10 Dolog Amire Nem Gondoltál a Black Friday Kampánynál

10 Dolog Amire Nem Gondoltál a Black Friday Kampánynál

10 Dolog Amire Nem Gondoltál a Black Friday Kampánynál 1024 536 Farkas Zsolt

Te készülsz már az idei fekete péntekre? November 23-án, ahogy eddig is minden évben felbolydul az online értékesítési piac. A kínálati oldal minél nagyobb mennyiségben akar majd eladni a keresleti oldalnak, akik minél nagyobb kedvezménnyel akarnak majd vásárolni. A kérdés az, hogy ebben a hirdetési zajban vajon milyen stratégiák működnek? Egyáltalán érdemes beszállni a versenybe Black Friday idején?

A válasz a legtöbb esetben igen! Ebben a cikkben 10 olyan tippet szedtem neked össze a Black Friday marketingedhez, melyekre nem biztos, hogy gondoltál. 😉

1. Ne szállj el túl korán

Furcsának tűnhet, hogy ezzel kezdem a marketing tippekről szóló cikkemet, de hidd el, nincs annál borzasztóbb, amikor Black Friday napján, a megnövekedett terhelés miatt elszáll a szervered, mert nem raktál alá elég kakaót. Beszélj a szerver szolgáltatóddal előtte és kérdezd meg, hogy mennyit bír a jelenlegi kapacitás. Ezt hasonlítsd össze a múlt évi adataiddal, vagy azzal a számmal, amit például a Facebook kalkulátor kidob, amikor kiszámolod vele, hogy a tervezett költésből mekkora forgalom várható.

Ugyanakkor a szerver az 1 dolog, az oldalad technikai állapota már egy másik kérdés. Javaslom, hogy mindenféle Black Friday marketing anyag elkészítése előtt elsőként futtass le a weboldaladon egy weblap betöltési sebesség tesztet, valamint egy komplett technikai SEO elemzést. Az eredmények tükrében pedig egyeztess a fejlesztőddel, vagy ügynökségeddel, hogy mik azok, melyeket meg kell csinálni az oldaladon. El nem hinnéd, hogy 1 másodperccel gyorsabb betöltési sebesség mennyi plusz bevételhez fog hozzásegíteni!

2. Dedikált Black Friday landing

A nagy multiknál bevett dolog, hogy dedikált Black Friday landing oldalt hoznak létre, ami nem véletlen. Hozz létre te is egy oldalt, ahol mindent összegyűjtesz a nálad lévő Black Friday akciókról és játékszabályokról. Akár itt termékeket, vagy termékkategóriákat is megjeleníthetsz.

PPC Tipp: Ha Google Ads-en hirdetsz, akkor hozz létre egy új “Black Friday” kampányt az akciós termékeidre, mivel kimondottan ezzel a szókapcsolattal fog nagyon sok ember keresni termékeket a Google-ben. A kulcsszavaknál használd a módosított általános egyezést (Modified Broad Match), a hirdetéseket pedig irányítsd a landing oldalra. Ne felejtsd el kizárni a “black friday” kulcsszót az eredeti kampányból. Tehát az új kampányod például ilyen kulcsszavakat tartalmazhat: +black +friday +fluxuskondenzátor.

3. A jó művész alkot, a zseni lop

Legalább 2-3 héttel a fekete péntek előtt érdemes utánanézni, hogy milyen kampányokat szeretnél futtatni, valamint külföldön (és itthon) milyen kampányok mentek nagyot a korábbi években. Nagyon fontos, hogy NE csak a saját iparágadban nézz szét, hanem merítkezzél meg más piacok sikeres kampányötleteiben is.

Számtalan ilyen és ehhez hasonló cikk szól arról, hogy egyes szegmensekben mik voltak a befutók az adott években. Nem szégyen átemelni 1-1 jó ötletet a saját márkádra. És eleve jobb pozícióból indulsz, mert ezt előtte már valaki validálta neked.

4. Ne fürödj be rögtön

Képzeld el azt a helyzetet, amikor eljön a nagy nap, elkezdenek futni péntek hajnalban az előre bekészített, gondosan létrehozott hirdetéseid. Az aznapi remélt hatalmas bevétel gondolatának mámorában 🤑 elmész reggelizni és miután visszatérsz az irodába, majd ránézel a számokra teljesen bepánikolsz.

A hirdetéseid relevancia értéke a béka segge alatt, az átkattintási arányok 0-val kezdődnek, a konverziók számát pedig 1 kezeden meg tudod számolni. Ez nem az, amire te befizettél. 😤

Ezt a helyzetet elkerülendő, teszteld le előre a célcsoportokat, akiket célozni akarsz a nagy napon. Nézd meg, hogy melyik korosztályt, vagy viselkedési jellemzőkkel bíró szegmenst érdekli legjobban a terméked és menj biztosra a fekete pénteken. A tesztek során lehet, hogy nem lesz sok eladás, de az átkattintási arányokból és az engagement számokból látni fogod,  hogy mely termékekre milyen célcsoport kíváncsi.

5. Tökéletes alkalom upsell-re

Ne csak új ügyfelek megszerzésére akard használni a Black Friday-t. A meglévő ügyfeleknek való upsellre ugyanannyira alkalmas.

A legegyszerűbb, ha egy email kampány keretében kupont küldesz. De akár csinálhatsz olyan akciót is, amiben a már vásárolt ügyfelek a korábbi vásárlásuk értékéhez megfelelő százalékos kedvezményt kapnak. Vagyis aki sokat vásárolt, az nagyobb kedvezményt kap, aki keveset, az kisebbet. Ezt pár héttel az akciós időszak előtt lehet kommunikálni, hátha a nagyobb %-os kedvezmény miatt lesznek vásárlások.

PRO tipp: Egy félig automatizált módja ennek, amikor a weboldaladon lévő chatbot (pl. Intercom) felismeri az oldaladra látogató korábbi vásárlókat és amikor elkezdenek böngészni, akkor felugrik nekik egy kedves üzenet egy kuponkóddal. Hidd el, értékelni fogják ezt a kreatív gesztust.

6. Egységben az erő

Vannak jó üzleti partnereid? Vagy olyan ismerőseid, akiknek a cége a te termékedhez kiegészítő terméket kínál az ügyfeleinek?

Akkor eljött az idő, hogy összeálljatok és csináljatok egy keresztpromóciót Black Friday alkalmából. Ha valaki nálad vásárol, akkor a kedvezmény mellé kapjon egy kuponkódot a másik fél webshopjához és ugyanez fordítva.

Nem kell attól tartani, hogy ezzel a saját boltodat rontod, hiszen a vásárlás után kapja csak meg az illető a kódot. És lehet, hogy ez az akció olyanokat is vásárlásra buzdít, akik amúgy nem akartak nálad venni, de a kuponkód a partneredhez meggyőzi őket. Próbáld ki!

7. Hackeld meg a júzer agyát

A visszafelé számoló bar egy öreg, de jól működő marketing pszichológiai trükk. A hátterében az ún. “Loss aversion” áll. Vagyis az elmélet, miszerint:

Jobban motivál minket egy dolognak az elvesztésétől való félelem, mint egy dolog megszerzésének a reménye.

Ha Black Friday alkalmából a termékeid mellé kiteszed, hogy az akció már csak X óráig és Y percig elérhető azon az áron (és különben is már csak 2 van belőle), akkor a “loss aversion” mellett belép egy másik pszichológiai hatás, a szűkösség elve. Amiből kevés van, az mindig értékesebb, mint amiből bőven van választék.

8. Készülj az 1 perces válaszadási időre

A Black Friday alatt mindenki ki van hegyezve a nagy kedvezményekre, de olykor felmerülhetnek kérdések a vásárlókban. Viszont ha nem kap rögtön választ a kérdésére, akkor nagy az esély rá, hogy máshol keresgél tovább. Ezért ezeken a napokon hatványozottan ügyelj az ügyfélszolgálattól jövő azonnali válaszokra.

Ha eddig csak a Facebook chatet használtad erre, akkor ajánlok néhány egyszerűbb chat botot a weboldaladra, hogy ne kelljen onnan a júzernek elnavigálnia.

9. Bánj kreatívan a kedvezményekkel

Amikor nemrég Los Angelesben jártam és betértem egy Outletben lévő üzletbe, akkor az eladó 4 különböző kombinálható kedvezménnyel fogadott. Rendkívül tetszett, hogy nem simán csak X% kedvezmény volt a ruhákra, hanem, ha elértem az Y összegű vásárlást, akkor további 10% kedvezményt kaptam. Aztán ha ezt vásároltam volna azzal, akkor egy összevont nagyobb kedvezményt is kaptam volna.

Te is bánj kreatívan a kedvezményekkel. Variálj, vonj össze, adj extra kedvezményt bizonyos esetekben, mert így a vásárlók elkezdenek majd kombinálni és beindul a vadászösztönük, hogy hogyan lesz nekik a legjobb. De végső soron ez csak neked lesz jó, mert növekedni fog a vásárlási hajlandóság.

10. Flash SALE – kampány a kampányban

Ha azt hitted, hogy a Black Friday kampány önmagában tuti, akkor mondok még jobbat. Előre NEM meghirdetett módon dobj be akár a kora esti órákban, amikor nagy forgalom van az oldaladon egy extra kedvezményes órát. (ún. Flash Sale-t) Bizonyos termékeket adj önköltségen. Ha az adott napon a kedvezmény 40% volt, akkor legyen mondjuk 65% ebben az 1 órában.

Ha a júzereknek a “hülyének is megéri” érzésük lesz az áraid láttán, akkor olyanokat is meg tudsz szerezni vásárlónak, aki amúgy a 40%-tól még nem jött volna lázba. Ez azért jó, mert hiába nem volt ezen az 1 terméken profidot, de cserébe meglesznek utána az adott vásárló adatai, melyeket különféle remarketing kampányokhoz utána fel tudsz használni. (Persze a GDPR szabályait betartva.)

Fontos, hogy előre ne hirdesd meg ezt a plusz akciót, mert akkor egész nap ezt fogják várni a júzerek és nem lesz hatásos a Black Friday kampányod.

+1 Érj oda időben

A vásárlókat nem elég megszerezni, ki is kell tudni őket megfelelően szolgálni. Az utolsó tipp kimondottan az e-kereskedelmi cégeknek szól.

Az ünnepi időszakok során megnövekedik a webáruházak forgalma, ám nagyon sokan nem bírnak el a megnövekedett logisztikai terheléssel. Erre lehet egy remek megoldás a kiszervezett logisztika, amivel amúgy hosszú távon is skálázhatóbb online kereskedelmi vállalkozást tudsz építeni.

Bízom benne, hogy tudtam új ötleteket adni a Black Friday kampányod előkészítéséhez és van olyan szakembered, aki ezeket profin be tudja neked állítani.

FYI: 2 hely még van nálunk is kimondottan a Black Friday kampányidőszakra.

Sok sikert a fekete péntekhez és utána a kiber hétfőhöz 🙂

Érdekel a véleményed:

Oszd meg valakivel, akinek jól jöhet:

RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
A LEGFRISSEBB GROWTH HACKING TRÜKKÖK A POSTLÁDÁDBA HETENTE EGYSZER - HOGY NE MARADJ LE A VERSENYTÁRSAK MÖGÖTT!
Munkanapokon 9.00 és 18.00 óra között elérsz bennünket az alábbi telefonszámon:
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
Online B2B marketing kurzus
Ingyenes
Öt napos email kurzus az online B2B marketing rejtelmeiről. Hirdetésektől a tartalommarketingig, méréstechnikától az automatizációig.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
Online B2B marketing kurzus
Ingyenes
Öt napos email kurzus az online B2B marketing rejtelmeiről. Hirdetésektől a tartalommarketingig, méréstechnikától az automatizációig.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.