9 tipp, hogy szeressen az Instagram algoritmus

9 tipp, hogy szeressen az Instagram algoritmus

9 tipp, hogy szeressen az Instagram algoritmus 1024 536 Marko Lilian

Mióta a posztok organikus elérése a 10%-ot sem éri el a céges Instagram oldalaknál, ezek a profilok ádáz harcot folytatnak a közönség figyelméért. Azonban sokan megfeledkeznek arról, hogy az organikus elérés növeléséhez és a közönség aktiválásához az első lépés az, hogy megértsék a platformot működtető Instagram algoritmus mechanizmusát.

Összeszedtünk 9 jó tanácsot, hogyan generálható nagyobb organikus elérés anélkül, hogy csillagászati összegeket kelljen költened fizetett hirdetésekre.

1. Értsd meg az Instagram algoritmus alapjait!

Az applikáció letöltésével mindenki hozzájárul ahhoz, hogy az Instagram algoritmus folyamatosan adatokat gyűjtsön a felhasználói viselkedésről  és hozzáférjen a telefon adataihoz. Magyarán, pontosan tudja hol van és mit csinál a júzer, miközben figyel, és kombinál, hogy releváns tartalmakat válogasson össze az Instagram hírfolyamra. Íme a 6 legfontosabb tevékenység, ami alapján a rendszer kimaxolja a felhasználói élményt:

Fogyasztott tartalmak

Az algoritmus adatokat gyűjt arról, hogy a júzer milyen típusú tartalmak fogyasztásával mennyi időt tölt el.

Posztolás ideje

A hírfolyamon előrekerülnek a frissen megosztott tartalmak, de ha egy poszt népszerű, napokkal később is megjelenhet a hírfolyamon.

Kapcsolat

Ha volt bármilyen kapcsolat egy júzer és egy profil között, jó eséllyel látják a hírfolyamon egymás tartalmait.

Megnyitás

Ha a júzer sokszor nyitja meg az alkalmazást, a hírfolyam is sokszor frissül.

Követések

Minél több profilt követ a júzer, annál több tartalom versenyez a hírfolyamán.

Idő

Minél több időt tölt egy júzer az Instagramon, annál relevánsabb tartalmat tud az algoritmus mutatni számára.

2. Légy sokszínű!

A platformon az alábbi posztformátumokat használhatod:

Képes poszt
Carousel
Boomerang
Videó

Az Instagram algoritmus a posztformátumok között aszerint tesz különbséget, hogy a júzerek mennyi időt töltenek az adott tartalom elfogyasztásával. Értelemszerűen a többrészes, vagy mozgóképes posztok jobban lekötik a közönség figyelmét. Ennek ellenére, ha nagyon ütős egy sima képes poszt, akkor az is lehet szuper értékes tartalom az algoritmusnak, ezáltal az új felhasználóknak is.

Ha többféle posztformátumot posztolsz az organikus elérés magasabb lesz.

3. Aktiváld a közönséged!

A megosztott tartalmaiddal kapcsolatban az alábbi elköteleződéseket tehetik a júzerek:

Kedvelés

Ez a legkisebb értékkel bíró, mára már jócskán elinflálódott elköteleződés az algoritmus számára.

Hozzászólás

Komolyabb mértékű és komplexebb elkötezelődés a júzertől, hiszen egy gomb megnyomásánál jóval többről van szó.

Direkt üzenet

A júzer privátban felveszi a profillal a kapcsolatot, amit az algoritmus az egyik legértékesebb elköteleződésnek értékel.

Mentés

A júzer saját kollekciói közé menti a megosztott tartalmat, ami a legértékesebb akció az Instagramon.

Minél gyorsabban, minél többet zsebelsz be ezekből az elköteleződésekből, az Instagram algoritmus annál inkább “minőséginek” értékeli a posztodat és a jutalmad a magasabb organikus elérés lesz. Fontos tudnod, hogy a tartalom megosztása után az első egy órában megtörténik az elköteleződések 70%-a – ezután már nehéz bármilyen aktivitást is kicsikarni a közönségből.

Az algoritmus figyeli, hogy milyen gyorsan reagálsz a júzereknek.

A posztra érkező hozzászólásokra, vagy üzenetekre a legjobb, ha írásban válaszolsz, de ha nincs épp időd a válaszadásra, akkor jobb híján nyomj egy kedvelést vagy küldj emojikat a válaszban, mert az Instagram algoritmus díjazni fogja a gyors reakciót.

4. Vigyázz a hashtagekkel!

Bár a megfelelő hashtaghasználat 30-40%-kal növelheti az elköteleződések számát, ha rosszul választod meg a címkéket, akkor visszafelé is elsülhet a dolog…

Az egyoldalú hashtaghasználattal a poszt kikerül a hashtag hírfolyamából.

Ha sokszor használod ugyanazt a hashtaget, az Instagram algoritmus úgy értelmezi, hogy mindenáron előre akarsz kerülni az adott hashtagre, ezért nem fogja megjeleníteni a tartalmat a hashtag hírfolyamában.

hashtag feed

Hashtag hírfolyam az Instagram felületén

A tiltólistás hashtagek használata a poszt tiltásával jár.

Mindig győződj meg róla, hogy az adott hashtag nem tiltólistás-e. Ha tiltott hashtageket jelölsz meg a posztodon, az automatikusan az organikus elérés korlátozásával jár.

banned hashtag

Tiltólistás hashtag megjelenése

Az algoritmus nem érti az iróniát vagy a kapcsolt jelentéseket.

Az Instagram algoritmus képfelismerő rendszere már olyan kifinomult, hogy korlátozza azokat a posztokat, amik olyan hashtagekkel vannak megjelölve, amik irrelevánsak a képen szereplő tartalom szempontjából.

Instagram képfelismerő rendszer

Hashtag választás a tartalomhoz

5. Ne kamuzz és ne variálj!

Az Instagram algoritmusnak kismillió adat áll rendelkezésére, amiből nagyszerűen dolgozik, így egyből kiszúrja, ha ki akarod játszani a nagyobb elérés reményében. Automatikusan korlátozni fogja a tartalmaid megjelenítését – jellemzően anélkül, hogy erről bármilyen értesítést is kapnál. Csupán az fog feltűnni, hogy a kedvelések és a kommentek száma messze elmarad az eddigiektől…

Az organikus elérés lecsökken, ha olyan lokációt jelölsz meg a poszton, ahol nem jártál.

Mindig legyen valós alapja annak, ha megjelölsz egy helyszínt a poszton. Az Instagram algoritmus tudja a rendelkezésére álló információkból, hogy milyen kapcsolatod van egy adott lokációval. Ha például a poszton használod a #cantwait, #nextdestination, #dreamdestination hashtageket, a rendszer képes értelmezni az összefüggést, miszerint bár nincs kapcsolatod a helyszínnel, de okkal osztod meg. Ilyen esetekben nem korlátozza a tartalom organikus elérést.

Kapcsolt jelentések értelmezése az Insatgramon

#cantwait és #dreamdestination hashtaggel jelölt posztok

A megosztást követő módosítás korlátozza a poszt megjelenését.

Az organikus elérés drasztikusan csökken, ha a megosztást követő 24 órában módosítasz a lokáción, a szövegezésen vagy plusz hashtageket adsz a poszthoz.

6. Ne szövegelj sokat!

Az Instagram algoritmus képfelismerő rendszere képes detektálni a képen lévő szöveget, és nem díjazza, ha az túl nagy helyet foglal el a kép teljes területén. Jól bevált gyakorlat a szöveg-kép 30-70%-os aránya. Érdemes emberi arcokat is elhelyezni rajta, mivel a júzerek könnyen tudnak velük azonosulni, az emberi agynak ugyanis erős affinitása van az arckifejezések processzálásához.

A kép szövegezése ne haladja meg a kép területének 30%-át.

Kép-szöveg arány az posztban

Kép-szöveg arány a poszton

7. Használd a megjelöléseket!

Ahol van rá lehetőséged, jelölj meg személyeket és lokációt, hiszen így a megjelölt profilok követői és az adott lokációra kereső júzerek is jó eséllyel fognak találkozni a posztoddal.

A népszerűbb lokációval megjelölt posztok organikus elérése nagyobb.

Az általános lokációval megjelölt tartalmak népszerűbbek, mert az Instagram helyszínalapú keresés hírfolyamában több ember láthatja. A specifikus lokációkra ritkábban keresnek a júzerek.

Általános és specifikus lokációk megjelölése

Általános és specifikus lokáció hírfolyama

8. Nyomd a történeteket és az IGTV-t

Az Instagram 2019-es trendjei között kiemelkedő szerepet kapnak az Instagram történetek és az IGTV videók. Rengeteg opció áll rendelkezésre, hogy színesítsd történeteidet, vagy promózd velük IGTV videódat, és a platform folyamatosan szélesíti a funkciók tárházát.

Instagram történetek és IGTV

Instagram történetek és IGTV videók

Használd az Instagram történetek és az IGTV videó funkcióit!

Az Instagram történetekbe ágyazható funkciók (pl. szavazás, e-moji-scale, kérdések, IGTV link) elköteleződési pontokkal szolgálnak a júzerek számára. Minden ilyen elkötelződés interakciót jelent a profiloddal, és ezt az Instagram algoritmus garantáltan nem hagyja figyelmen kívül!

9. Maradj organikus!

A botok használata mára széles körben elterjedt az Instagram felületén. A legtöbb profil így vásárol magának követőket, vagy hajt végre ezerszámra kedveléseket és hozzászólásokat.

Az Instagram algoritmus azonban jegyzi az ilyen harmadik féltől származó aktivitásokat és “büntet” is érte.

Minden profil rendelkezik meghatározott akció-kerettel (be- és kikövetés, kedvelés, hozzászólás száma/nap), melyet ha túllép, napokig eltiltja az Instagram algoritmus az adott tevékenységtől.

A felhasználói élmény és az organikus tevékenység  jegyében az Instagram arra törekszik, hogy a júzerek valós akciókat hajtsanak végre. Ha a fent említett 9 tanácsot megfogadod és az Instagram algoritmus szabályai szerint kitartóan játszol, nem marad el a jutalom: a magasabb organikus elérés és az aktív közönség! ?

Sok sikert, ha tetszett, kérlek oszd meg a cikket másokkal is.

Érdekel a véleményed: