Facebook hirdetés képméretek – és néhány trükk

Facebook hirdetés képméretek – és néhány trükk

Facebook hirdetés képméretek – és néhány trükk 1024 576 Pusztai Petra

Bármennyire is azt gondolnánk, hogy egy Facebook hirdetéshez kiválasztott kreatívnál a dizájn vagy a márka által közvetített üzenet kapja a fő hangsúlyt, a Facebook hirdetés képméretek szabályozásáról sem szabad elfeledkeznünk. Ha nem szeretnéd, hogy a kampányod alulteljesítsen, akkor ez az egyik legfontosabb, amire figyelned kell a tervezéskor.

A Facebook nagyon sok irányelvet és szabályt fogalmaz meg a kreatívokkal kapcsolatban – most azonban koncentráljunk a hirdetési formátumok méretezésére és használatára.

Ha csak az általános érvényű ökölszabályt keresed, akkor íme:

1200 x 628 pixel

amit használni érdemes. Ennél azonban lehet sokkal szofisztikáltabban és eredményesebben is csinálni a dolgot…

Először is fontos tisztázni, hogy a legtöbb esetben nem elérhető minden hirdetési típus, ugyanis ez a kiválasztott kampánycél, optimalizálási alap és hirdetés elhelyezés függvénye. Ez a triumvirátus határozza meg, hogy mik közül tudsz majd választani. Lássuk, hogy jelenleg milyen formátumokat biztosít számunkra a Facebook és ezeket milyen esetben érdemes használni.

Facebook hirdetés képméretek

Önálló kép

    • Képarány: 1.91:1
    • Felbontás: min. 1200 x 628 px
    • Fájlméret: max. 30 MB

Egyszerűségéből adódóan a leggyakrabban használt és a legtöbbek által ismert hirdetési típus az önálló kép. Ezzel van a legkevesebb macera, ugyanakkor a hirdetések rengetegéből ez tűnik ki a legkevésbé. Persze egy átütő, nem mindennapi képpel jól tudnak futni, márkaépítésre vagy a termékeid bemutatására alkalmasak lehetnek. Viszont ha csak az ingyenes stock fotókra tudsz hagyatkozni, akkor inkább válassz egy érdekesebb reklámtípust…

Slideshow

    • Időhossz: max. 15 másodperc
    • A képarányt automatikusan az első kép határozza meg, de 3 beállítás elérhető manuálisan: négyzetes (1:1), téglalap (16:9) vagy függőleges (2:3)
    • 3-10 db kép/videó

Ha vannak szuper képeid, amik együttesen jobban átadják a márkád üzenetét, és szeretnél egy gyorsan betöltődő videó hirdetést, akkor a fotókból készülő slideshow a tökéletes választás számodra. Ne görcsölj drága videók gyártásán, ha nincs rá idő vagy elég nagy büdzsé, akkor inkább válaszd ezt a formátumot, hiszen pár perc alatt össze tudod dobni, és még figyelemfelkeltésben is remekül fog teljesíteni, hiszen interaktív audiovizuális élményt nyújt a célcsoportod számára.

Emellett nagyszerű lehetőség, hogy a termékeidet akár hangulatfotókkal, akár a mindennapi használatban lőtt képekkel mutasd be, így megadod azt a segítséget a potenciális fogyasztódnak, hogy könnyebben el tudja képzelni, hogyan és miben segítenék őt a termék egyes funkciói.

Facebook hirdetés képméretek
Slideshow ad

Videó

    • Videó méret: max. 4 GB
    • Videó min. hossza: 1 másodperc
    • Videó max. hossza: 240 perc

Rengeteget hallottunk arról, hogy a Facebook algoritmusa előnyben részesíti a natív videós tartalmakat, valamint a hirdetések esetében is szépen muzsikálnak. Az Instagram esetében ez a tény megdőlni látszik, ugyanis a legújabb algoritmus már nem tulajdonít prioritást a videó formátumnak a képpel szemben…

Sokkal inkább az érdeklődési körödet veszi alapul a korábbi micro-engagement-jeid alapján, azt, hogy milyen kapcsolatban állsz adott felhasználókkal (kik azok, akiket gyakran megjelölsz a képeken, kiknek a képei alá kommentelsz, stb). Valamint a legújabb verzió már előnyben részesíti az up-to-date posztokat, és kevésbé mutatja az egy héttel ezelőtti képeket – a felhasználók legnagyobb örömére.

Ha pozitív visszajelzések érkeznek az Insta felhasználóktól, akkor valószínű, hogy a Facebooknál is számíthatunk hasonló trendekre. Jelenleg még nyugodtan használd a videós hirdetéseket, hiszen ez a típus kiváló lehetőség márkaépítésre, különösen, ha a storytelling technikát alkalmaznád a customer journey elején vagy akár a vásárlás előkészítésének fázisában.

Egy másik területen is érdemes lehet megfontolni a videós reklámok alkalmazását. Ez az úgynevezett TRP Buying, amikor is kiegészítheted a TV reklámokat online hirdetésekkel – mindezt pedig a Nielsen mérése által össze is tudod hasonlítani különböző mutatók mentén. Itt is hónapokra előre betervezheted, hogy mikor fussanak le a hirdetéseid Facebookon és Instagramon, ez egy komoly, integrált marketing kampány esetén nagy segítség lehet. Akár azt is megteheted, hogy az Insta és FB kampányaiddal kitöltöd a TV kampányok közti üresjáratokat, vagy megtámogathatod az éppen futó TV-reklámokat…

Carousel

    • Kártyák felbontása: min. 1080 x 1080 px
    • Kártyák képaránya: 1:1
    • 2-10 db kártya

A Carousel hirdetés egyre népszerűbb a sokoldalú felhasználási lehetőségek miatt. Az egymás mellett megjelenő kis kártyák segítségével elmagyarázhatunk egy folyamatot, vagy elmesélhetünk egy történetet a kreatívokon keresztül. De akár több terméket, vagy egy kiválasztott termék több funkcióját, több oldalát is bemutathatjuk. Mivel minden kártya egyedi landing oldalakra irányítható, nagyszerűen lehet szegmentálni a közönséget a termékek, termékkategóriák vagy az értékajánlatok mentén. Az egyik legjobban strukturált és leglátványosabb hirdetési forma a Carousel, ha kellő időt fordítasz minden egyes kártyára és az együttes látványuk tökéletesítésére.

Collection

    • Fő kép felbontása: min. 1200 x 628 px
    • Termékfotók felbontása: 600 x 600 px
    • Csak mobilon futó hirdetés

A Collection hirdetés egy két részből felépülő formátum. A felső résznél kiválaszthatod, hogy képet, slideshowt vagy videót szeretnél használni. (Ezek paraméterei a korábban leírtakkal megegyeznek.) Az alsó résznél pedig 4 terméket tudsz feltüntetni. Természetesen akkor leszel a legeredményesebb, ha a két rész összhangban van egymással; például a videóban szereplő termékeket emeled ki az alsó kártyáknál. Így ha megtetszett a usernek a portékád a felső részben, már egyből le is tudja csekkolni a webshopodban vagy a landing page-en a részleteket.

Facebook hirdetés képméretek
Collection ad

Leginkább a meggyőzés és a vásárlás előkészítés fázisában érdemes használnod ezt a hirdetéstípust, valamint a különlegesebb, szezonális ajánlatok esetében is szép számokat remélhetünk, amennyiben megfelelően végeztük el a célzást és az optimalizálást.

Canvas

    • Canvasen belüli kép felbontása: 1200 x 628 px
    • Canvas videó hossza: max. 2 perc
    • Csak mobilon futó hirdetés

A Canvas hirdetés egy azonnal betöltődő teljes képernyős élményt nyújt a felhasználóknak a mobiltelefonjukon. Ha úgy tetszik, egy mini landing page-ként is megfogalmazhatjuk, így ha a weboldalad retek-faktora kényelmetlenül magas, akkor érdemes inkább egy Canvasra irányítanod a forgalmat.

Ugyanez érvényes abban az esetben, ha a hirdetésed és a weboldaladon történő vásárlás közé egy közbenső lépcsőfokot még szükségesnek érzel beiktatni, mert segíti a leendő vásárlót a meggyőzésben – sok ilyen esetet látunk a napi hirdetési gyakorlatban.

A Canvas lehetőséget nyújt a terméked kreatív bemutatására, hiszen a képek mellett videót, carouselt és gombokat is be tudsz ágyazni, valamint több információt tudsz átadni ennek segítségével, mint pusztán a képi vagy videós hirdetésekkel – ott ugyanis korlátosak a szöveges keretek.

Az edukáció mellett tehát a vásárlásösztönzésre, motiváció ébresztésre is tökéletes platform a Canvas.

Nyerő kombinációk és trükkök

Most, hogy megismerted az elérhető hirdetési formátumokat, íme néhány tipp, hogy a helyes képméretezés mellett milyen kombinációban érdemes őket használnod a céltól függően:

Carousel + Videó = Figyelemfelkeltés

Ha fel szeretnéd hívni magadra a hideg közönség figyelmét, akkor egy videós carousel hirdetés lesz a legjobb választás számodra, melynél a kártyák egymás folytatásai. Ennek segítségével ugyanis remekül tudod irányítani a userek figyelmét, és végig tudod vezetni őket egy általad megalkotott történeten.

Facebook hirdetés képméretek

Videó + Canvas = Márkaépítés

Ha már felkeltetted a célcsoportod érdeklődését, akkor megkezdődhet a brandépítés folyamata, a legfontosabb márkaüzenetek átadása. Erre egy videó hirdetés például tökéletes, amely a komolyabb érdeklődőket egy Canvasra irányítja át. A videónézés közben ugyanis értékes másodperceket töltenek a felhasználók a márkáddal, megismerik a legfontosabb értékeit, kialakul egy benyomás róla, mely ha pozitív, akkor információs vágyat fog kelteni a célcsoportod tagjaiban.

Collection + Canvas = Vásárlásösztönzés

Ezt a párosítást egy közepesen felmelegített közönség esetében érdemes alkalmaznod, azaz olyanoknál, akik már ismerik a márkádat, túl vannak pár engagementen, és a vásárlási döntési folyamatuk már a megfontolás fázisában tart. A Collection ad felső részében használj egy hangulatvideót a termékeid megjelenítésével, az alsó részben emeld ki ezeket a termékeket, majd irányítsd őket egy Canvasra, ahol bemutatod a legfontosabb USP-ket és meggyőzöd a felhasználót a vásárlásról.

Voilá – minden adott, hogy kiválaszd a megfelelő kreatívokat a megfelelő felbontásban és méretben, valamint hogy taktikailag helyesen használd őket. Ha további technikai paraméterekre vágynál, akkor a Facebook hirdetési guide-ja segítségedre lehet, ha azonban inkább kreatív inspirációra lenne szükséged, akkor a Creative Hub-on a helyed!
Hirdetészerkesztésre fel, sok sikert és kommentek, kérdések welcome!

Érdekel a véleményed:

    Oszd meg valakivel, akinek jól jöhet:

    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    A LEGFRISSEBB GROWTH HACKING TRÜKKÖK A POSTLÁDÁDBA HETENTE EGYSZER - HOGY NE MARADJ LE A VERSENYTÁRSAK MÖGÖTT!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
    Munkanapokon 9.00 és 18.00 óra között elérsz bennünket az alábbi telefonszámon:
    jobs@7digits.net
    szilvia@mahagony.hu
    petra@7digits.net
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    PONT ERRŐL MARADNÁL LE?
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne és jogszabály is tiltja!