Facebook Trendek 2020 - Azt hiszed, tudod, de hidd el: T√©vedsz! ūü§∑‚Äć‚ôÄÔłŹ

Facebook trendek 2020 ‚ÄĒ Azt hiszed, tudod, de t√©vedsz!

Facebook trendek 2020 ‚ÄĒ Azt hiszed, tudod, de t√©vedsz!

Facebook trendek 2020 ‚ÄĒ Azt hiszed, tudod, de t√©vedsz! 1024 536 Kormos Nikolett

A Facebook trendek v√°ltoznak, r√°ad√°sul gyorsabban, mint ahogy k√©pes lenn√©l felfogni. Durva, hogy mennyi v√©lt vagy val√≥s tud√°s terjedt el az elm√ļlt √©vek alatt a Facebookkal kapcsolatban. Lassan a nagyi is tudja, hogy az algoritmus √©s a c√©lzott √ľzenetek mesteri komb√≥ja √∂rd√∂gien manipul√°lj√°k az embert, m√≠g v√©g√ľl az el nem v√©gzi a tŇĎle v√°rt konverzi√≥t. Vagy nem?

Neh√©z eld√∂nteni, hogy milyen forr√°sra hagyatkozz, a legbiztosabb forr√°s azonban mindig ugyanaz – a gyakorlat. A hirdet√©skezelŇĎ mindennapos haszn√°lata, √©s n√©h√°ny t√≠zmilli√≥ Forint elk√∂lt√©se nekem megmutatja, hogy mik is a legfrissebb Facebook trendek. Ha Te moment√°n nem k√∂ltesz ennyit Facebook hirdet√©sre, akkor hadd osszam meg Veled a tapasztalataimat:

Régen ezt hallottad: Szegmentálj!

Mi√≥ta Facebook hirdet√©s a Facebook hirdet√©s √©s hirdetŇĎ a hirdetŇĎ, azt hallottad, hogy ha sikeres kamp√°nyokat akarsz futtatni, nincs m√°s dolgod, mint szegment√°lni. Szegment√°lni a k√∂z√∂ns√©geket, majd az egyes k√∂z√∂ns√©gekhez megtal√°lni azt az √ľzenetet √©s a st√≠lust, amelytŇĎl a hirdet√©s l√°tt√°n kipattan a c√©lcsoport szeme √©s addig nem nyugszanak, am√≠g a tŇĎl√ľk elv√°rt konverzi√≥t v√©gre nem hajtott√°k. Nos, a Facebook trend bizony ma m√°st mutat…

Hazai Facebook trendek: A magyar piac t√ļl kicsi a szegment√°l√°shoz

A szegment√°l√°s gondolata nagyon j√≥l hangzik, hiszen nem felt√©tlen ugyan√ļgy akarod eladni a bifok√°lis v√≠zlepergetŇĎ, p√°r√°sod√°smentes szem√ľveglencs√©t egy irodist√°nak, aki reggeltŇĎl estig monitort n√©z, mint egy sportol√≥nak, akinek a mindennapjai az edz√©s k√∂r√© √©p√ľlnek.¬†MindkettŇĎnek sz√ľks√©ge lehet adott esetben a lencs√©re, de m√©gsem ugyan√ļgy adn√°d el – ha lenne v√°laszt√°sod…

Csakhogy jelen √°ll√°s szerint √ļgy fest a dolog, hogy a magyarorsz√°gi Facebook k√∂z√∂ns√©g annyira lecs√∂kkent, hogy ha t√ļlszegment√°lsz, akkor vagy nem fogod tudni elk√∂lteni a b√ľdzs√©det, vagy az agy√°ra m√©sz annak a 10 embernek, aki naponta 10-15-sz√∂r l√°tja majd a Facebook hirdet√©sedet.

A reach, vagyis az el√©r√©sek sz√°ma azt mutatja meg az analitik√°ban, hogy h√°ny felhaszn√°l√≥ tal√°lkozott √∂sszesen a hirdet√©seddel. Az impression ezzel szemben azt jelenti, hogy √∂sszesen h√°nyszor jelent meg a Facebook hirdet√©sed valahol. Teh√°t elk√©pzelhetŇĎ, hogy m√≠g a reach sz√°mod 1500, addig az impression√∂d m√°r 15.000. Ez teh√°t azt jelenten√©, hogy egy felhaszn√°l√≥ √°tlagosan 10x l√°tta a hirdet√©sedet. Ebben az esetben a Facebook analitik√°ban megjelenŇĎ frequency sz√°m 10 lenne. De vigy√°zat! A frequency √°tlagot mutat, √≠gy elŇĎfordulhat, hogy egy adott felhaszn√°l√≥ m√°r 20x tal√°lkozott a hirdet√©ssel (√©s m√°r sz√≠vbŇĎl gyŇĪl√∂l T√©ged), m√≠g egy m√°sik csak k√©tszer.

Mi történt? Miért nem ér el több embert a Facebook hirdetés?

A mi t√∂rt√©nt k√©rd√©sre viszonylag egyszerŇĪ a v√°lasz: az emberek kevesebbet l√≥gnak a Facebookon. Legal√°bbis ami a feedet illeti. Mivel ritk√°bban scrolloznak ma a Facebookon az emberek, mint mondjuk 2-3 √©vvel ezelŇĎtt, ez√©rt a Facebook hirdet√©s adott idŇĎegys√©g alatt nem fog megjelenni t√≠z felhaszn√°l√≥nak, csak kettŇĎnek (azaz lecs√∂kkent a reach, vagy magyarul el√©r√©si mutat√≥). Mivel azonban a b√ľdzs√©d engedi, ez√©rt a Facebook rendszere mutatni fogja a hirdet√©st tov√°bbra is – legfeljebb ugyanazoknak t√∂bbsz√∂r. Ugyanannak a 2 embernek, akiket kor√°bban m√°r el√©rt, √©s akik t√∂bb idŇĎt t√∂ltenek a Facebookon, mint a m√°sik 8. Mit jelent ez a gyakorlatban?

Adatvezérelt facebook marketing könyv
160 Oldalas E-könvy és 6 oktató videó

Adatvezérelt Facebook Marketing

M√≠g 3 √©ve egy p√°rt√≠zezres b√ľdzs√©vel v√≠gan elvolt√°l egy 50 ezres k√∂z√∂ns√©ggel ak√°r 1-2 h√©tig is (azaz a reach sz√©pen emelkedett, de az impression nem), addig a jelenlegi Facebook trendek oda vezetnek, hogy m√°r az 50 ezres k√∂z√∂ns√©g is olyan pici, hogy ak√°r p√°rsz√°z reach ut√°n elkezdhet nŇĎni az frequency (gyakoris√°gi mutat√≥), azaz a Facebook hirdet√©s elkezd bizonyos felhaszn√°l√≥k feedj√©ben ism√©tlŇĎdni. Ez adott esetben j√≥ is lehet, rossz is lehet,de hogy tudatosan oda kell figyelni r√°, az holtbiztos! N√©zz√ľk meg, mikor √©ri meg v√°ltoztatni √©s hogyan kell ezt v√©grehajtani a gyakorlatban.

Megold√°sok az √ļj Facebook trendek alapj√°n

Ha a fenti v√°ltoz√°st probl√©m√°nak tekinted √©s meg akarod oldani, akkor egyszerŇĪ a dolgod: cs√≠nj√°n a szegment√°l√°ssal. Ha a legmenŇĎbb konyhai kieg√©sz√≠tŇĎket √°rulod, akkor nem kell m√©g a c√©lk√∂z√∂ns√©ged kedvenc fogkr√©m m√°rk√°ja alapj√°n is szŇĪrni, hogy ki l√°thassa a hirdet√©st.

N√©zd meg, hogy a fŇĎbb demogr√°fiai mutat√≥k (kor, nem, esetleg lok√°ci√≥) megad√°s√°val milyen nagys√°g√ļ c√©lcsoportot kapsz. A mai √°ll√°s szerint a legt√∂bb term√©k √©s szolg√°ltat√°s eset√©ben igaz, hogy a 2-3 √©ve elegendŇĎ nagys√°g√ļ c√©lcsoportnak ak√°r a 3-4-szeres√©re is sz√ľks√©g van ahhoz, hogy a gyakoris√°gi mutat√≥ (frequency) ne sz√∂kj√∂n az egekbe egy h√©t alatt.

Amennyiben ragaszkodsz a szegment√°lt k√∂z√∂ns√©gedhez, de nem akarsz hetente teljesen √ļj Facebook hirdet√©seket alkotni √©s ind√≠tani, √ļgy az adott kamp√°nyra sz√°nt b√ľdzs√©t k√∂ltsd el mondjuk n√©gyszer annyi idŇĎ alatt. √ćgy nem a k√∂z√∂ns√©g m√©ret√©t n√∂veled teh√°t, hanem az idŇĎegys√©get, amely a Facebook rendelkez√©s√©re √°ll, hogy megmutassa a hirdet√©sedet. Ez azt jelenti, hogy nem k√©nyszer√≠ted r√° az algoritmust, hogy az 50 ezres k√∂z√∂ns√©gedbŇĎl 5000 ember mondjuk 10x l√°ssa a hirdet√©sedet egy h√©t alatt. Ehelyett azt mondod, r√°√©r neked lassabban is a dolog – ink√°bb egy nagyobb idŇĎintervallum alatt l√°ssa 3-4x annyi ember a hirdet√©sedet, de kevesebbszer.¬†

Tuti tipp, hogy ne nŇĎj√∂n a fejedre a frequency

V√©letlen√ľl sem akarsz azzal szembes√ľlni a Hirdet√©skezelŇĎbe tett l√°togat√°sod sor√°n, hogy a k√∂z√∂ns√©ged m√°r ŇĎrj√∂ng a hirdet√©sek alatt, a relevancia pontjaid pedig m√©rhetetlen m√©lys√©gekben j√°rn√°nak, ha nem az 1-es lenne a legalacsonyabb mutat√≥sz√°m? Akkor √°ll√≠ts be magadnak √©rtes√≠t√©st, amely figyelmeztetni fog, mielŇĎtt a k√∂z√∂ns√©ged agy√°ra menn√©l. A hirdet√©skezelŇĎ lehetŇĎs√©get ad r√°, hogy √ļn. frequency cap-et √°ll√≠ts be. Ilyenkor azt mondod a Facebooknak: dobj egy mailt, ha a be√°ll√≠tott k√∂z√∂ns√©gembŇĎl az el√©rt felhaszn√°l√≥k √ľzenŇĎfal√°n √°tlagban t√∂bb, mint 5x jelent m√°r meg a hirdet√©sem.

Egy√©b lehetŇĎs√©gek az √ļj Facebook trendek kezel√©s√©re

A Facebook Audience Network, az Instagram, valamint a Messenger elhelyez√©sek enged√©lyez√©se seg√≠thet. Azaz ha nem ragaszkodsz ahhoz, hogy a hirdet√©seid csak √©s kiz√°r√≥lag a Facebook feedben legyenek l√°that√≥ak, akkor √©rtelemszerŇĪen t√∂bb felhaszn√°l√≥t √©rhetsz el.

Facebook hirdetés Instagram elhelyezéssel

Az Inst√°n sokan l√≥gnak, de az, hogy milyen sikereket tudsz el√©rni ezen a platformon, nagyban f√ľgg a c√©lcsoportod saj√°toss√°gait√≥l, legink√°bb pedig a korukt√≥l. Az m√°r r√©gen nem igaz, hogy az Instagram csak a legfiatalabbak gyŇĪjtŇĎhelye, de m√©g mindig elmondhat√≥, hogy egy hatvanas koroszt√°lyt nem felt√©tlen√ľl fogsz itt nagy sz√°mban el√©rni. Mindenesetre 45-ig nyugodtan lŇĎhetsz Inst√°ra is.

Facebook hirdetés az Audience Networkön

A rettegett Audience Network. B√°r a Facebook azt √°ll√≠tja, hogy a h√°l√≥zat√°ba (pl. olyan appok, amelyeken megjelenhet a hirdet√©sed) kiz√°r√≥lag v√°logatott platformok ker√ľlhetnek be, az√©rt joggal √ľlhet√ľnk a checkbox f√∂l√∂tt p√°r t√©tlen m√°sodpercig, hogy bepip√°ljuk-e az enged√©lyez√©st, avagy ne.

√Čn szem√©ly szerint ha lehet, ink√°bb kihagyom ezt a lehetŇĎs√©get, de ebben biztosan nem minden Facebookon hirdetŇĎ √©rtene velem egyet, √©s hi√°ba ezek a jelenlegi Facebook trendek, nem is minden Facebook hirdet√©s eset√©ben j√≥ ez a d√∂nt√©s. Ha p√©ld√°ul egy pr√©mium brandet hirdetek, akkor az nagyon nem mindegy, hogy a felhaszn√°l√≥ a Facebook feedben, az Instagram feedben, vagy egy ak√°rmilyen applik√°ci√≥ban tal√°lkozik-e vele elŇĎsz√∂r. EgyszerŇĪen nem mindegy, mert a pr√©mium az r√©szben att√≥l pr√©mium, hogy annak is l√°tszik.

Am√≠g teh√°t a Facebook nem fogja teljesen egy√©rtelmŇĪen megmutatni sz√°momra, hogy mely appokban fogja megjelen√≠teni a hirdet√©st, addig ink√°bb nemet mondok erre az elhelyez√©sre. De ha neked √©ppen fontosabb, hogy r√∂vid idŇĎ alatt sok emberhez jusson el az √ľzeneted, mint hogy hol tal√°lkoznak a hirdet√©ssel a felhaszn√°l√≥k, akkor hajr√°, pipa a boxba.

Facebook hirdetés Messenger elhelyezéssel

Nem k√©rd√©s a sz√°mok √©s az analitik√°k alapj√°n, hogy a Facebook √ľzenetk√ľldŇĎ applik√°ci√≥j√°t √∂nmag√°ban sokkal t√∂bben haszn√°lj√°k, mint ah√°nyan a Facebook feedet n√©zegetik. √Čppen ez√©rt a Messenger elhelyez√©s j√≥v√°hagy√°sa szint√©n j√≥ lehetŇĎs√©g lehet a val√≥s k√∂z√∂ns√©ged t√°g√≠t√°s√°ra.

Tipp: Ak√°rmely platformot is v√°lasztod, a hirdet√©sed publik√°l√°sa elŇĎtt ne felejtsd el az √∂sszes elŇĎn√©zetet ellenŇĎrizni. Elk√©pzelhetŇĎ, hogy m√≠g az egyik platformon a hirdet√©s kifog√°stalanul jelenik meg, a m√°sikon √©pp nem lesz semmi √©rtelme, √≠gy a konverzi√≥nak annyi es√©lye van, mint annak, hogy Donald Trump aleln√∂knek jel√∂lje Greta Thunberget.

Zárszó

Fontos megjegyezni, hogy a fenti Facebook trendek elsŇĎsorban a magyar piac saj√°toss√°gain alapulnak. Amikor p√©ld√°ul USA piacra hirdetek, akkor term√©szetesen lehet m√°s a helyzet, noha a cs√∂kkenŇĎ, vagy v√°ltoz√≥ Facebook haszn√°lat sz√°mos lok√°ci√≥n√°l megfigyelhetŇĎ.

Neked van hasonl√≥ tapasztalatod? Ha igen, oszd meg vel√ľnk al√°bb! Vagy sim√°n csak nyomd meg a megoszt√°s gombot, hadd tanuljon belŇĎle m√°s is…

√Črdekel a v√©lem√©nyed:

A 7Blog a felhaszn√°l√≥i √©lm√©ny fokoz√°s√°nak √©rdek√©ben s√ľtiket alkalmaz, melyet a honlap haszn√°lat√°val √Ėn tudom√°sul vesz.
BŇĎvebben
>