Online marketing eszközök 2019

Online marketing eszközök 2019

Online marketing eszközök 2019 1024 536 Dr. Kádas Péter

A marketing technológiák világa az elmúlt öt évben odáig fejlődött, hogy ma már nyolcezernél is több szolgáltatónál találhatóak meg olyan online marketing eszközök, melyekkel a marketing hatékonyabb, gyorsabb, vagy precízebb lehet – az adatok gyűjtéséről, kiértékeléséről és riportingjáról nem is beszélve. Ma az online marketing lényege a hatékonyság és egy ponton ezt már csak és kizárólag a megfelelően használt (és főleg szorosan integrált) online marketing szoftverek használatával lehet elérni.

Nagyon sokan kérdezték már tőlünk, hogy erre, vagy arra a marketing kihívásra milyen eszközt, vagy megoldást használunk, ezért úgy döntöttünk, hogy nem csak az általunk használt online marketing szoftverek listáját tárjuk a nyilvánosság elé, hanem mindegyik eszköznél tippekkel is szolgálunk, hogy ha esetleg kipróbálnád, akkor mire és hogyan tudod használni. Íme azon ingyenes és fizetős online marketing eszközök listája, melyekkel mi magunk is dolgozunk – a 7Digits technológiai repertoárjának legérdekesebb része; egy nem túl rövidre sikerült listában:

Ingyenes online marketing eszközök

Ubersuggest.io

Az egyik legjobb LSI kulcsszókereső eszköz – keresési volumenekkel, organikus és PPC versenyelemzéssel.

Amire használhatod: Elsősorban az organikus forgalom teljesítméynyének fokozására való. A segítségével kitalálhatod, hogy a számodra fontos kulcsszavak milyen LSI kulcsszavakkal rendelkeznek. Onnantól már nincs is más dolgod, mint ezekre a kulcsszavakra is kijönni valami ütős tartalommal és belső linkeken keresztül erősíteni a fő kulcsszavadra optimalizált cikket, ahogyan azt a cornerstone-ról szóló cikkünkben részletesen elmagyaráztuk.

Mailchimp (2000 címig)

Az egyik legrégebbi, ugyanakkor legrobusztusabb ESP (Email Service Provider) rendszer igen nagyvonalú, 2,000 email címig ingyenes változattal. Bár van fizetős plan-je is, azért tettük be az ingyenes eszközök közé, mert az email marketingben kezdő kollégáknak a listaépítésre és általában az email marketing fogásainak megtanulására kiváló eszköz az ingyenes változat is.

Amire használhatod: Ha bármilyen tartalmat gyártasz, akkor meglehetősen drága hiba nem begyűjteni az olvasók email címeit, ugyanis amíg emailben ingyen generálsz forgalmat, addig email marketing nélkül fizethetsz ugyanazokért a látogatókért hirdetés formájában. Ha belevágnál, előtte olvasd el az email marketing trilógiánkat – mire összejön a kétezer cím, látni fogod, hogy miért az email marketing még mindig az egyik legprofitábilisabb marketing csatorna.

Buzzsumo

Nem véletlen, hogy ezt az eszközt mind az ingyenes, mind a fizetős online marketing eszközök közé beemeltük – ugyanis rengeteg dolgot tud és többféleképpen is használható. Az ingyenes verzió két fontos funkciót tartalmaz, a Témaelemzőt (Topic Explorert) és a Tartalomelemzőt (Content Analyzer).

Amire használhatod: Az egyik funkciót, az úgynevezett Topic Explorert elsősorban külföldi piacralépésnél lehet kiválóan használni (magyar nyelvű kulcsszavakra a másik funkcióval ellentétben nem mindig működik). Egy adott kifejezést beütve nem csak a releváns kapcsolódó témákat dobja ki, hanem azok meghatározó kulcsszavait, és a leggyakrabban feltett kérdést is. És hogy ez mire jó? Egyre több fejlett piacot hódít meg a hangalapú keresés – magyar nyelven ez még elvétve működik, de aki például amerikai piacra készül, az már nem él meg voice search optimalizálás nélkül. Ezzel az eszközzel nem kell találgatnod a releváns kérdéseket, csak copy-paste és készen vagy:

online marketing eszközök Buzzsumo screenshot

A másik ingyenes funkció a Content Analyzer, azaz a Tartalomelemző. Egy keresési kifejezést beütve azt mutatja meg, hogy mely tartalmak kapták a legtöbb közösségi megosztást.

Amire használhatod: Főleg ToFu, azaz a funnel tetején lévő tartalmaknál fontos, hogy terjedjen, mint az influenza. Ilyenkor beütöd a témát a Buzzsumo tartalomelemzőjébe és máris tudod, hogy milyen headline-nal lehet elérni a közösségi média megosztások olümpuszi csúcsait. Innen már csak annyi a dolgod, hogy ugyanazzal a címmel írsz egy sokkal jobb tartalmat…

Canva

Bár létezik fizetős plan is, a legnépszerűbb képszerkesztő ingyenes változata is rengeteg mindent tud.

Amire használhatod: Amennyiben gyors képszerkesztési feladatod van – mondjuk közösségi média posztokat illetően – a Canva valószínűleg bőven elég neked. A szerkesztett képeket megoszthatod más felhasználókkal, így akár az egész team tud közös felületen dolgozni.

SEOptimer

Egyszerű, de totál ingyenes SEO elemző szoftver, ami – bár eléggé felületesen – villámgyorsan kielemzi az oldalad teljesítményét. Nem olyan mélységű, mintha egy profi csapat méregdrága online marketing szoftverek segítségével ízzé-porrá elemezte volna, de egyszerűsége és gyorsasága okán első áttekintésre pont elég, ha saját magad állnál neki az optimalizálásnak.

Amire használhatod: Ha nincs ügynökséged, de szeretnéd az oldaladat jobb pozícióba hozni a keresőkben, akkor a technikai hibák diagnosztizálására ez az ingyenes online marketing eszköz több, mint elég lesz neked.

Google Alerts

Elsősorban linképítés során alkalmazzák a marketingesek ezt az egyszerű és ingyenes kis eszközt, ami akár minden áldott nap értesítést küld egy adott kulcsszót tartalmazó új tartalom publikálásakor. Beállítható a terület és a nyelv is, így ha egyszer beállítasz egy értesítést, akkor minden új tartalomról értesülsz, mely ezt a kulcsszót tartalmazza.

Amire használhatod: Beállítod a legfontosabb kulcsszavaidat, és ha új tartalom jelenik meg, melyben szerepel a kulcsszó, akkor megpróbálhatod felvenni a kapcsolatot a szerzővel és megfontolásra ajánlani neki az egyik releváns tartalmadat. Remek linképítési módszer és tök ingyen van.

Google Analytics (de nem úgy)

Talán furcsa az online marketing eszközök között felsorolni a Google legalapvetőbb analitikai megoldását, mégis megtesszük, mert bár sok cégnek be van kötve a weboldalába, egyszerűen csak senki nem nézi…

Amire használhatod: Az analytics követőkódja – ez most óriási meglepetés lesz – csak akkor ad hozzá az online marketing sikerekhez, ha időről időre nézegeted… Forgalomtól függ, hogy milyen rendszerességgel érdemes átnézni az adatokat, de hetente legalább egyszer biztosan. A profi megoldás persze egy az adatokat aggregáló és elemző riporting automatizmus lenne, de az már fizetős ügynökségi terep. A Google ezzel ellentétben ingyenes online oktatás keretében lehetővé teszi az Analytics használatának elsajátítását, mely tanfolyam egy alap online marketing képzésnek is megfelel. Ajánlott mindenkinek, aki az online marketing területén magányosan tör a babérokra.

GTMetrix

A sebesség mérésére millió online marketing eszköz létezik, ezek közül az ingyenes GTMetrix az egyik nagy kedvencünk. Előnye, hogy a látogatóid jellemző földrajzi elhelyezkedése szerint tudod tesztelni az oldaladat és azt is be lehet állítani, hogy milyen böngészőből ellenőrizze az oldalt.

Amire használhatod: A GTMetrix a sebesség riportban részletesen megmutatja, hogy egy weboldal betöltődése során melyik kódrészlet betöltése mennyi időt igényel, és javaslatokat is tesz a gyorsításra. Minden online marketinges számára kötelező eszköz valamilyen sebességelemző – a GTMetrix-szel nem fogsz mellényúlni.

Tiny PNG

A weboldalak sebesség-optimalizációjának legegyszerűbb és legkézenfekvőbb módja a képek méretének csökkentése. Az egyik legkönnyebben kezelhető kép-optimalizáló eszköz, a Tiny PNG ezt úgy oldja meg, hogy a képeid nem veszítenek a minőségükből.

Amire használhatod: Egyszerűen csak húzd oda a képeidet a felületre, és pár másodperc múlva már töltheted is le az optimalizált verziót. PNG és JPG kiterjesztésekkel dolgozik, az ingyenes változatban maximum napi 20 képig. 

Browseo

Remek kis ingyenes eszköz, mely megmutatja, hogy hogyan látják a keresők az oldaladat. Jól látszik belőle a site struktúra és minden oldalnál / blogposztnál megmutatja, hogy milyen mikrodata van az oldalon, mik a metatag-ek, stb. Kiváló eszköz SEO optimalizáláshoz.

Amire használhatod: Ha gyorsan kell információ egy oldaladról – például ellenőrizni akarod a H1-6 alcímek következetességét, akkor nincs is ennél jobb eszköz.

Emojicopy

A facebook posztoktól a cikkek title tag-jén keresztül az emailek címéig egy csomó konverziónövelő alkalmazási lehetősége van az emoji-knak – csakhogy nem mindig “mellékelnek” az adott szerkesztőhöz emoji választót is.

Amire használhatod: Az Emojicopy az egyik legegyszerűbb eszköz arra, hogy szinte bárhová be tudd szúrni ezeket a hangulatjeleket egy egyszerű copy-paste segítségével. Csak válaszd ki, nyomd meg, és Ctrl (Mac-en Cmd) + C,  és már viheted is.  Gyerekjáték az egész! 🧸

Prémium (fizetős) online marketing eszközök

Buzzsumo (fizetős)

Havi 99 $ – 499 $

A Buzzsumo ingyenes változata is jó egy kis ipari kémkedésre (lásd az ingyenes eszközöknél), de a fizetős változat az online marketing szoftverek egyik igazi nehézsúlyú játékosa. A havi közel 300 dollárba kerülő változatban két bivalyerős funkció van, a Facebook Analyzer és a Question Analyzer.

Amire használhatod: Az Facebook elemző eszközzel nem csak a saját, hanem a versenytársak Facebook posztjai is részletesen elemezhetőek. Amire a konkurencia időt és pénzt nem kímélve jött rá, azt te simán ellesheted tőlük két kattintással. A kérdések elemzőeszköze pedig a hazainál kompetitívebb nyugati piacokon teszi pofon egyszerűvé a hangalapú keresésre optimalizálást. Itthonra nem éri meg, de ha külpiacra készülsz, vagy külföldi ügyfeleket kiszolgáló ügynökséged van, akkor kötelező. Mi is boldogan fizetünk érte hónapról-hónapra, mert találgatások helyett a tuti infóval látja el a kollégákat.

Layered popups

Egyszeri 21 $

Ez a 21 dolláros plugin az, amit minden ügyfélnek alapból megveszünk. Az email listaépítés során ugyanis nagyon nem mindegy, hogy mennyire gyorsan épül az a lista – ez pedig egyetlen dolgotól függ, az úgynevezett opt-in (azaz a feliratkozás) kifinomultságától.

Amire használhatod: A Layered Popups pluginnal nem csak kódolás nélkül tudsz email gyűjtő popup ablakokat létrehozni, hanem komplex popup viselkedéseket is beállíthatsz vele – és még A/B tesztelheted is a működésüket. A Pentagon rakétavédelmi rendszerén kívül mindennel integrálódik, ráadásul a funkcióit egyesével kapcsolgathatod be és ki, hogy még felesleges kódrészletek se töltődjenek le, így ne lassítsa le az oldaladat. Online fizetést, lead mágnes kiküldést akarsz? Pipa. Side tab-et,  zárolt tartalmat, inline feliratkozást, vagy animációt szeretnél? Simán! Tényleg mindent tud, amit egy popup-nak tudnia kell és immár három éve nem látunk ennél jobbat!

ActiveCampaign

9 – 600 $ / hó

Világklasszis marketing automatizációs rendszer alapfokú CRM-mel. A marketing automatizációban nem is az önműködőség, hanem a személyes adatok (legális, GDPR-kompatibilis) gyűjtése a lényeg – ebben pedig az ActiveCampaign az egyik legszofisztikáltabb eszköz a piacon. 

Amire használhatod: Abszolút személyre szabott, viselkedés-alapú kommunikációt folytathatsz vele, és nem csak emailben, hanem hirdetések egyedi közönségein, üzenetküldő felületen, és SMS-en keresztül is. A feliratkozókhoz hasonló lookalike közönségektől az integrált többcsatornás kommunikációig mindenre képes. A profi használata komoly szakértelmet igényel, mert hirdetéskezeléstől a szövegírásig, konverziós pszichológiától az email marketingig sok mindenhez kell értened.

Paperform

15 – 100 $ / hó

Havidíjas űrlap plugin, amivel egyszerűen és gyorsan tervezhetsz és ágyazhatsz be űrlapokat. A funkcionalitása a legmaximalistább email marketing pszichológiai igényeket is kiszolgálja. Rengeteg szoftverrel integrálódik, kiválóan kezeli a többlépcsős űrlapokat de a megfizethetetlen előnye az űrlapjaid kitöltéséről szóló analitikai része.

Amire használhatod: Amennyiben inbound marketinget csinálsz és számít a bejövő lead-ek aránya, akkor az online marketing eszközök közül pont erre a cuccra van szükséged. A 7Digitsnél mi dupláztuk vele a bejövő lead-ek számát – igaz, ehhez pszichológiai szempontból a fehér izzásig optimalizált UX-et kellett hegesztenünk hozzá.

SEOProfiler

Havi 69 Euro – 999 Euro

Oka van, hogy az általunk is használt mainstream SEO online marketing szoftverek mellett ezt a német fejlesztésű példányt is megtartottuk: rendkívül gyorsan dolgozik, könnyen használható és nagyon jó a user interface-e. Ráadásul jóval olcsóbb, mint a profi SEO eszközök teljes funkcionalitású változatai.

Amire használhatod: Saját és versenytársaid organikus forgalmának, kulcsszavainak elemzésére, link lehetőségek felfedezésére, technikai SEO auditra, riportolásra. Nagyon sok mindent tud, a legelőnyösebb tulajdonsága azonban a felhasználóbarát, intuitív felület és a funkciók üzleti szemléletű kialakítása. Elvégre hol van az előírva, hogy egy SEO analitikai eszközt csak űrhajós képesítéssel lehessen használni, nem igaz?

AdEspresso

Havi 49 $ – 499 $

Az Adespresso az online marketing eszközök ügynökségi csoportjába tartozik. Robosztus hirdetéskezelő platform rengeteg funkcióval. Lényegében minden, nagy számú fiókkal és hirdetések százaival, ezreivel kapcsolatos feladat menedzselésére, elemzésére és optimalizálására alkalmas.

Amire használhatod: Számos funkciója közül a leghasznosabb talán a Grid Composer, amivel mátrix teszteléseket hajthatsz végre, egyszerre tesztelve egy hirdetés minden elemének több variációját. Az Adespresso rengeteg adata alapján optimalizálja a kampányaidat, de beállíthatsz automatikus promóciókat page posztokra, vagy pár kattintással futtathatsz dinamikus retargeting hirdetéseket is a webshopodra. Ha komoly hirdető vagy, az Adespresso-t imádni fogja a csapatod, mert rengeteg időt képes megtakarítani.

Hootsuite

19 $ – 599 $

Masszív social média ügynökségi eszköz, mely a Facebook-on, Instán, Pinterest-ten kívül még több, mint 30 közösségi média platformmal integrálódik. Nem csak a közösségi média tartalom tervezését és publikálását teszi egyszerűbbé, hanem saját analitikai felülete is van és a csoportmunkát is különösen hatékonyan támogatja.

Amire használhatod: Elsősorban az ügynökségi feladatokat teszi hatékonyabbá, ezért saját használatra csak a nagyobb cégeknek lehet érdekes. Ha azonban az ügynökséged van, és bevállalod a borsos árat, az jelentősen megkönnyíti és felgyorsítja majd számodra is a social média folyamataid menedzsmentjét.

Invision

Ingyenes – 99 $

Az online marketing eszközök között kevés olyan van, melynek gyártója elmondhatja magáról, hogy a Fortune 100-as vállalatok mindegyike használja. Az InVision a design-fókuszú vállalatok és a top ügynökségek eszköze weboldalak prototipizálásához. A webes alkalmazások fejlesztői nagyságrendekkel gyorsabban és kényelmesebben tudják végigvinni projektjeiket a design felületén megvalósuló kollaborítv funkciókkal.

Amire használhatod: Ha nagy tömegben fejlesztesz webes alkalmazásokat, akkor az e célra fejlesztett online marketing szoftverek között az InVision-nél nem is találhatsz jobbat a go-to-market idősáv csökkentésére. Animációk, prototípusok, egyszerű iteráció-kezelés, letisztult megosztási lehetőségek és kód-szinkronizálás – és ez csak a funkciók kisebbik része.

Rightmessage

Havi 19 $ – 499 $

Ez az online marketing eszköz már tényleg a profik játszótere. A perszonalizációban jeleskedik, azaz lényegében ahelyett, hogy a weboldalaidon egy statikus tartalom lenne, azok aszerint változtatják a tartalmaikat, hogy éppen ki nézi az adott oldalt és hogy milyen adatod van éppen az illetőről.

Amire használhatod: Ha van marketing automatizációd – benne személyhez kötött adatokkal -, akkor ezzel az eszközzel aszerint alakíthatod egy oldal tartalmát, hogy mit tudsz az adott látogatóról… Vagyis pont azt mondhatod neki, amire épp az adataid szerint kíváncsi. Szegmentálással összehasonlíthatod különböző közönségek konverziós, vagy engagement arányát, optimalizálhatsz konverzióra és összehasonlíthatod a teljesítményedet a versenytársakkal.

Databox

Ingyenes – 299 $

A csatornákon átívelő elköteleződés mérése az analytics-en keresztül komoly feladat és számottevő szakértelmet is igényel. Az adatok félreértelmezése pedig halálos veszély, mert a marketing a rossz következtetésekkel csak a rossz irányba mehet. Ebben segít az egyik legprofibb analitikai platform, a Databox – a segítségével nem csak összeköthetőek az egyes online marketing eszközök, hanem mindent mindennel össze is lehet hasonlítani, akár csatornákon átívelően és automatikusan.

Amire használhatod: Bár az ára több, mint borsos, ha egyszer beállítod, akár napi rendszerességgel is küldi a riportokat, scorecard-okat, vagy épp figyelmeztetéseket. Sőt: a Databox arra is képes, hogy valós időben megmutassa, hogy milyen marketing tevékenységed mennyiben járul hozzá a céljaid eléréséhez. Nem véletlen, hogy ezt a riporting rendszert használjuk minden ügyfelünknél a teljesítmény nem szakemberek által is értelmezhető mérésére.

Mert ugye az egy dolog, hogy az online marketing mérhető, csakhogy ez mit sem ér, ha közben senki nem méri, vagy épp nem fordítja le a marketing adatokat üzleti információkká.

LiveChat

16 $ – 149 $

Sok chat megoldás létezik, még ingyenesek is. Az egyik legdinamikusabb és backend-jét tekintve a legszofisztikáltabb azonban egy bár fizetős, de egyáltalán nem túl drága szereplő, a LiveChat. Aki komolyan veszi az értékesítés felturbózását chat megoldások segítségével, annak bátran merem ajánlani – nem fog benne csalódni.

Amire használhatod: A viselkedés-alapon személyre szabott üzenetek célba juttatása B2B-ben elsősorban lead nurturing-re, e-kereskedelemben pedig konverzió növelésre és a hosszútávú ügyfélérték emelésére használható. A chat egyik nagy ereje, hogy a vásárló akkor jut hozzá az információhoz, amikor azt éppen akarja – már ha komolyan vehető és profi backend van a chat megoldás mögött. Ha belevágnál, ezen a linken 10 dollár kedvezményt kapsz az induláshoz, így nagyon olcsón kipróbálhatod.

Online marketing eszközök a mindennapokban

A fenti eszközök annyi időt és pénzt képesek spórolni bármelyik vállalatnak, hogy a marketing, a konverzió és a riporting hatékonyság egyaránt a sokszorosára nőhet – márpedig a dráguló hirdetések világában sem az nem mindegy, hogy milyen megtérüléssel zárulnak az online kampányaid, sem az, hogy mennyit fizetsz az ügynökségednek. Az eszközökkel kapcsolatos legfontosabb tanácsot azonban a végére hagytam:

Az Online marketing eszközök nagy titka

Nagyon sokan esnek bele abba a hibába, hogy egy eszköztől, technológiától, vagy épp csatornától várják a csodát. Amikor aztán kiderül, hogy az online marketing szoftverek sem működnek szakértelem, hozzáértés, stratégiai szemlélet és jó sok belefektetett munka nélkül, akkor kudarcaikért az adott eszközt okolva továbblépnek a következőre…

Egyetlen online marketing eszköztől se várj csodát hozzáértés és belefektetett munka nélkül. Továbbá ne lelkesülj rá egyik, vagy másik eszközre, inkább építsd be mindegyiket a technikai repertoárodba és akkor húzd elő a kalapból, amikor egy-egy alkalmazott taktika épp az adott eszközt kívánja.

Sok fizetős eszköz van ugyan, aminek drágább és profibb verzióit csak online marketing ügynökségek tudják kihasználni, néhány kulcsfontosságú eszközt azonban online marketing ügynökségi együttműködés híján is érdemes lehet beszerezned. Ha mégsem engedné a büdzsé, még mindig ott vannak az ingyenes eszközök, amiket bármikor használhatsz.

Amire érdemes még odafigyelned, hogy a fenti online marketing szoftverek némelyike annyira komplikált, hogy csak akkor térül meg a megvásárlása, ha számottevő szakértelem párosul mellé. Minden eszköz annyit ér ugyanis, amennyit a kezelője képes kihozni belőle…

Kihagytunk valamit? Te más eszközökre esküszöl? Örömmel veszem, ha megírod kommentben! És ha a megosztás gombra is rákattintasz, akkor igazi belsős marketing információval láthatod el azokat, akik voltak oly bölcsek, hogy követni kezdtek téged a közösségi médiában! 😉

Érdekel a véleményed:

Avatar for Dr. Kádas Péter

Dr. Kádas Péter

Papíron orvos és közgazdász, a valóságban vállalkozó, befektető, Golden Blog Díjas blogger.

Összes bejegyzés tőle:Dr. Kádas Péter