért hozzá. Rövid távon ugyan nem égetsz el sok pénzt, de középtávon biztos lehetsz benne, hogy minden marketing tevékenységed kudarcba fullad majd, ráadásul semmi sem lesz kész határidőre.

Bónusz tipp: Az ügynökséged 10+ éves UX tapasztalattal rendelkező középvezetőjét a közelébe se engedd a főnöknek, még a végén rájön a főnök, hogy annyi köze van a dizájnhoz, mint agymosásnak a nagymosáshoz. A tökéletes megoldás, ha elküldesz neki egy UX-cikket, mert ha egyet elolvasott, akkor már fel sem merül benne, hogy nem ért hozzá…

Kezdj egyszerre 27 dologgal

Stratégia: Remek pénzégetési lehetőség, különösen a kis büdzsével rendelkező cégeknek – és még egyszerű is.

Kivitelezés: Az egésznek az alapja, hogy bűntudatot generálsz a menedzsmentben, amiért a cég online aktivitása oly gyalázatos. Amikor nekibuzdulnak, hogy “hajrá, online marketing”, akkor simán csak keress egy középszerű ügynökséget, és kérj tőlük mindent egyszerre: Facebook hirdetések, Google Ads, LinkedIn, SEO, tartalommarketing, automatizáció, egyedi fejlesztések, chatbot – és persze 25 image film Ausztráliában forgatva.

Bónusz tipp: Két dologra figyelj: 1. ne legyen méréstechnikád, mert az alapján egy csomó mindent lehet javítgatni! 2. stratégiát nehogy írjanak neked, különben később kiderül, hogy nem lelkes és szorgalmas voltál, hanem egy dilettáns, kapkodó amatőr.

Vegyél fel belső marketingest – egy csavarral

Stratégia: Az egészen pontos megfogalmazás az, hogy vegyél fel marketingest, és várj el tőle mindent! Elsőre ugyan nem éget el több pénzt, mint egyetlen plusz fizetés, de türelem: potenciálisan a céget is bedöntheted vele, úgyhogy nézzük is meg, hogyan kell csinálni.

Kivitelezés: E stratégia titka, hogy már az álláshirdetést úgy fogalmazd meg, hogy az ideális jelöltnek az online marketing minden egyes területéhez kelljen értenie: SEO, tartalmak, social, automatizáció, chat, PPC, pszichológia, UX design – és minden más. Ezután nincs más dolgod, mint beleírni a hirdetésbe egy kezdő marketing asszisztens fizetését, és láss csodát, csupa olyan jelentkeződ lesz, akik semmihez sem értenek igazán, de minden területen szuperhősnek hiszik magukat, ezért az ég egy adta világon mindenbe beleszólnak, amit az ügynökséged csinál.

Bónusz tipp: Az egész úgy igazán zseniális, ha Te alapvetően offline-ban vagy profi, mert ugyan ki róhatná fel neked később, hogy nem a megfelelő embert vetted fel, ha egyszer Te sem értesz az online-hoz? Mintha a beosztottjai teljesítményéért valaha is a főnökük lett volna a felelős Magyarországon… 🤷‍♂️

Dolgozz egyszerre hét ügynökséggel

Stratégia: Rendkívül szofisztikált pénzégetési módszer, mert rengeteget tudsz költeni, ugyanakkor olyannyira lelassítod a folyamatokat, hogy szinte soha semmi nem készül el határidőre.

Kivitelezés: Bízz meg egyszerre hét ügynökséget, de mindegyiket csak egyetlen apró részfeladattal. Kizárt, hogy a kommunikációt képesek legyenek összehangolni, így kínjukban jó eséllyel egymás torkának esnek, Te pedig nézheted páholyból a szappanoperát!

Bónusz tipp: A hirdetéseket kezelő ügynökség Excelben riportoljon, mert azt bármikor át tudod írni, ha esetleg mégis valós teljesítményt kérnek rajtad számon – a hirdetéskezelőbe úgysem néznek bele a főnökeid, úgyhogy hajrá Excel!

Pénzmáglya külföldi piacra lépéssel

Stratégia: Ha a büdzséd mérete alapján lokalizáltabb piacokon akár sikeres marketinget is folytathatnál, akkor bármikor előveheted a branding + nagy, kompetitív piac kombót.

Kivitelezés: A külföldi piacralépéshez keress 8-10 nagy méretű, erősen versenyző nemzetközi piacot (USA, Kína, UK, Németország és az Emirátusok mindenképpen legyenek közöttük). Kezdj el ezeken egyszerre dolgozni – lehetőleg branding kampányokkal, ugyanis azok mindig a legdrágábbak, ráadásul még középtávon is nehezen mérhetőek – nemhogy 1-2 év távlatában. Bármennyid is van, garantáltan el tudod égetni, hiszen ahelyett, hogy egy piacon követnéd el az elkerülhetetlen kezdeti hibákat, ezt egyszerre 8-10 helyen tudod megcsinálni.

Bónusz tipp: Az amúgy is drága tartalommarketing 8-10 nyelvre fordításával még jobban fel tudod pörgetni a bankók hamvasztását – ezt semmiképp ne hagyd ki!

Marketing hibák és ami mögötte van

Mint talán a fentiekből kiderült, ezer és egy módja van annak, hogy egy vállalat feleslegesen dobjon ki pénzt az ablakon “online marketing” címszó alatt. Amikor az eredmények végül csak nem jönnek, akkor persze lehet hibáztatni a marketingest, az ügynökséget, a tartalomgyártásra képtelen kollégákat, vagy tetszés szerint épp azt, aki szembejön – persze a valóság ennél sokkal egyszerűbb…

Az online üzletfejlesztés már itthon is – pláne kompetitív külföldi piacokon – egy nagyon nehéz dolog, amit csak és kizárólag okosan menedzselt, profi és nem utolsó sorban türelmes, a realitásokat ismerő és elfogadó csapatok tudnak megugrani (általában ügynökségi és belső erőforrások gondosan menedzselt együttműködésének keretében).

Vezetői oldalról ezért az első lépés belátni, hogy nincs olyan eszköz, személy, ügynökség, módszer, vagy stratégia, ami ezt a nehéz feladatot könnyen, olcsón és gyorsan ki tudja pipálni. Épp ezért érdemes kellő alázattal és türelemmel hozzáállni, összerakni azt az ütős csapatot, és megpróbálni hosszú távon megtartani őket, nem elkövetve a fenti marketing hibák valamelyikét…

Ha ismersz valakit, akinél fején találja a szöget az irónia, akkor kérlek, ne habozz megosztani vele ezt a cikket – a kommenteknek pedig még ennél is jobban örülünk! 🙂

Érdekel a véleményed:

Avatar for Dr. Kádas Péter

Dr. Kádas Péter

Papíron orvos és közgazdász, a valóságban vállalkozó, befektető, Golden Blog Díjas blogger.

Összes bejegyzés tőle:Dr. Kádas Péter