10 Dolog Amire Nem Gondoltál a Black Friday Kampánynál

10 Dolog Amire Nem Gondoltál a Black Friday Kampánynál

Te készülsz már az idei fekete péntekre? November 23-án, ahogy eddig is minden évben felbolydul az online értékesítési piac. A kínálati oldal minél nagyobb mennyiségben akar majd eladni a keresleti oldalnak, akik minél nagyobb kedvezménnyel akarnak majd vásárolni. A kérdés az, hogy ebben a hirdetési zajban vajon milyen stratégiák működnek? Egyáltalán érdemes beszállni a versenybe Black Friday idején?

A válasz a legtöbb esetben igen! Ebben a cikkben 10 olyan tippet szedtem neked össze a Black Friday marketingedhez, melyekre nem biztos, hogy gondoltál. 😉

1. Ne szállj el túl korán

Furcsának tűnhet, hogy ezzel kezdem a marketing tippekről szóló cikkemet, de hidd el, nincs annál borzasztóbb, amikor Black Friday napján, a megnövekedett terhelés miatt elszáll a szervered, mert nem raktál alá elég kakaót (Szerk.: Úgy látszik, a Média Markttól nem olvasták a cikkemet időben). Beszélj a szerver szolgáltatóddal előtte és kérdezd meg, hogy mennyit bír a jelenlegi kapacitás. Ezt hasonlítsd össze a múlt évi adataiddal, vagy azzal a számmal, amit például a Facebook kalkulátor kidob, amikor kiszámolod vele, hogy a tervezett költésből mekkora forgalom várható.

Ugyanakkor a szerver az 1 dolog, az oldalad technikai állapota már egy másik kérdés. Javaslom, hogy mindenféle Black Friday marketing anyag elkészítése előtt elsőként futtass le a weboldaladon egy weblap betöltési sebesség tesztet, valamint egy komplett technikai SEO elemzést. Az eredmények tükrében pedig egyeztess a fejlesztőddel, vagy ügynökségeddel, hogy mik azok, melyeket meg kell csinálni az oldaladon. El nem hinnéd, hogy 1 másodperccel gyorsabb betöltési sebesség mennyi plusz bevételhez fog hozzásegíteni!

2. Dedikált Black Friday landing

A nagy multiknál bevett dolog, hogy dedikált Black Friday landing oldalt hoznak létre, ami nem véletlen. Hozz létre te is egy oldalt, ahol mindent összegyűjtesz a nálad lévő Black Friday akciókról és játékszabályokról. Akár itt termékeket, vagy termékkategóriákat is megjeleníthetsz.

PPC Tipp: Ha Google Ads-en hirdetsz, akkor hozz létre egy új “Black Friday” kampányt az akciós termékeidre, mivel kimondottan ezzel a szókapcsolattal fog nagyon sok ember keresni termékeket a Google-ben. A kulcsszavaknál használd a módosított általános egyezést (Modified Broad Match), a hirdetéseket pedig irányítsd a landing oldalra. Ne felejtsd el kizárni a „black friday” kulcsszót az eredeti kampányból. Tehát az új kampányod például ilyen kulcsszavakat tartalmazhat: +black +friday +fluxuskondenzátor.

3. A jó művész alkot, a zseni lop

Legalább 2-3 héttel a fekete péntek előtt érdemes utánanézni, hogy milyen kampányokat szeretnél futtatni, valamint külföldön (és itthon) milyen kampányok mentek nagyot a korábbi években. Nagyon fontos, hogy NE csak a saját iparágadban nézz szét, hanem merítkezzél meg más piacok sikeres kampányötleteiben is.

Számtalan ilyen és ehhez hasonló cikk szól arról, hogy egyes szegmensekben mik voltak a befutók az adott években. Nem szégyen átemelni 1-1 jó ötletet a saját márkádra. És eleve jobb pozícióból indulsz, mert ezt előtte már valaki validálta neked.

4. Ne fürödj be rögtön

Képzeld el azt a helyzetet, amikor eljön a nagy nap, elkezdenek futni péntek hajnalban az előre bekészített, gondosan létrehozott hirdetéseid. Az aznapi remélt hatalmas bevétel gondolatának mámorában ? elmész reggelizni és miután visszatérsz az irodába, majd ránézel a számokra teljesen bepánikolsz.

A hirdetéseid relevancia értéke a béka segge alatt, az átkattintási arányok 0-val kezdődnek, a konverziók számát pedig 1 kezeden meg tudod számolni. Ez nem az, amire te befizettél. ?

Ezt a helyzetet elkerülendő, teszteld le előre a célcsoportokat, akiket célozni akarsz a nagy napon. Nézd meg, hogy melyik korosztályt, vagy viselkedési jellemzőkkel bíró szegmenst érdekli legjobban a terméked és menj biztosra a fekete pénteken. A tesztek során lehet, hogy nem lesz sok eladás, de az átkattintási arányokból és az engagement számokból látni fogod,  hogy mely termékekre milyen célcsoport kíváncsi.

5. Tökéletes alkalom upsell-re

Ne csak új ügyfelek megszerzésére akard használni a Black Friday-t. A meglévő ügyfeleknek való upsellre ugyanannyira alkalmas.

A legegyszerűbb, ha egy email kampány keretében kupont küldesz. De akár csinálhatsz olyan akciót is, amiben a már vásárolt ügyfelek a korábbi vásárlásuk értékéhez megfelelő százalékos kedvezményt kapnak. Vagyis aki sokat vásárolt, az nagyobb kedvezményt kap, aki keveset, az kisebbet. Ezt pár héttel az akciós időszak előtt lehet kommunikálni, hátha a nagyobb %-os kedvezmény miatt lesznek vásárlások.

PRO tipp: Egy félig automatizált módja ennek, amikor a weboldaladon lévő chatbot (pl. Intercom) felismeri az oldaladra látogató korábbi vásárlókat és amikor elkezdenek böngészni, akkor felugrik nekik egy kedves üzenet egy kuponkóddal. Hidd el, értékelni fogják ezt a kreatív gesztust.

6. Egységben az erő

Vannak jó üzleti partnereid? Vagy olyan ismerőseid, akiknek a cége a te termékedhez kiegészítő terméket kínál az ügyfeleinek?

Akkor eljött az idő, hogy összeálljatok és csináljatok egy keresztpromóciót Black Friday alkalmából. Ha valaki nálad vásárol, akkor a kedvezmény mellé kapjon egy kuponkódot a másik fél webshopjához és ugyanez fordítva.

Nem kell attól tartani, hogy ezzel a saját boltodat rontod, hiszen a vásárlás után kapja csak meg az illető a kódot. És lehet, hogy ez az akció olyanokat is vásárlásra buzdít, akik amúgy nem akartak nálad venni, de a kuponkód a partneredhez meggyőzi őket. Próbáld ki!

7. Hackeld meg a júzer agyát

A visszafelé számoló bar egy öreg, de jól működő marketing pszichológiai trükk. A hátterében az ún. “Loss aversion” áll. Vagyis az elmélet, miszerint:

Jobban motivál minket egy dolognak az elvesztésétől való félelem, mint egy dolog megszerzésének a reménye.

Ha Black Friday alkalmából a termékeid mellé kiteszed, hogy az akció már csak X óráig és Y percig elérhető azon az áron (és különben is már csak 2 van belőle), akkor a “loss aversion” mellett belép egy másik pszichológiai hatás, a szűkösség elve. Amiből kevés van, az mindig értékesebb, mint amiből bőven van választék.

8. Készülj az 1 perces válaszadási időre

A Black Friday alatt mindenki ki van hegyezve a nagy kedvezményekre, de olykor felmerülhetnek kérdések a vásárlókban. Viszont ha nem kap rögtön választ a kérdésére, akkor nagy az esély rá, hogy máshol keresgél tovább. Ezért ezeken a napokon hatványozottan ügyelj az ügyfélszolgálattól jövő azonnali válaszokra.

Ha eddig csak a Facebook chatet használtad erre, akkor ajánlok néhány egyszerűbb chat botot a weboldaladra, hogy ne kelljen onnan a júzernek elnavigálnia.

9. Bánj kreatívan a kedvezményekkel

Amikor nemrég Los Angelesben jártam és betértem egy Outletben lévő üzletbe, akkor az eladó 4 különböző kombinálható kedvezménnyel fogadott. Rendkívül tetszett, hogy nem simán csak X% kedvezmény volt a ruhákra, hanem, ha elértem az Y összegű vásárlást, akkor további 10% kedvezményt kaptam. Aztán ha ezt vásároltam volna azzal, akkor egy összevont nagyobb kedvezményt is kaptam volna.

Te is bánj kreatívan a kedvezményekkel. Variálj, vonj össze, adj extra kedvezményt bizonyos esetekben, mert így a vásárlók elkezdenek majd kombinálni és beindul a vadászösztönük, hogy hogyan lesz nekik a legjobb. De végső soron ez csak neked lesz jó, mert növekedni fog a vásárlási hajlandóság.

10. Flash SALE – kampány a kampányban

Ha azt hitted, hogy a Black Friday kampány önmagában tuti, akkor mondok még jobbat. Előre NEM meghirdetett módon dobj be akár a kora esti órákban, amikor nagy forgalom van az oldaladon egy extra kedvezményes órát. (ún. Flash Sale-t) Bizonyos termékeket adj önköltségen. Ha az adott napon a kedvezmény 40% volt, akkor legyen mondjuk 65% ebben az 1 órában.

Ha a júzereknek a “hülyének is megéri” érzésük lesz az áraid láttán, akkor olyanokat is meg tudsz szerezni vásárlónak, aki amúgy a 40%-tól még nem jött volna lázba. Ez azért jó, mert hiába nem volt ezen az 1 terméken profidot, de cserébe meglesznek utána az adott vásárló adatai, melyeket különféle remarketing kampányokhoz utána fel tudsz használni. (Persze a GDPR szabályait betartva.)

Fontos, hogy előre ne hirdesd meg ezt a plusz akciót, mert akkor egész nap ezt fogják várni a júzerek és nem lesz hatásos a Black Friday kampányod.

+1 Érj oda időben

A vásárlókat nem elég megszerezni, ki is kell tudni őket megfelelően szolgálni. Az utolsó tipp kimondottan az e-kereskedelmi cégeknek szól.

Az ünnepi időszakok során megnövekedik a webáruházak forgalma, ám nagyon sokan nem bírnak el a megnövekedett logisztikai terheléssel. Erre lehet egy remek megoldás a kiszervezett logisztika, amivel amúgy hosszú távon is skálázhatóbb online kereskedelmi vállalkozást tudsz építeni.

Bízom benne, hogy tudtam új ötleteket adni a Black Friday kampányod előkészítéséhez és van olyan szakembered, aki ezeket profin be tudja neked állítani.

FYI: 2 hely még van nálunk is kimondottan a Black Friday kampányidőszakra.

Sok sikert a fekete péntekhez és utána a kiber hétfőhöz 🙂

1200 628 Farkas Zsolt
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...