Facebook Kampánycélok – ha többre vágysz, mint a „post boost”

Facebook Kampánycélok – ha többre vágysz, mint a „post boost”

Ha fel tudsz sorolni legalább 5 darabot a Facebook kampánycélok közül a “Traffic” (korábban “Website Click”) és a “Conversions” célokon kívül, akkor ez a cikk már nem neked szól. Ha többet gondolkodtál, mint 10 másodperc és a Facebook hirdetéstől szebb jövőt remélsz, akkor neked szól!

Alapvetően a Facebook kampánycélok három kategóriába sorolhatók, ezeken belül pedig összesen 11 db célnak megfelelő kampányt tudunk beállítani. Sorba vesszük mindet, hogy a végére kristálytiszta legyen, melyik cél milyen típusú kampányhoz illik igazán.

1. Ismertség

Márkaismertség

A legegyszerűbben úgy tudnám elmondani a márkaismertséget növelő kampánycél lényegét, hogy olyan mint a TV reklám, csak ez a Facebookon van és mérhető. A cél, hogy nagy tömegeket érjünk el, viszonylag olcsón (ezer megjelenést tekintve – CPM) és a célcsoporton belül mindenkinek égjen bele a retinájába a cégünk logója és az üzenet, amit közvetítünk. A cél, hogy a márkát több nap után is vissza tudják idézni az emberek. (Ezt nevezik hivatalosan “Ad recall lift” mérőszámnak, mely azt méri, hogy vajon 2 nap elteltével is emlékeznének-e a célcsoport tagjai a márkádra.)

Pro Tipp: Kutatások és számos, a tudatalatti márkaépítéssel foglalkozó írás szerint, ha valamit 7-szer, vagy annál többször látunk, akkor azt megjegyezzük. Így érdemes a hirdetési gyakoriságot felengedni 5-7 közé. (Ami azt jelenti, hogy egy ember átlagban legalább ennyiszer találkozik a kreatívunkkal.)

Elérés

Míg a “brand awareness” kampánynál nem tudod befolyásolni, hogy egy embernek a hirdetésed napi egyszer, vagy hetente kétszer jelenjen meg, a Facebook kampánycélok között van egy olyan, aminél ez lehetséges: ez pedig az Elérés. Pontosabban csak ennél van ilyenre lehetőség. Így elkerülheted, hogy a felhasználót felidegeld a kampányoddal. Gondolj bele, hogy te is elrejted azokat a hirdetéseket, melyek már  3 napja üldöznek és napi ötször az arcodba másznak ilyen, vagy olyan felületeken.

facebook kampánycélok - elérés alapú

(Egy kampány elérési beállítása – példa)

2. Megfontolás

Forgalom

A Facebook kampánycélok közül ez a leggyakoribb.  Lényege, hogy a jónépet elnavigálod egy külső landing page-re, ahol arra akarod rávenni, hogy vásároljon, iratkozzon fel a hírleveledre, vagy ossza meg a cikkeidet a cég blogján. Persze, ez sosem fog megtörténni, ha rögtön lepattan az oldaladról, melynek megelőzésére ajánlom ezt a visszapattanási arányról szóló írást. Feltehetőleg ezt a kampánycélt fogod a leggyakrabban használni, ha egyszerű fizetett forgalmat akarsz a weboldaladra terelni.

Aktivitás

Ez az egyedüli kampánycél, amelyen belül további 3 kategória közül választhatsz.

Az első nem más, mint a poszt “boost”, csak jóval tágabb célzási lehetőségeid vannak, mint ha a rajongói oldalon csinálnád a poszt alatt. Itt ugyanúgy tudsz célozni, mint a “Traffic” cél esetében, de nem hirdetést hozol létre, hanem behúzol egy általad már létrehozott posztot és azt futtatod meg. A mérőszámaid a “Page engagement” és a “Post engagement” lesznek, melyek arra utalnak, hogy hányan léptek valamilyen interakcióba a posztoddal.

A második lehetőség révén like-okat tudsz gyűjteni a Facebook oldaladra. Itt a hirdetés tulajdonképpen az oldaladat fogja behúzni és egy nagy „Like Page” gombot fog elhelyezni mellé. A hirdetéskezelőben pontosan látni fogod, hogy hány Page Like gyűlt össze a hirdetésből, és egy like mennyibe került.

A harmadik lehetőséggel pedig az oldalad által létrehozott eseményeket tudod promózni, és így érdeklődőket tudsz gyűjteni a meghirdetett happeningekre. Ebben az esetben az „Event responses” lesz a legfontosabb mutatód.

Alkalmazástelepítések

Ezt értelemszerűen akkor kell használni, ha appot szeretnél letöltetni a piacoddal. Be kell hozzá állítani pár dolgot – csak ezután lesz lehetőséged  az alkalmazásodat promózni. Érdemes beállítani különböző szűkítéssel remarketing listákat, melyekre utána hatékonyan fogsz tudni hirdetni. 

Pro Tipp: Kösd be a Facebook SDK-t az appodba, hogy teljes képet kapj az appon belüli júzer tevékenységről a Facebook dashboard-on és vissza tudj célozni egyes „app event”-ekre. Vagyis azokra az interakciókra, melyeket a júzerek már appon belül hajtottak végre. (Pl. tudsz külön hirdetést célozni a top felhasználóidra, vagy azokra, akik már fizettek az appon belül.)

Videómegtekintések

Ez a Facebook kampánycélok közül a videóidat hivatott eljuttatni a célcsoportjaidnak. Az analitika elemzése során érdemes azt figyelni, hogy a videót hány százalékban nézték meg és hol voltak a nagyobb lemorzsolódások. Ezekből tudsz tanulni és akár egy újravágott videóval le tudod tesztelni, hogy tovább nézik-e, mint az előző változatot.

facebook kampánycélok - video alapú

(Videó analitikai nézet – példa)

Trendelemzés: Ha most azt gondolod, hogy 2017-ben már minden a videóról szól, akkor tévedsz. A videós hirdetések csupán a teljes költés 35%-át teszik ki világszinten. Majd csekkoljuk le ezt a kérdést 2020-ban. Az USA-ban például idén több videós tartalom kerül fel a netre 30 nap  alatt, mint amennyi anyagot a 3 legnagyobb TV csatorna az elmúlt 30 év során gyártott (!). Ennek tudatában javaslom, hogy aki csak teheti, minél előbb szálljon fel erre a mozgóképes hullámvasútra, mert amikor már mindenki videóban, Facebook és Instagram Live-on fog kommunikálni a piacával, akkor sokkal nehezebb lesz kitűnni.

Pro tipp: Használj feliratokat a videóidban! Amikor ugyanis megjelenik az idővonalunkon egy videó, akkor annak nincsen hangja… Ha van felirat, akkor a népek kevesebb agymunkával is vágják, hogy miről van szó és utána nagyobb eséllyel kattintanak rá a videódra – mivel fizetsz a megjelenésért, ez ugye nem hátrány…

Érdeklődő keresése

A Facebook kampánycélok közül ez az egyik olyan, ami a lead generálásról szól, ugyanis ezzel a kampánycéllal akár landing page nélkül is gyűjthetsz különféle adatokat a piacodról (vagy -tól). Email cím, telefonszám, cégnév – bármi. A 7Digits-nél olyan kampányokban szoktuk alkalmazni, amikor meg akarjuk spórolni egy landing page fejlesztését. (Gyosrtesztelés, kis költségvetés, vagy sürgősség miatt.) Pro landing oldal helyett egy jól megszövegezett lead hirdetéssel szert tudunk tenni a hőn áhított email címekre. Előnye még, hogy rendkívül gyorsan betöltődik, így a sebesség miatt biztosan nem fognak lemorzsolódni a felhasználók.

facebook kampánycélok - lead hirdetés 2

(A hirdetésre kattintás után rögtön megjelenik Facebookon belül egy „lead” kártya, amin pár fontos infó van (jobbra) – szerkesztési nézet(balra))

facebook kampánycélok - lead hirdetés 3

(Majd, ha rákattint a CTA-ra, akkor meg tudja adni az email címét (jobbra)- szerkesztés nézet(balra))

Üzenetek

Az üzenetek kampány során arra tudod buzdítani a célcsoportod tagjait, hogy vegyék fel veled a kapcsolatot Messengeren, küldjenek a céged számára üzenetet. Ezt különböző aktivitás-generáló kampányok során érdemes bevetned, vagy ha esetleg egy kisebb kutatást szeretnél végezni. Ami nagy előnye ennek a kampánycélnak, hogy később szponzorált üzeneteket tudsz küldeni egyedi akciókról, kedvezményekről kifejezetten azoknak, akikkel korábban már váltottál üzenetet Messengeren keresztül, tehát direkt elérést biztosít számodra ez a lehetőség.

3. Konverzió

Konverziók

A konverzió alapú kampányok a képzettebb online szakemberek hirdetési fiókjaiban szoktak sűrűbben előfordulni. A Facebook kampánycélok konverzió-alapú verziójával vissza tudjuk mérni a tényleges vásárlásokat és mind mi, mind pedig a Facebook belső algoritmusa a konvertálókhoz hasonló emberekre kezdi el optimalizálni az adott kampányt. Több esetben viszont érdemes fenntartásokkal kezelni a bejövő adatokat.

Előfordul olyan, hogy a mi analitikáinkban 10 vásárlást mutat a Facebook, de valójában az ügyfélnél csak 6 valósult meg. Ez pl. abban az esetben lehetséges, amikor az ügyfélnél a vásárlás során nem rögtön vonja le a vásárlótól a pénzt a rendszer, hanem a vásárlás gomb megnyomása és a tényleges fizetés között még vannak lépések. Pl. egy utazási iroda esetén a szálláshely visszaigazolása. Ilyen esetekben javasolt az offline eseménykövetés – erről hamarosan külön cikkben fogunk megemlékezni.

Pro tipp: A Facebook kampánycélok közül ez az, ahol elengedhetetlen, hogy a Facebook pixel a megfelelő helyen legyen, valamint be legyen kötve az ún. „purchase standard event” az oldaladba. Ha magadnak szereted csinálni, itt találsz leírást a bekötés mikéntjéről.

Termékkatalógus

Ez a Facebook kampánycélok e-commerce optimalizált fajtája – azoknak ideális, akiknek webáruházuk van és azon egy rakat termék található. Különböző szabályokat tudsz ugyanis felállítani, melyek mentén aztán egy előre feltöltött termékkatalógusból szelektálva a Facebook mindig a megfelelő terméket mutatja majd a népnek. Beállíthatsz olyat is, hogy az adott felhasználónak azt a terméket mutassa a Facebook, melyet már a webshopodban a kosárba tett, de végül nem vásárolta meg. Mutogathatsz kiegészítő terméket is olyanoknak, akik már megvásároltak valamit. Ez lényegében egy automatizált kampánygépezet, mely – ha jól van beállítva – eszméletlen hatékony tud lenni.

facebook kampánycélok - termékkatalógus alapú

(Különböző remarketing beállítások – példa)

Bolt látogatások

Ezt abban az esetben célszerű használni, ha vannak offline lokációid. Például van egy 4 üzletből álló ruhabolt hálózatod a városban. Ebben az esetben itt lokációra szabott egyedi ajánlatokat tudsz létrehozni, valamint össze tudod kötni az online aktivitásodat az offline vásárlóiddal. Ez lehetőséget ad arra, hogy megtudd, az offline vásárlásaid hány százaléka köszönhető az online hirdetéseidnek – és ugye ez többnyire elég lényeges info!

Facebook kampánycélok madártávlatból

A Facebook kampánycélok igen eltérőek lehetnek, de egy dolog közös bennük: A céged engagement szintjét, márkaismertségét és az árbevételt hivatottak növelni. Ezt leginkább egy jól megtervezett stratégia mentén, folyamatos adatelemzéssel és optimalizációval lehet megtenni olyan kampányok keretében, melyek – bár kiaknázzák a social media lehetőségeit – nem állnak meg annak határainál. Az ilyen komplex kampányokhoz egy  csapatnyi hozzáértő arc és eszement sok meló szükségeltetik, de aki mégis ad-hoc próbálkozna, az gondolja át a fenti lehetőségeket, hátha behúzza a tutit, vagy csak simán javít az eddigi eredményein. Sok sikert hozzá, és toljátok a kommenteket plíz!

1200 628 Farkas Zsolt
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...