Facebook hirdetési trendek 2022 – 5 dolog, amire figyelj

Facebook hirdetési trendek 2022 – 5 dolog, amire figyelj

A Facebook hirdetési rendszere évről évre változik, nincs is ezen semmi meglepő. A különböző hirdetési rendszereknek – amely alól a Facebook sem kivétel – megállás nélkül innoválniuk, illetve alkalmazkodniuk kell, hogy lépést tudjanak tartani a marketing fejlődésével, így évről évre változnak a Facebook hirdetési trendek is.

Ilyenkor hirdetőknek és marketing szakembereknek az a legfőbb dolguk, hogy megpróbáljanaknak tisztán látni a változások, fejlesztések tengerében és el tudják dönteni, hogy melyik ügyfélnél melyik hullámot lovagolják meg.

Ezzel együtt fontos kiszúrni azt is, hogy melyek azok a változtatások, amelyek kevésbé vannak hatással a vállalkozásunkra. Sajnos ez vállalkozásonként eltérő, így résen kell lenni, milyen irányba kormányozzuk vállalkozásunk hajóját a hirdetések terén.

Nézzük is meg, hogy jelenleg mik a legfontosabb Facebook hirdetési trendek a Facebook háza táján: 

1. Hirdetési költségek emelkedése

A Facebook hirdetések ára folyamatosan növekszik, és ehhez jó ha hozzászokunk, hiszen a Facebook hirdetési trendek abba az irányba mutatnak, hogy évről évre magasabbak lesznek a kattintási költségek.

A Statista felmérései szerint 2016-2020-ig kedve szinte folyamatosan évente 1 millióval nőtt az aktív hirdetők száma:

Statistic: Number of active advertisers on Facebook from 1st quarter 2016 to 3rd quarter 2020 (in millions) | Statista
Még több statisztika:  Statista

Ha ebből a statisztikából indulunk ki, akkor ma már bőven 12 millió AKTÍV hirdető van jelen a platformon -ha belegondolunk már önmagában ez is megmagyarázza az árak emelkedését.

De ássunk mélyebben a témába, mitől is növekszik évről évre a Facebook hirdetéseink ára?

  1. Az egész visszavezethető a kereslet kínálat törvényére. Minél több hirdető jelenik meg a Facebook rendszerében, annál magasabb lesz a kattintási költség, azaz a CPC. Azonban ez lehetőségeket is tartogat magában: a kereslet sokszor időszakos pl. nyáron sokkal kevesebb hirdető van jelen, ellenben a Black Friday időszakban vagy Karácsonyi időszakban óriási a verseny. (de pl. 2022-ben itthon az április előtti hónapokban is sokkal magasabb lesz a CPC a megszokottnál)
  2. A Facebook hirdetések az utóbbi időben teljes mértékben elfogadottak és általánosak lettek. Gondolj csak bele, napi szinten mennyi magyar vállalkozás hirdetésével találkozol a Facebook-ot használva…
  3. Az előző ponttal összefüggésbe hozható ez a tényező, miszerint – A Google Ads-el ellentétben – a belépési küszöb sokkal alacsonyabb. Értsd úgy, hogy sokkal egyszerűbb egy posztot boostolni, mint egy jól működő Google kampánystruktúrát felhúzni – ezért a pandémia során tapasztalt Facebook hirdetési trendek legjellemzőbbike, hogy nagy számban megjelentek a havi 20-30 ezer Ft-ot hirdetők. Proftábilisan a legritkában tudnak hosszabb távon hirdetni, de az árakat attól még felnyomják.
  4. A pandémia hatására rengeteg cég erősítette meg az online jelenlétét, aminek az egyik fő pillére a Facebook – amin érdemi tartalom híján csak fizetett hirdetésekkel tudják megszerezni a látogatók figyelmét.

Pro tipp

A Facebook hirdetések ára szoros összefüggésben van a hirdetések megjelenésének gyakoriságával. A hirdetési rendszerben erre van is egy dedikált mutató, amit frekvenciának vagy gyakoriságnak hívunk. 

Egy hirdetés esetében a Facebook rendszere a beállított célközönség tagjainak kezdi el először megjeleníteni a hirdetéseket. Bizonyos idő elteltével viszont kifullad a potenciális kattintók száma a célcsoporton belül, ezért a rendszer elkezdi újra és újra ugyanazon felhasználóknak mutatni a hirdetésünket. Ezzel nincs is gond – egy bizonyos pontig -, de minél többször találkozik egy felhasználó ugyanazon hirdetéssel, annál kisebb a  valószínűsége annak, hogy rá is kattint. Ezt szoktuk konyhanyelven úgy nevezni, hogy “elfáradt a célközönség, vagy a kreatív.  

Viszont, ha csökken a kattintások száma az adott célcsoporton belül, akkor a rendszer szépen lassan emelni kezdi az kattintási költségeket. Ezért azt ajánljuk, hogy mindig figyeljük a gyakoriság mutatót és fríssítsünk a hirdetésen, ha azt látod, hogy hirtelen növekedni kezd. 

2. Videó – a formátum, ami tarol

Nem győzzük eléggé hangsúlyozni a legújabb Facebook hirdetési trendek között a videós formátum hatékonyságát! Az 7Digits által is használt riportolási eszköz, a Databox kutatása szerint a videós formátum több ízben is megverte a többi formátumot:

Ebben a cikkben körbejártuk a videó marketing kapcsán felmerülő kérdéseket, de nézzük meg, miért is tarolnak a videós hirdetések a Faebook-on:

  • A felhasználók figyelmi ablakja relatív rövid, ezért vizuálisan gyorsabban át lehet adni az információkat mozgóképes tartalommal, mint egy statikus képpel
  • A videós tartalom alapvetően sokkal figyelemfelkeltőbb, mint egy képes hirdetés. A Databox kutatása szerint:
    • 2x nagyobb valószínűséggel érkezik kattintás videóból, mint képből 
    • átlagosan 2-3%-al nagyobb a kattintási aránya, mint a képeknek és
    • nem utolsó sorban 20-30%-al nagyobb a valószínűsége a konverziónak

Ha belevágnál a videós tartalmak alkalmazásába, összeszedtünk pár tanácsot a videós Facebook hirdetési trendek kapcsán:

  1. Legyen egyszerű a tartalom, ne bonyolítsd túl
  2. A videók 85%-át hang nélkül nézik a felhasználók, így mindenképp készíts feliratot, amennyiben a képi mondanivaló nem állja meg a helyét szöveg nélkül
  3. A videós formátum jellemzően a marketing tölcsér tetején működik jól, így ezt célozd meg
  4. Videó megtekintés alapján célozd vissza azokat a felhasználókat, akik interakcióba léptek a tartalommal

3. A Facebook hirdetési trendek kreatív oldala

Az elmúlt években szinte mindenki – köztük mi is – a hirdetések technikai megoldásaiból próbálta kihozni a legtöbbet. Szinte minden szakmai cikkben ezekről a megoldásokról olvashatunk – konverzióra történő optimalizálás, ​​kampány strukturálás, célcsoport szegmentálás, elhelyezés kiválasztás stb. 

Nem állítjuk azt, hogy ezek a tényezők nem fontosak,  csupán úgy érezzük, mintha időközben megfeledkeztünk volna a kreatívok szerepéről. Jelentjük, ennek vége; 2022-ben kiemelten fontos lesz, hogy mennyi energiát fektetünk a kreatívok elkészítésébe.

Ennek az árát pedig az időnkkel fogjuk megfizetni:

  • Célcsoport kutatásokkal
  • Buyer personák felállításával
  • Grafikai teszteléssel
  • Színek tesztelésével
  • Több szöveg szimultán tesztelésével (multi variant testing)
  • Videós anyagok készítésével

Saját tapasztalatunk

A legfrissebb Facebook hirdetési trendek alapján az elmúlt hónapokban több hirdetési fiókban próbáltuk ki a következőt: Azonos célzás és hirdetési beállítások mellett teszteltünk 3-4 kreatívot azonos büdzsével, időben eltolva.

Egyes kreatívok konverziós aránya között akár 6x-os eltérést figyeltünk meg!

A magyar piacon az átlagos konverziós arány 1%, persze ez iparáganként lehet sokkal magasabb és sokkal alacsonyabb is. De képzeld el, hogy egy kreatív megváltoztatásával 6x annyian veszik fel veled a kapcsolatot/vásárolnak. Megéri az extra időt, nem igaz?

4. Mesterséges intelligencia és automatizmusok mindenhol

Az utóbbi időben a Meta cégnévre váltással párhuzamosan az új Facebook hirdetési trendek közül is magasan kiemelkedik az AI (vagy magyarul MI), azaz Mesterséges Intelligencia. Nyugalom, nem fogja átvenni a hirdetési rendszerünk felett az uralmat a mesterséges intelligencia, de megfelelő kezekben ezek a megoldások aranyat érhetnek.

Nézzük meg milyen megoldások szivárogtak be az elmúlt években az új Facebook trendek mentén a hirdetési rendszerbe, amelyek meg tudják könnyíteni az életünket:

Kampány büdzsé optimalizálás (CBO)

Ezzel a megoldással a hirdetési büdzsét kampány szinten tudjuk beállítani, így a kampányban szereplő hirdetési sorozatok közötti büdzsé súlyozását az algoritmus végzi. A rendszer mindig a kiválasztott hirdetési cél szerint osztja el a hirdetési összeget a célzások között. (engagement, kattintás, videó megtekintés, konverzió)

Ezzel a megoldással sok időt spórolhatunk meg magunknak, mert így nem kell napi szinten figyelni a különböző célzások eredményeit és potméterrel petákolgatni a hirdetési büdzséket, hogy a legjobban teljesítő célzás kapja a legtöbb erőforrást.

Persze, minden megoldásnak van veszélye is: azt vettük észre (és ez is a legújabb Facebook hirdetési trendek egyike), hogy a rendszer nagyon kevés adat alapján is képes döntést hozni. Tehát akár 1000 megtekintés után eldönti, hogy melyik célzás működik a legjobban, aztán a hirdetési büdzsé 90%-át erre allokálja. Ilyenkor érdemes közbelépni…

Konverzió alapú optimalizálás

Ha a hirdetési fiókban megfelelően mérjük a konverziókat, akkor mindenképpen ajánjuk a konverziós kampánycél alkalmazását. Ilyenkor a Facebook algoritmus megkeresi azokat a felhasználókat, akik a legnagyobb eséllyel fogják végrehajtani azt a konverziót, amit beállítottunk. A Facebook algoritmusa több milliárd felhasználói interakció alapján dönt arról, hogy kiknek jeleníti meg a hirdetéseket – így jó kezekben vannak a hirdetéseink.

Mielőtt mindenki átállítja a kampánycélt konverzióra történő optimalizálásra, beszéljünk arról is, hogy a legújabb Facebook hirdetési trendek alapján mire is van szüksége a rendszernek az optimális működéshez:

  • megfelelő konverziós beállításokra – ha nem megfelelő interakcióra optimalizál a rendszer, akkor ne is várjunk tőle eredményeket
  • minimum 50 konverzióra az elmúlt 7 napban – ha nincs konverziós volumen, úgy nem tudja a rendszer pontosan beazonosítani azokat a felhasználói mintázatokat, ami alapján ki tudja választani, kinek jelenítse meg a hirdetéseket

Pro tipp

Pontosan az ilyen és ehhez hasonló összefüggések miatt szoktuk javasolni a 7Digits ügyfeleinek a magasabb költéseket a fizetett forgalomterelés legelején. A Facebook hőskorában erre még nem volt szükség, de a legújabb Facebook hirdetési trendek alapján ez az egyetlen mód az algoritmus betanítására. Nagyobb költés = több információ és több információ a szakavatott kezekben = eredményesebb hirdetési tevékenység.

Facebook hirdetési trendek az elhelyezés optimalizálására

Bizonyos olvasóknak meglepő lehet, de a Facebook hirdetéseket nem csak a Facebook rendszerén belül tudjuk megjeleníteni. A teljesség igényével itt látható, hogy pontosan milyen elhelyezések állnak rendelkezésünkre:

Ha a hirdetések elhelyezésére az automatikus beállítást választjuk, akkor a rendszer eldönti, hogy hol van a legnagyobb esélye a kampánycélunk teljesülésének..

Mi azt javasoljuk, hogy időnként érdemes megnézni egy elhelyezés szerinti riportot, ahol a rendszer megmutatja, hogy a különböző elhelyezéseken hogyan teljesítenek a hirdetések. Ebből tisztán lehet látni, hogy melyik működik a mi piacunkra és melyik nem. 

Pro tipp

Mi általában az Audience network-öt ki szoktuk venni az elhelyezések közül, hiszen itt rendszerint nem szoktunk konverziót realizálni – ez az elhelyezés teljesen más marketing taktikára való.

Dinamikus hirdetés optimalizálás

Ha ezt a beállítást használod, akkor a mesterséges inteligencia a célcsoportodnak testreszabottan fogja megjeleníteni a hirdetésedet az alapján, hogy ő éppen milyen hirdetési típust/kreatívot szeret.

Ezzel együtt több szöveget is meg lehet adni a rendszernek, így a hirdetésed abban a kép/videó és szöveg kombinációban fog megjelenni, ami a legújabb Facebook hirdetési trendek figyelembevételével a leghatékonyabb.

Fontos arra figyelni, hogy úgy adjuk meg az inputokat a rendszernek, hogy azok különböző kombinációkban is működőképesek legyenek. Ebben az esetben persze elveszítjük a kontrollt a kreatív felett; a rendszer kénye kedve szerint fogja megjeleníteni a hirdetésünket, de a nap végén úgyis a megtérülés számít, nem a kontroll.

5. First party data

Az előző pontban kifejtettük, hogy milyen fontos szerepe van hirdetési szempontból a mesterséges intelligenciának és az automatizmusoknak. Azonban ezek hátterében mindig az adat áll, hiszen ebből táplálkozik az algoritmus. A felhasználói adatvédelem miatt 2022-ben azonban földindulás-szerű változásokat helyezett kilátásba a Facebook és a Google is. 

A  fejlett hirdetési funkciók használatához meglehetősen sok adatra van szüksége a Facebook-nak, amit eddig szépen csendben el is tárolt a felhasználókról. A legújabb Facebook hirdetési trendek alapján azonban az Apple 14.5-ös operációs rendszere kapott egy olyan változtatást, ami lehetővé teszi az adatok áramlásának letiltását a felhasználók által.

Facebook trendek 2022 iOS screenshot

Ez a gyakorlatban azt fogja jelenteni, hogy a Facebook-hoz egyre kevesebb adat fog beérkezni, de a hirdetési inventory nem változik, így a hirdetések relevanciája egyre kisebb lesz. Cserébe a hirdetők egyre drágább árakkal fognak szembenézni – amit a valóság szépen igazol is a fentiek értelmében. 

A legújabb Facebook hirdetési trendek alapján pont ezért érdemes előre menekülni és minél több úgynevezett first party adatot gyűjteni. Ezek azok az adatok, amiket a felhasználók adnak meg és hozzájárulnak, hogy használjuk őket. Tehát minden regisztrációhoz kötött marketing tevékenység tulajdonképpen first party adatot gyűjt.

Milyen módszerekkel lehet first party adatot gyűjteni leghatékonyabban?

  • Hírlevél feliratkozás
  • Webinar részvétel
  • Ingyenesen letölthető tartalmak
  • Lead generáló űrlapok

Ezeket az adatokat természetesen fel lehet tölteni a Facebook rendszerébe és ha az adott felhasználót be tudja azonosítani a rendszer, akkor meg is lehet célozni. Ezzel együtt érdemes hasonmás közönséget csinálni ezekből az adatbázisokból hiszen így egy pár ezres listából több 100 ezres célközönséget tudunk létrehozni, akik karakterisztikájukban hasonlítanak a célcsoportunkhoz. Facebook hirdetési trendek ide. vagy oda, ez a taktika még mindig az online B2B marketing forgalomterelési módszertanának az egyik legalapvetőbb módszere.

2022-ben kiemelten fontos szerepe lesz az adatbázisoknak – ha még nem fektettél energiát ebbe, akkor kezdj neki a tervezésnek nagyon gyorsan, különben 2023-ra könnyen ledolgozhatatlan hátrányban találhatod magadat

Ezek a legfrissebb Facebook hirdetési trendek – véleményem szerint izgalmas 2022-es év elé nézünk, ahol kiemelten fontos szerepe lesz a tervezésnek és a minőségi kreatívoknak, illetve a mesterséges intelligenciának.

Kommentekre, kérdésekre örömmel válaszolok és kigyűjtöm ide a cikk alá a legjobbakat. Ha megnyomod a megosztás gombot, azt pedig hálásan megköszönöm!

FAQ – Ami felmerülhetett benned a cikk olvasása közben

  • Ugyan egyre magasabb a belépési küszöb, ez nem jelenti azt, hogy nem lehet eredményesen csinálni. Nem véletlenül növekszik évről évre az aktív hirdetők száma, ha nem térülne meg ezeknek a vállalkozásoknak a Facebook hirdetés, akkor nem látnánk ezt a tendenciát.

    Ezzel együtt elkerülném az ad hoc hirdetést. Megfelelő tervezéssel – változatos formátumokkal, kreatív tervezéssel és pontos beállításokkal még mindig szépen kijöhet a matek.

  • Igazából ez visszavezethető a felhasználói szokásokra. Minden szám azt mutatja, hogy a felhasználók jobban szeretik a videós formátumot – nem véletlenül terjedt el a Tiktok sem. Egyszerűen könnyebben fogyasztják ezt a lineáris vzuális formátumot, mint a végeláthatatlan szövegeket.

  • A legjobb kombó szerintem az, ha videós formátumokat tesztelünk. Több videós kreatívot, vagy variációt érdemes multi variant tesztelni. A tesztek eredménye nem csak hirdetési szempontból lehet fontos, visszajelzés a kreatív csapatnak és a product team-nek is, hogy milyen irányt kedvelnek jobban a felhasználók.

  • A Facebook algoritmus nagyon fejlett, iszonyatos mennyiségű adat áll rendelkezésére, amit fel tud használni a hirdetések hatékonyságának növelésére. Azonban, ahogy kiemeltem a cikkben, mindennek van árnyoldala is, ha nem felügyeljük, hogy mit csinál a rendszer vagy nem kap elég adatot tőlünk, akkor nagyon félre tud menni.

  • Ugyan a third party adatkezelést a tech óriások 2023-ban tervezik teljesen kivezetni, a legfrissebb Facebook hirdetési trendek alapján – személyes véleményem szerint – már tegnap bele kellett volna kezdened az adatbázis építésbe, mivel ez nem egy nap alatt történik meg.

1200 628 Udvarhelyi Ádám
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...