B2B Automatizáció Profik Módjára

B2B Automatizáció Profik Módjára

Amikor idén februárban a San Diego-i Growth Hacking Konferencián jártam, akkor hallottam egy olyan előadást, melyről azonnal tudtam, hogy ez a jövő. Most nem csupán az idei Facebook újdonságokról, vagy egyszerű trendekről lesz szó, hanem ezeknél egy jóval összetettebb témáról, ez pedig a B2B automatizáció, valamint a lead-ek kvalifikálása és a prediktív analitika használata a marketing és sales folyamatokban.

A B2B marketinget a legtöbb hazai cégnél, a „spray & praystratégiával lehetne jellemezni. Ehhez képest ebben a cikkben olyan szoftvereket mutatok be, melyekkel a B2b marketing folyamatok minden lépése mérhetővé válik, így az egész jó szintről a PRO szintre tudsz lépni, ha a B2B rögös ösvényeire kényszerített a sors.

Ha most barátkozol az adatvezérelt marketinggel és a B2B lead generálás neked még új terep, akkor javaslom, kezdj ezzel a B2B marketing rejtelmeiről szóló cikkel, majd ezután térj vissza ide.

B2B automatizáció – szoftverek

#1 Madkudu

Madkudu prediktív analitikát használ a bejövő lead-ek kvalifikálásához, valamint meglátja az upsell lehetőséget, amikor a felhasználó már elkezdi használni a szolgáltatásodat.

Két termékük van, egy kontakt form megoldás, mely kitöltése után a Madkudu mindent feltúr a neten az adott lead után kutatva és megmondja neked, hogy érdemes-e rögtön foglalkozni vele, vagy ráér később is, miután a sales-esek végeztek a fontosabb leadekkel…

A másik megoldás a viselkedés-alapú megfigyelésen nyugszik. Figyeli, hogy mely júzer kész a konverzióra, melynek lehet upsellelni és melyiknél nagy a lemorzsolódás esélye. Ezek után a sales ezen infók birtokában tudja learatni a babérokat. Hasonló megoldást használ egyébként a 7Digits is, csak mi egyedileg raktuk össze magunknak.

madkudu szoftver

#2 Intellimize

A következő szoftver is kiválóan használható a b2b automatizáció területén; prediktív perszonalizációra képes. Ha esetleg gondban lennél, hogy mi ez, röviden megjósolja, hogy neked milyen tartalom fog tetszeni gépi tanulás (machine learning) alapján.

A szoftver hadat üzen a tradicionális A/B tesztelésnek.

Azt állítja, hogy sokkal gyorsabban, sokkal kisebb veszteségekkel és automatizáltan tanulva tudja megmondani, hogy melyik futó teszt a jobb. Sőt, ennél továbbmegy és attól függően változtatja a tesztelt verziók arányát, ahogyan a forgalom is változik.

Vegyünk egy példát. Az alábbi képen azt látjátok, ahogy egy normál A/B teszt lefut. Fut X ideig paralell a két teszt verzió, majd általában a konverziós arányok fényében a rendszer megmondja, hogy „B” a jobb, „A”-t pedig leállítjuk – vagyis ezentúl B fut tovább.

normál a/b teszt

Ezzel szemben ez a szoftver azt mondja, hogy fusson rövidebb ideig „A” és „B” egyidejűleg, majd a gépi tanulás következtében már csak azoknak mutassa a rendszer „A” verziót, akiket az feltehetően jobban megfog (hiába nyert „B” nagy átlagban) és náluk nagyobb „A” konvertáló képessége. Viszont ha idővel a forgalom minősége és milyensége megváltozik, akkor ne zárjuk ki azt, hogy „A” verzió kerüljön többször megmutatásra „B” hátrányára, ha a rendszer azt érzékeli, hogy „A” több konverziót hoz a többségnél. És így tovább.

Ez már közel van az ABM-hez (Account Based Marketing), ahol mindenki azt fogja látni, aminél a legnagyobb valószínűséggel konvertál.

És ezzel mit nyerünk? A besatírozott részeket. Vagyis sokkal kevesebb júzert „égetünk” el a tesztek során, mint normál esetben.

normál a/b teszt

#3 Drift

A Drift a b2b automatizáció szempontjából élen jár mind a szoftveres megoldásával, mind pedig a know-how-val, melyet a blogjukon osztanak meg folyamatosan.

Ha küldesz hírlevelet és azt a feliratkozód megnyitja, majd a linkre kattintva a weboldaladra érkezik, akkor a Drift rendszere felismerve ezt, rögtön tud neki perszonalizált üzenetet küldeni és akár egy időpontot is leegyeztetni a lelkes blog olvasóddal.

Vagy hozzunk egy másik példát. Valaki feliratkozott nálad és elkezdi kapni az X emailből álló szekvenciát. Viszont időközben beszélgetésbe elegyedik vagy a chat botoddal, vagy épp veled és leegyeztet egy megbeszélést. Ebben az esetben a rendszer leiratkoztatja az adott júzert az email listáról, hogy ne kapjon a továbbiakban olyan üzenetet, amit csak azoknak szánsz, akik még nem álltak kötéllnek – vagyis cross-platform hasznosítja az adatokat.

A Drift is csinál ABM-et (account-based marketing). A rendszer figyelmeztet, ha egy nagy lead érkezik az oldaladra, akinek tudsz rögtön személyes üzenetet is megfogalmazni. Valamint a Drift szoftverén belül egy nagyon jól átlátható dashboard-on tudod követni a nagy lead-ek útját. Mikor jártak az oldaladon, mit olvastak el, hogyan reagáltak a chatbotokra, stb.

madkudu szoftver

#4 Datanyze

Ez a szoftver elsősorban a sales csapat munkáját hivatott megkönnyíteni több módon is. Az első cool funkciója a „technology tracking, mely értesítést küld akkor, amikor egy potenciális ügyfél hozzáad bármilyen technológiai megoldást (jellemzően szoftvert, bővítményt) az oldalához, app-jához, vagy ezeket lecsatlakoztatja.

Így, ha mondjuk CRM szolgáltatást árulsz és értesülsz arról, hogy a kiszemelt ügyfél épp most törölte a konkurens szoftvert a rendszeréből, akkor a sales csapat rögtön ráugorhat a cégre, hisz jobb „timing” aligha létezik…

PRO infó: Sőt, a szoftver képes arra is, hogy részletes keresést tudj eszközölni. Betáplálod, hogy olyan CEO-kat keresel (szűrés 1), akik olyan németországi cégeknél (szűrés 2) vannak, melyek használnak X, vagy Y technológiai megoldást (szűrés 3) és már ki is adja a neveket és email címeiket.

A másik okos funkciója a prediktív analitika. Bekötöd a CRM-edet, majd megmutatod a rendszerüknek, hogy az ügyfeleidre milyen technológiai megoldások jellemzőek. (Pl. az ügyfeleid nagyrésze használ CRM-et, be van nekik kötve a Facebook pixel, a Google Tag manager és mondjuk használnak Marketo marketing automatizációt.) Akkor a Datanyze elkezd a potom 35 millió céget tartalmazó adatbázisában keresni olyan cégeket, melyek megfelelnek ezeknek a követelményeknek és folyamatosan dobálja neked, mint opciókat.

Mi ez, ha nem „prospect” generáló b2b automatizáció?

#5 Clearbit (Connect)

A Clearbit szoftvere is számos b2b automatizáció alapú megoldást tud, de van egy bővítménye, mely kötelező elem egy marketinges, vagy sales-es Gmail fiókjában. Ez a Connect. Egy bővítmény, mely beépül a Gmail fiókodba és segítségével rengeteg cég rengeteg dolgozójához fogsz tudni találni email címet és közösségi profilokat.

drift szoftver dashboard
clearbit használata 2

100 keresésig a bővítmény ingyenes és tényleg sok email címet megtalál, nem csupán a legnagyobb márkák esetében. Ha egy céghez el akarsz jutni, de a Linkedinen esetleg a célszemély email címét nem találtad, akkor ez a megoldás nagy segítség lehet. Amikor év végén a nagyvállalati marketing vezetőkkel kapcsolatos kutatásomat szoktam készíteni, akkor sok esetben én is ezt a szoftvert hívom segítségül email cím keresés közben.

Te használsz B2B marketing szoftvert?

Összefoglalás

Annak ellenére, hogy sok mindent meg lehet már tenni a B2B automatizáció terén, ezek a szoftverek önmagukban még csak részeredményeket tudnak produkálni. Ha valaki igazán profi, akkor egy rendszerbe illeszti be őket és együtt, egy egységként használja ezeket – mindegyiket a megfelelő célra. Egy ilyen rendszer kialakítása ugyanakkor egyáltalán nem olyan egyszerű feladat. Össze kell őket hangolni a jelenlegi céges sales kultúrával, marketinggel, operation-nel és nem kevés oktatást is meg kell szervezni az ilyen high-tech megoldásokkal felfegyverzett cégeknél.

A fenti megoldások ráadásul csak olyan vállalatoknál tudnak működni, melyek az alapokkal már végeztek; B2B-ben a tartalommarketing, a jól célzott fizetett kampányok és a profin beállított email az alap-szint. A tartalom a hitelesség építésében, a disztribúció a hatékony célbajuttatásban, az email pedig a több lépcsős megerősítésben és az automata lead generálásban segít. A drága szoftverek pedig – bár behozhatatlan versenyelőnyt biztosíthatnak egy megfelelően fejlett vállalatnak – technológiai szempontból felkészületlen kezekben legfeljebb drága időtöltésre lesznek alkalmasak.

Kattints ide, ha kíváncsi vagy a 75 leggyakoribb kérdés-válaszra a marketing automatizálás témakörében.

1200 628 Farkas Zsolt
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...