A Leghatékonyabb Facebook Kampány Beállítása – Konverziókövetés

A Leghatékonyabb Facebook Kampány Beállítása – Konverziókövetés

1024 536 Farkas Zsolt

Egy hatékony facebook kampány létrehozása már egyáltalán nem olyan könnyű mint az ősidőkben. Van azonban egy kampánytípus, mellyel csodákat lehet tenni – amennyiben jól van beállítva. A cikkben a konverziós céllal felállított kampány pontos beállításán megyünk végig, előtte azonban tisztába kell tennünk néhány dolgot a mérési módszerekkel kapcsolatban.

Mérési háttér

A játék szokás szerint minden a hirdetéskezelődben kezdődik: ha kinyitod a menüt, akkor az “Assets” menüpont alatt találod a “Pixels” almenüpontot. Ha még nem tettél be pixelt az oldaladba, akkor itt tudod legenerálni.

facebook hirdetés - pixel generálás(Facebook pixel dashboard – a kékkel jelzett kódot kell betenni a <head> tag mögé, de a </head> tag elé.)

PRO infó: Nem véletlenül nyilaztam be azt a bizonyos “Advanced matching” gombot. Ugyanis ezzel a kis beállítással jóval több adathoz lehet hozzájutni, mint normál esetben, ha pixelt használsz. A Facebook így hozzájuthat a user email címéhez, telefonszámához, nevéhez, címéhez és még néhány adathoz.

Ezt persze csak akkor tudja megtenni, ha a user a weboldaladon ezeket az adatokat valamilyen formában – péládul contact form kitöltése – megadja. Ez akkor érdekes, mikor a Facebook cookie valamiért nem működik (vagyis nincs mi visszajelezzen a Facebook rendszerének, hogy “hahó, itt biza volt egy konverzió”)

A pixellel azonban még nincs vége a mérés beállításának: szépen be kell kötni ugyanis az ún. standard event-eket, melyeket az alábbi képen látsz. Ha pl. webáruházad van, akkor érdemes a vásárlási folyamat összes állomására 1-1 “eseményt” bekötni, hogy kellő profizmussal tudd majd optimalizálni a Facebook kampányodat. Ami elengedhetetlen a konverzió-optimalizáláshoz, az maga az “event”, ami akkor küld jelet a Facebooknak, ha vásárlás történt. (Ez jellemzően a “purchase event”.)

facebook hirdetés - standard event

Standard event dashboard – Ezeket inkább küldd el a fejlesztődnek ezzel a linkkel karöltve 😉 

Amennyiben Chrome böngészőt használsz, akkor a beállításokat le tudod csekkolni a Facebook saját Chrome extension-jével (lásd alább). Ha nem chrome-ot használsz, még mindig ott a várakozás, az ima és a remény egyéb individuális forrásai… Ha rámész az oldaladra és a bővítmény egy kerek kis zöld pipával jelzi, hogy minden rendben, akkor már majdnem megvagyunk a mérési résszel.

facebook hirdetés - facebook pixell helper

(Facebook Pixel Helper előnézet)

Utolsó lépésként állítsuk még be a “custom conversion” célokat. Ezt is a menüből tudod előhívni, melyben egyrészt a korábban bekötött standard event-ekre tudsz létrehozni egyedi konverziós pontokat, melyekre majd optimalizálhatod a hirdetéseidet.

facebook hirdetés - custom conversion

(Custom conversion dashboard)

Ugyanitt megadhatsz bármilyen URL-t, mely a weboldaladon létezik, fontos neked és ezek alapján tudsz retargeting kampányokat futtatni. Pl. azokra, akik kimondottan csak az egyik termékkategória oldaladon jártak, de a másikon nem. Vagy betettek valamit a kosárba, de a checkout-ig már nem voltak képesek eltolni az arcukat. (Még ilyet 🤦‍♂️)

Így csináljuk mi magunk a konverzió alapú beállítást

A nulladik lépés, hogy kifaggatjuk az ügyfelet mindenről, ami az ő üzletmenetében fontos, amit a termékéről tudni érdemes, amit ő tud a vásárlóiról. Sokszor olyanokat is mond, melyeket eddig nem fogalmazott meg még saját magának sem, de nekünk aranyat ér a tesztek előkészítése során. A 7Digits-nél nekünk ez azért fontos, mert mi nem egyetlen Facebook kampány verziót futtatunk, hanem egyszerre jó sokat, benne több tucat hirdetéscsoporttal és olykor több száz hirdetéssel.

PRO infó: Az első 1-2 hónapban érdemes a főbb irányokat kitesztelni. Ne azzal kezdd, hogy az X célcsoportnak célzott hirdetéseidnél azt teszteled, hogy az egyiken van emoji, a másikon meg nincs, mert a finomságnak ez a foka ráér később is. Az elején inkább célcsoportokat tesztelj, főbb értékajánlatokkal és kreatívokkal.

Közönségek

Még mielőtt bőszen elkezdenéd nyomkodni az egyetlen zöld gombot a Facebook dashboard-on (Create Ad), célszerű meglátogatni a közönségek menüpontot.

facebook hirdetés - közönségek

(Facebook közönségek – custom audiences nézet)

A közönségeket ugyanis előre érdemes meghatározni, legyen az akár custom audience, vagy saved audience. Elég életidegen dolog a kampánybeállítás közben azon agyalni, hogy kikre is akarsz célozni. Legyen egy tiszta képed arról, hogy milyen közönségek lesznek az első tesztekben.

Amit én mindig ki szoktam próbálni egy új ügyfélnél, az az ügyfél meglévő Facebook követői és az ehhez hasonló közönség (lookalike audience). Aztán ha van az ügyfélnek vásárlói email listája, akkor annak a lookalike közönsége. Valamint ami mostanában nagy kedvencem, az az engagement alapú retargeting.

Az egyedi és lookalike közönségeken kívül természetesen nagy hangsúlyt fektetek a direkten célzott piaci szegmensekre is. Amikor célcsoportokat hegesztek, általában fele-fele arányban építek az ügyféltől kapott információkra és a saját tapasztalatomra. Ha mélyebben érdekel a Facebook kampány célzás, akkor a legfejlettebb Facebook hirdetés célzásokról szóló cikkben találsz még érdekességeket és konkrét példákat.

Facebook kampány célja

Na, vissza a konverziókövetéshez: ha elegendő infó áll rendelkezésedre és a közönségeid készen állnak, akkor jöhet a kampánybeállítás. Kiválasztod a “Conversions” kampánycélt, majd katt a zöld gombra.

konverziós kampánycél

(Konverziós kampánycél – előnézet)

Miután kiválasztottad a célt, lehetőség van arra is, hogy különböző adset-eket tesztelj a Facebook új, beépített A/B-tesztelő eszközével.

Hirdetéscsoport

A hirdetéscsoport elején lévő konverziós mezőben beállíthatod, hogy melyik “event”-re, konverziós eseményre szeretnéd optimalizálni a kampányodat.

konverziós pixel

(Konverziós pont választó – előnézet)

Ha beállítottad a konverziós célt, akkor a következő teendőd, hogy behúzod azt a közönséget, amit már korábban beállítottál.

közönség választó

(Közönség választás – előnézet)

Itt vagy egy direkten célzott közönséget hívsz elő a “saved audiences” válaztóból, vagy egy “custom audience”-et választasz, ami lehet ugyebár “lookalike” is.

Facebook kampány hirdetéseinek elhelyezése

Az utóbbi időben igencsak megszaporodtak a Facebook kampány hirdetés elhelyezési opciói, melynek csak örülni tudok. Ami abszolút újdonság az az Instagramban a “Stories” elhelyezés, vagyis innentől megjelenhet a hirdetésed az emberek sztoriaiban (Megj.: Ehhez egy megfelelő méretű videós hirdetésre lesz szükséged). Ez azért rendkívül erős, mivel (saját tapasztalatból tudom) a sztorik egy erős “engagement”-et váltanak ki a userekből és hamar rájuk lehet kattanni. Aki nézi az ismerősei sztori feedjét az tudja miről beszélek. Ha lilává változik egyik másik barátod sztorija körüli sáv az Instán, akkor erős késztetést érez az ember, hogy belelessen, mit csinál éppen az adott barát abban az időben.

A másik újdonság a messenger elhelyezés, melynek köszönhetően megjelenhet a Facebook hirdetés más emberek messengerében, mint szponzorált tartalom. (Hasonlóan a Linkedin szponzorált inMail megoldásához.)

Facebook hirdetés elhelyezések

( Facebook hirdetés elhelyezések – előnézet)

Amit mindenképpen érdemes alapból bent hagyni, azok a “feed”-ek. Ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor én a “right-column” és az “audience network” elhelyezéseket ki szoktam a legtöbb esetben venni, mivel nekem az a tapasztalatom velük, hogy alacsony minőségű forgalmat hoznak. (Ne feledd, konverzió alapú a kampányunk.)

Az Instagram elhelyezésre én jobbnak tartom, ha kimondottan Instagramra szánt hirdetéseket célzunk, de ezt is be lehet jelölni a többi mellett.

Ha kíváncsi vagy, hogy az egyes elhelyezésekből származó forgalom hogyan muzsikál a kampány során, akkor válaszd ki a “breakdown”-nál az elhelyezések nézetet.

Facebook hirdetés elhelyezés analitika

(Facebook hirdetés elhelyezés analitika – előnézet)

Budget és Időzítés

Itt van pár infó, amit megosztok, de alapvetően ennek a beállítása ugyanúgy működik, mint az összes többi kampánycélé.

  1. 100 Forintnál kevesebbet nem enged beállítani a Facebook egy hirdetéscsoportra.
  2. Csak “lifetime” költéssel tudsz beállítani időbeli korlátozást a hirdetések megjelenítéséhez.
  3. Ha rányomsz az időzítő gombra, hogy ne folyamatosan fusson a kampány, akkor automatikusan 1 hónapot vesz “by default”. (Kedves a Facebooktól, hogy ennyire akarja tolni a szekerünket, de leginkább a saját zsebét akarja tömni.)
  4. A budget és a célcsoport függvényében jobb oldalon látod, hogy kb. naponta hány embert fogsz tudni elérni. (Estimated Daily Results)

Facebook kampány optimalizálás

Alapvetően 4 optimalizációs célból tudunk választani, melyek közül a cikk mivoltánál fogva a “conversions”-t választjuk. Ez ugyebár azt fogja lehetővé tenni, hogy a kampány során a Facebook a konvertálókhoz inkább hasonló felhasználókat keressen az éterben, ahelyett, hogy lőne össze vissza, vagy csupán a kattintókhoz hasonló madarakat fogna.

CSAKHOGY…

Van egy szuper friss funkció, amit a Facebook a konverziós cél után tett be, mely egy elég nagy problémáját oldja meg a Facebookkal foglalkozó szakembereknek.

(Mini konverziós tölcsér, mely hatékonyabbá teszi az optimalizációt)

Régen a szitu a következő volt: Mondjuk elindult egy webshop. Mivel senki nem ismerte, ezért kicsi volt az esélye annak, hogy vásárolnak az első kampány alkalmával (és ha nincs vásárlás, nincs adat). Ezért ilyenkor ahelyett, hogy konverzióra optimalizáltunk volna, elsőként kattintás célú kampányt, vagy “kosárba tesz” célt állítottunk be. (Mely eseményekre gyakrabban számítottunk, mint konverzióra.)

Azt tudtuk ugyan, hogy kattintani fognak az emberek, de mivel kevés konvertálóra számítottunk, ezért optimalizáltunk inkább a kisebb elköteleződést kívánó célokra. Viszont ezek után, miután egy csomó adatot szerzett egy adott kattintás alapú kampány, újat kellett létrehozni, ha konverzióra akartunk később optimalizálni. Kampányindítás után ugyanis kampánycélt nem lehet megváltoztatni.

Mostantól azonban az új lehetőséggel sokkal hatékonyabban lehet felépíteni 1-1 kampányt. Good job, Facebook!

Ráadásul, mindjárt kétféle módon állíthatjuk ezt be:

facebook hirdetés - optimalizáció 2

(Hirdetés optimalizációs segédlet – előnézet)

Ahogy láthatjuk, van szerényebb verziója, amikor nem feltétlen költi el a büdzsét és kevesebb pénzt költ a tanulási fázisban. És van egy átfogóbb opció is, amikor elegendő adatot gyűjt ahhoz, hogy biztosra menjen a tekintetben, hogy ki konvertál és ki nem.

Konverziós ablak

A konverziós ablak beállításával a Facebooknak segítesz abban, hogy a lehető leghatékonyabban tudja belőni, kik a te vásárlóid. Azokat fogja keresni, akik az ő adatai és a te beállításaid alapján a leginkább hasonlítanak a korábbi konvertálókra. A Facebook azt mondja, hogy legalább kell neki heti 15-25 konverzió ahhoz, hogy az algoritmusa igazán hatékony énjét tudja produkálni.

Amikor a konverziós ablakot beállítod, akkor azt gondold át, hogy a te terméked/szolgáltatásod milyen jellegű. Az emberek, ha látnak tőled egy hirdetést, akkor hajlamosak akár azonnal, 1-2 napon belül vásárolni (pl. kozmetikai krém esetében), vagy jobban át kell gondolniuk a döntésüket és ez inkább egy hét lesz. (Pl. iPad Pro esetén.)

Az első kettő opció azt jelenti (1/7 day click), hogy jellemzően a vásárlóid a hirdetésedre való kattintás után 1 nappal, illetve 1 héttel vásárolnak. A második két opció pedig ugyanezt jelenti, azzal a különbséggel, hogy itt a vásárlóid nem csupán kattintás után konvertálnak, hanem úgy is, hogy csak látták a hirdetésedet, de nem kattintottak. (Igen, a Facebook ennyire okos, hogy még ezt is meg tudja mondani.)

Példa: MacBook Pro számítógépet árulsz és hétfőn kattint valaki a hirdetésedre. Majd szombaton megveszi. Ilyen esetben a “7 days click” konverziós ablak valósult meg.

facebook hirdetés - konverziós ablak

(Konverziós ablak opciók – előnézet)

Honnan tudod, hogy melyiket állítsd be? Két dolgot tehetsz.

  1. Vagy ismered a vásárlóidat és tudod erre a választ.
  2. Vagy leteszteled azt a pár opciót, melyek leginkább lehetségesek és utána a számok alapján hagyod meg azt a hirdetéscsoportot, amelyik a legtöbb konverziót hozza.

Bidding

Én általában automatán hagyom a biddinget 1-1 kampány indításánál. Az a tapasztalat, hogy a Facebook sokszor sokkal jobban tudja nálunk, hogy mennyiért érdemes megmutatni a hirdetéseket a célközönségnek, hogy azok a kívánt célt végrehajtsák.

Ha már látod az analitikákból hogy mennyiért tudsz konverziót produkálni, akkor lehet neki manuálisan szabni egy maximumot (manual bid).

PRO tipp: Létrehozhatsz automata szabályokat, melynek a beállítási opcióit a menüben találod. Ha tehát nem szeretnéd, hogy például egy vásárlás költsége több legyen, mint X, akkor automatikusan le tudsz állíttatni hirdetést, vagy akár hirdetéscsoportot is ezen szabályok felállításával.

Facebook hirdetés - szabályok

(Szabályok létrehozása – előnézet)

Delivery type

A legtöbb esetben ezt a beállítási opciót nem érdemes állítgatni. Jó az “standard” módon beállítva. Ez fogja biztosítani azt, hogy a napok során egyenlő arányban költse el a Facebook kampány a napi büdzsédet és pl. ne ürítse ki a tárat már délelőtt, mert a célcsoportból annyian voltak fent Facen, hogy ki tudta szórni az impression-öket már délelőtt 11-re. Ez az opció az “accelerated” delivery, melyet csak bizonyos esetekben érdemes használni. (Csak manuális bidding-el működik.)

Ilyen esetek például, amikor:

  1. LIVE Facebook kampány esetén egy videót akarsz promózni addig, amíg még élő adásban vagy. Ilyenkor a cél, hogy minél gyorsabban, minél több emberhez eljuss és rád kattanjanak.
  2. Egy régi kollekciót gyorsan ki akarsz söpörni és azt szeretnéd, hogy minél előbb a közönséged elé kerüljön a hirdetésed.
  3. Rátaláltál egy olyan hirdetés-célcsoport kombóra, amelynek találkozásából szenzációs költségen tudod szállítani a konverziókat. Ilyenkor egy kis delivery turbóval meg tudod nézni, hogy meddig tudsz még ilyen áron vásárlót szerezni.

A konverziós kampánycélhoz szinte bármelyik hirdetési formátum illik, ha azon a megfelelő üzenet és vizuál van. Az egyes hirdetési opciókban rejlő lehetőségekről majd egy következő cikk alkalmával megemlékezünk.

Ha tetszett a cikk, akkor légy megosztó! 😉

Érdekel a véleményed:

A Marketing Magasiskolája

Heti egy mail, csak az online marketing és az üzleti pszichológia legújabb fogásai.

Contact Us

We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.

    Oszd meg valakivel, akinek jól jöhet:

    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    A LEGFRISSEBB GROWTH HACKING TRÜKKÖK A POSTLÁDÁDBA HETENTE EGYSZER - HOGY NE MARADJ LE A VERSENYTÁRSAK MÖGÖTT!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    Munkanapokon 9.00 és 18.00 óra között elérsz bennünket az alábbi telefonszámon:
    jobs@7digits.net