Facebook marketing ötletek

Facebook marketing ötletek

Mivel a marketingesek 93%-a használja hirdetésre a Facebook-ot, a legnagyobb közösségi platform hirdetései évről évre jelentősen drágulnak. 2018 januárhoz képest 2019-ben már 77%-kal fizetünk többet érte, ezért egyre jobban megéri optimalizálni – ugyanakkor lássuk be, nem minden hirdető engedhet meg magának profi szakértői csapatokat a céges Facebook marketing menedzselésére.

Az alábbi Facebook marketing ötletek azoknak szólnak, akik kezdőbb kollégák, avagy vállalkozók, akik ezer más feladatuk mellett kénytelenek maguk menedzselni a kampányaikat – jellemzően nem Líbia államadósságához mérhető büdzsékkel a bankszámlájukon.

Íme, kilenc plus két kipróbált, mégis százas szög egyszerűségű technika, amit bátran használhatsz kezdőként és szerényebb büdzséből is a Facebook kampányaid optimalizálására:

Facebook marketing ötletek

1. Használj emoji-kat

Az ötlet: Több felmérés is bizonyítja az emoticonok használatának pozitív hatását a Facebook marketing területén.

A kivitelezés: A Facebook marketing ötletek közül ez a legegyszerűbb: egyszerűen csak dobd fel a hirdetések szövegét a témához illő emoticonokkal és magasabb elköteleződési arányokat fogsz látni.

2. Ultra rövid videók

Az ötlet: A facebook marketing ötletek egyszerűbben kivitelezhető változata. A pár másodperces videók előnye, hogy szinte mindig végignézik őket. A kék óriás nem titkoltan előnyben részesíti a mozgóképes tartalmakat, csakhogy a hosszú videók vagy unalmasak, vagy – ha profi stáb csinálja őket -, akkor horror költségük van. A rövid videó azonban ugyanúgy mozgókép, ráadásul olcsón és gyorsan megvan.

A kivitelezés: Vannak videós eszközök, amikkel akár állóképekből is elő tudsz állítani videókat. A Crello például animált posztok, vagy Insta tartalmak létrehozására is alkalmas. (Ingyenes változata is van, de a Pro is csak 16 dollár). A Canva-t sokan ismerik, de azt kevesebben tudják, hogy a Pro változata animációkat is tud készíteni. E technika hangsúlya azon a szón van, hogy rövid. 8-9 másodpercen túl nehéz lesz lekötni a professzionális látványhoz szokott közönség figyelmét, ezért semmiképp ne húzd túl!

3. Facebook marketing ötletek régi tartalmakkal

Az ötlet: A tartalommarketing promóciáját érintő Facebook marketing ötletek közül az egyik legzseniálisabb stratégia a régi, sikeres tartalmaid újrahasznosítása – talán nem véletlen, hogy a legnagyobbak is alkalmazzák. Vannak örökzöld tartalmak, amik minimális felfrissítéssel újra sikeresek lehetnek, hiszen még nem látta őket mindenki. Aki még nem látta, az épp úgy fogja szeretni, mint az a másik ezer, vagy tízezer, akinek hat hónappal korábban tetszett.

A kivitelezés: Csak zárd ki a célzásból azokat, akik már jártak az adott oldalon és egy pár bekezdéses frissítést követően hirdesd ezeket a tartalmakat a legjobb közönségedre 10-15 napig. Ennek a technikának szinte nulla a kockázata, ha a korábbi látogatókat egy egyedi közönséggel kizárod, akkor csak jól sülhet el.

4. Boostold a legjobb Facebook postjaidat is

Az ötlet: Az adatvezérelt ügynökségek tesztelésből származó adatok alapján dinamikusan allokálják a költéseket, csakhogy nem biztos, hogy ehhez te is rendelkezel a megfelelő méretű büdzsével, technológiával, vagy épp idővel. Rendelkezésedre áll ugyanakkor egy kiváló teszt-eszköz a Facebook-on belül ingyen és automatikusan: a Business Manager-ben a page posts alatt található analitika megmutatja neked, hogy melyik Facebook oldal posztod ért el organikusan kimagasló teljesítményt – valahogy így:

Facebook marketing ötletek organikus tartalmak boost-olásához. Screenshot a Business managerből

A kivitelezés: Ez a céges facebook marketing ötletek egyik legalapvetőbb technikája: egyszerűen 30-40 poszt után csak fogd a legjobbat (vagy a két-három legjobbat) és adj nekik egy boost-ot hirdetéssel. Ami ugyanis organikusan felkeltette az emberek figyelmét, az miért ne keltené fel, ha promotált tartalomról van szó? Ez a technika a Facebook oldal népszerűsítése szempontjából sem rossz és Instagramon is működik.

5. A képpel töltsd a legtöbb időt

Az ötlet: A hirdetések teljesítményét befolyásoló leglényegesebb elem a kép. A Facebook marketing ötletek közül ezért az első, hogy foglalkozz a képpel és használd a best practice-eket. Ha nincs is budget-ed egy 48 variációs mátrix tesztelésre minden hirdetésnél, két képet simán összehasonlíthatsz a hirdetéskezelőben is a variációk beállításával.

Faecbook marketing ötletek tesztelésre - screenshot

A kivitelezés: Nem megyek bele a miértekbe, simán csak mondom a legjobb gyakorlat mantráját a képekre vonatkozó facebook marketing ötletek tekintetében: Emberek, arcok, a termék életszerű kontextusba helyezése és egyetlen kép helyett galéria, vagy carousel. Végül, ha bármiféle nosztalgikus elemet tudsz bele vinni, akkor tedd meg.

6. A TKM formula

Az ötlet: TKM, azaz töltsd ki a mezőt. Ezek a posztok nagyobb arányban sarkallják kommentre a célközönségedet, amiből viszont kiderül, hogy konkrétan kik azok az emberek, akik érzelmileg jobban bevonódtak – ezekre visszacélozva olcsóbban és hatékonyabban tudsz hirdetni. (Hirdetned természetesen kell, hiszen organikus elérés a Facebookon már alig van.) A TKM poszt valahogy így néz ki:

Egy __________-t adnék egy hideg üdítőért.

Ha egy dolgot kérhetnék az irodába, az a __________ lenne.

A kedvenc nyári színem a __________.

A kivitelezés: Ez a technika három lépcsős. Először csinálj egy TKM posztot, hirdesd addig, amíg nincs pár száz komment, majd harmadik lépésben célozz vissza egy másik hirdetéssel azokra, akik kommenteltek rá. Ezek az emberek érzelmileg bevonódtak, mivel tevőlegesen reagáltak a hirdetésedre, nem pedig csak passzívan szemlélték, ezért sokkal nagyobb arányban fogod tudni tovább terelgetni őket a funnel-ben. Még több TKM ötletet találsz itt.

7. Facebook marketing ötletek lookalike közönségekkel

Az ötlet: Szinte végtelen számú variáció létezik a lookalike közönségek létrehozására. Csinálhatsz ilyet a weboldalad látogatóiból, a videóid megtekintőiből, a korábban már tőled vásárló emberekből, vagy épp az email listádra feliratkozókból. A Facebook  a számára rendelkezésre álló csilliárd adat alapján megpróbálja a már létező közönségedhez hasonló embereknek mutatni a hirdetésedet – és ez általában nagyon jól sikerül neki.

A kivitelezés: A technika lényege, hogy ezeket a hirdetéseket ne konverziós oldalakra (B2B-ben ne landing oldalakra, e-kereskedelmi oldalon pedig ne termékoldalakra) vezesd – hiszen ezek hideg közönségek. Válogatott emberek ugyan, de még nem elkötelezettek veled szemben. Valami általános ToFu tartalmat válassz, és figyeld az átkattintási arányt – amennyiben jó közönséget választottál, olcsóbban kell tudnod szerezni a látogatókat.

8. Long form posztok

Az ötlet: A Facebook-on iparági best practice lett a 60 karakteres poszt, mert mérések bizonyítják, hogy ez a leghatékonyabb – kivéve, amikor nem…

A kivitelezés: Elsősorban az idősebb, vagy a már magasabb elköteleződési szinttel rendelkező közönségnél működhetnek azok a Facebook marketing ötletek, melyek hosszú posztokkal operálnak. Az idősebb generáció sokszor már bölcsebb és türelmesebb, a magasabb elköteleződéssel bíró közönséget pedig jobban érdeklik a részletek a márkádról. Egy próbát megér, mert előfordul, hogy nagyon bejön és olcsón tudsz vele hirdetni. A titka az, hogy nagyon jó minőségben megírt szöveg kell hozzá.

9. Optimalizálj konverzióra

Az ötlet: a Facebook rengeteg olyan adattal bír a felhasználóiról, amit nem ad ki neked, ugyanakkor anonim módon hajlandó egy kis időre kölcsönadni az adatokat. Egy szó, mint száz: a Facebook sokkal jobban tudja, hogy ki fog konvertálni az oldaladon, ezért akár rá is bízhatnád ezt a kérdést…

A kivitelezés: Amennyiben be van kötve a Facebook Pixel az oldaladba, akkor majdnem mindig megéri megpróbálkozni a konverzióra optimalizált kampányokkal. Egyszerűen csak csinálj egy egyedi konverziót, és add meg ezt a konverziót kampánycélnak – a Facebook tudni fogja, milyen közönségen dolgozzon meg a pénzedért…

2022 Update

Az elmúlt években a Facebook marketing csak drágább és komplexebb lett – ugyanakkor semmivel sem kevésbé hatékony formája az online marketingnek. Íme 2 friss kiegészítés a Facebook technikákhoz:

10. Használd a Facebook Story-kat

Napi egy milliárd sztroi kerül ki a Facebook felületére… Ezek a maximum 24 óráig látható tartalmak azonban sokkal nagyobb organikus elérést biztosítanak, mint egy sima Facebook poszt.

A legjobban működő tematikák a termék, a kulisszák mögött, a kedvezmény kuponok és a blogposztok. Amennyiben ipari mennyiségben generálnád a Facebook sztorikat, ezzel az olcsó online videó editorral könnyebb dolgod lesz, specifikációkat pedig ezen a linken találsz a Story módhoz.

11. Videó mindenek felett

Bár a hirdetők egy része idegenkedik a drágább és jóval bonyolultabb videós formátumtól, az igazság az, hogy azok a vásárlók, akik videós hirdetést láttak, 1.81 %-kal magasabb arányban vásárolnak.

Ezzel a tapasztalattal korrelál az egyik saját mérésünk a Facebook videó hirdetések teljesítményéről, mely szerint B2B-ben a videós facebook hirdetési kreatívok kitartanak a landing oldalon és a képes kreatívokkal összehasonlítva a szoft konverziók 75%-át hozzák.

A Facebook marketing ötletek közül 2022-ben ez a legfontosabb: vegyél egy nagy levegőt és használj videós formátumot!

Facebook marketing ötletek összefoglalása

Az online marketingben sokszor a rendelkezésre álló erőforrásoknál is többet jelent, ha valaki pontosan érti a vásárlóit és a Facebook algoritmus jellemzőit. A bevonódás, az elköteleződés olyan jelenségek, melyek a fizikai világban is megvannak. Az online technikai komplexitásán néha egyszerűen csak felül kell emelkedni és bevetni egy kis empátiát, amivel átérzed és mélyen megérted a látogatóid fejében cikázó gondolatokat. Sok sikert a fenti Facebook marketing ötletek alkalmazásához; remélem, egyik-másik segíteni fog egy hatékonyabb online marketing kialakításában.

Ha eszetekbe jutnak még hasonló egyszerű facebook marketing trükkök, akkor örömmel veszem ha megírjátok kommentben.

1200 628 Dr. Kádas Péter
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...