Közösségi Média Elemzés – 2020 Update

Közösségi Média Elemzés – 2020 Update

A Social Media Examiner minden év elején elkészít egy átfogó összegzést az előző évről egy nagy közösségi média elemzés keretében, melyben marketing szakembereket kérdeznek meg közösségi média trendekről,  marketing csatornákról, valamint arról, hogy milyen irányban terveznek változást eszközölni a következő években. Ebben a cikkben az idei  elemzés tanulságait és lényegi pontjait szedtem össze.

Fontos tendenciák

A kutatásban részt vett marketingesek 40% nem tudja, hogy működik-e a Facebook marketingje – mégis, a Facebook még mindig az első számú platform a social media marketingben. 93%-uk használ FB hirdetéseket, továbbá 64%-uk növelni fogja a Facebookra szánt büdzsét idén.

A megkérdezett marketingesek túlnyomó többsége leginkább a taktikák alkalmazását és az engagement növelést tartja a legfontosabb fejlesztendő területeknek a social media csatornákon.

A Live videó használata pedig továbbra is sokakat izgat és 69%-uk szeretne többet tudni róla.

Az 5 legfontosabb kérdés, amire egy marketinges kíváncsi a kutatás alapján

#1 Taktikák – Mik a leghatásosabb közösségi média taktikák?

#2 Engagement – Mi a legjobb módja, hogy a célközönség interakcióba lépjen a közösségi média felületemmel?

#3 Mérés – Hogyan tudom mérni a közösségi média kampányaim megtérülését? (ROI)

#4 PPC – Mik a legjobb módjai a fizetett közösségi média kampányoknak?

#5 Közönség – Hogyan találom meg a célközönségemet a közösségi média segítségével?

További érdekes pontok

1. A megkérdezett szakemberek csupán 38%-a (!!) mondta azt, hogy képes mérni a social média tevékenységének a megtérülését, melyet olvasni egy kicsit meglepő így 2018-ban. A ROI számolása – úgy tűnik – még sok helyen megoldatlan probléma.

2. Összességében a marketingesek 42%-a érzi azt, hogy a Facebook tevékenységének van értelme és működik, mely mutató határozott esést mutat 2016-hoz képest (46%). Ami talán izgalmasabb adat, hogy a B2C iparágakban ez magasabb (45%), míg a B2B terén már jóval alacsonyabb (37%). Tehát kevesen gondolják azt, hogy a Facebook B2B tevékenységük eredményre vezet – vagy csak nem olvasták a legnépszerűbb b2b marketing cikkünket.

3. A megkérdezettek 95%-a tapasztalt esést a Facebook News Feed megjelenésekben, vagyis az organikus elérés a töredékére esett vissza az elmúlt 1 évben. Erről szól egy izgalmas tanulmány a Buzzsumotól, melyet itt találtok.

4. A legtöbbet a Facebookot használják a markegingesek, ezt követi a Twitter, a Linkedin és az Instagram, mint marketing csatorna.

social media csatorna használat

(Marketing csatornák százalékosan használat szerint – forrás: www.socialmediaexaminer.com)

5. A következő grafikon pedig azt mutatja, hogy mely platformot részesítik előnyben inkább a B2C iparágban tevékenykedő marketingesek, és melyiket a B2B szakemberek.

Az ábrából jól kitűnik, hogy a B2C-ben a Facebook magasan veri a többi platformot (zöld vonal), míg B2B-ben a Facebook mellett a Linkedin is nyerő (kék vonal). Az Instagramot és a Pinterestet egyértelműen a B2C iparági marketingesek részesítik előnyben.

b2b és b2c összehasonlítás

(Marketing csatornák százalékosan iparág használat szerint – forrás: www.socialmediaexaminer.com)

6. A marketingesek, akiket a kutatás során megkérdeztek a következő mennyiségben posztolnak naponta:

Facebook: 8 db. / Instagram: 4db. / Twitter: 6 db. / Linkedin: 4 db. / Pinterest: 3 db. / Snapchat: 1 db.

7. A nagytöbbségük csupán Facebookon hirdet (93%), utána következik az Instagram, a Linkedin, a Twitter és a Youtube.

 

social média hirdetések

(Marketing csatornák százalékosan hirdetési használat szerint – forrás: www.socialmediaexaminer.com)

8. A megkérdezettek legnagyobb része vizuális tartalmakat posztol a legtöbbször. Utána következik a blogolás, a videó pedig csupán a harmadik helyen szerepel, a LIVE videóval a sorban mögötte.

Viszont a megkérdezettek legnagyobb többsége (76%) mégis a videóról és LIVE videóról szeretne többet megtudni, hisz nem titok, hogy az egyes social média platformok előnyben részesítik az ilyen tartalmakat az írott, vagy képes tartalmakkal szemben.

social média tartalom típusok

(Tartalom típusok százalékosan használat szerint – forrás: www.socialmediaexaminer.com)

Összefoglalás

Kijelenthetjük, hogy a közösségi média marketing organikus elérésre épített világát elérte az armageddon; aki budget nélkül, heti két cicás-kutyás-jófejkávés képtől várja a csodát, az jobb, ha bele sem kezd az egészbe.

A social media marketing egyre inkább a tőkeerős cégek játszóterévé válik, ahol professzonális célzással költenek előre tervezett és adatvezérelt módszerrel optimalizált (viszonylagosan nagy) büdzséket. A megtérülés mérése pedig, ahogy fentebb is láttuk, továbbra sem egyszerű, de azért messze nem lehetetlen.

Már csak azért is érdemes jól csinálni, mert a fizetett hirdetésekre épített közösségi marketing még mindig az egyik legolcsóbb hirdetési forma – b2c-ben kihagyhatatlan, de b2b-ben is működhet, ha szakértő kézzel nyúlnak hozzá.

A kutatás résztvevőiről: nagyrészt 30 és 60 közötti amerikai és angol nyelvterületen dolgozó marketingesek akik 2 és 50 fő közötti cégeknél dolgoznak. 2/3-uk B2C iparágakban, míg 1/3-uk B2B-ben tevékenykedik. A 2019-es adatok ezen a linken megtalálhatóak »

1200 628 Farkas Zsolt
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...