Lábléc automatikus frissítése

Lábléc automatikus frissítése

Lábléc automatikus frissítése 1024 536 Stotz Balázs

Egy üzleti weboldalra érkezve a látogatók egyik első dilemmája, hogy mennyire aktuális a tartalom, amit látnak. Az elavult design, a több évvel korábbi bejegyzések a blogon mind bizalmatlanságot sugallnak,  ahogyan a sok évvel ezelőtti copyright évszám is a lábléc legalján. A látogató agya ugyanis tudat alatt meghozza az ítéletet, miszerint:

2014. – Rendben, akkor ez az oldal valószínűleg el van hanyagolva, kattintsunk is tovább…

Lábléc történelem

Eredetileg ugyanis azt volt hivatott jelezni a copyright rész melletti időbélyeg, hogy az oldalon mikor frissítették utoljára a tartalmakat. Manapság ez már egyáltalán nem magától értetődő, és természetesen az is előfordulhat, hogy a weboldal tulajdonosa egyszerűen elfelejtette frissíteni az évszámot a láblécben, de ha azt szeretnénk, hogy az oldalunk egy megfelelően gondozott, friss információkkal teli oldal hatását keltse, akkor érdemes frissen tartani a láblécet is.

Az elhanyagolt footer különösen akkor gyakori, ha még régebben kódolták a weboldalt és egyszerű szövegként rögzítették az – akkor még friss – évszámot.

Lábléc probléma megoldása

De gondoljunk csak bele: nem lehetne ezt automatizálni és elfelejteni egy életre? Mi sem egyszerűbb…

Íme két százas szög egyszerűségű megoldás, amik könnyedén beilleszthetőek az oldalba, és egy életre véget vetnek az elavult lábléc időbélyegeknek:

JavaScript kódrészlet

Ez az egyszerű JavaScript a látogató böngészőjében fut le, és az ő időbeállításait veszi alapul. Egyszerűen másoljuk ki az alábbi kódrészletet, és illesszük a láblécbe az évszám helyére.


<script type="text/javascript">
  document.write(new Date().getFullYear());
</script>

Ennek eredményeként a következőt kell látnunk:

Ha nem elégszünk meg egyedül az évszámmal, és több információt szeretnénk megadni, íme egy testreszabható kódrészlet:


&copy; 2014<script>new Date().getFullYear()>2014&&
document.write(" - "+new Date().getFullYear
());
</script>, Saját Vállalat.

Az eredmény pedig:

© 2014, Saját Vállalat.

Mivel a JavaScript kliensoldalon fut le (azaz a látogató böngészőjében), ezt a megoldást befolyásolhatják a látogató gépének beállításai. Az idő azonban szinte mindenkinek automatikusan és helyesen van beállítva a gépén, tehát nagy valószínűséggel semmi gond nem lesz ebből. Ínyenceknek bővebb infó a JavaScript dátumkezeléséről itt.

PHP kódrészlet

Ugyan ez megoldható PHP-ban is, csak ekkor a kód a szerveroldalon fut le. Amennyiben WordPress-t használsz – és ugyan miért ne tennéd? -, egyszerűen keresd meg a footer.php-t és a dátum helyére másold be a következő kódrészletet:


<?php echo date("Y"); ?>

Ennek eredményeként a következőt kell látnod:

Ha itt is több információt szeretnél megadni a láblécben, akkor a következő kódot érdemes használnod:


&copy; <?php
  $fromYear = 2014; 
  $thisYear = (int)date('Y'); 
  echo $fromYear . (($fromYear != $thisYear) ? ' - '
. $thisYear : '');?> Saját Vállalat.

A fenti kódban esetleg használhatod a ($fromYear < $thisYear) megoldást is tetszés szerint, mindenképp ezt az eredményt kell látnod a végén:

© 2014 Saját Vállalat.

Mivel a PHP minden esetben a szerveren fut le, így az oldalad is az aktuális szerveridőt fogja mutatni. Ez azt is jelenti, hogy például ha egy amerikai szerveren tárolt oldalt Európából nézel 2018 első óráiban, akkor az oldaladon még 2017-et fogsz látni egy rövid ideig.

Érdekel a véleményed:

Oszd meg valakivel, akinek jól jöhet:

RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
A LEGFRISSEBB GROWTH HACKING TRÜKKÖK A POSTLÁDÁDBA HETENTE EGYSZER - HOGY NE MARADJ LE A VERSENYTÁRSAK MÖGÖTT!
Munkanapokon 9.00 és 18.00 óra között elérsz bennünket az alábbi telefonszámon:
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.