Weboldal tárhely választás webshopokhoz

Weboldal tárhely választás webshopokhoz

Bár az online kereskedelem komoly múltra tekint vissza, még mindig növekedési fázisban van. Olyannyira, hogy a világ gazdaságának egyre nagyobb szeletét teszi ki az internetes értékesítés, a legsikeresebb cégek között pedig jónéhány ilyen vállalkozást is találunk. Legyen szó B2B vagy B2C tevékenységről, az internetes értékesítés ma már megkerülhetetlen.

Ezzel együtt a legjobb termék vagy szolgáltatás is elvérezhet a neten, ha a honlap rossz felhasználói élményt nyújt, nem elérhető, lassú vagy éppen túlterhelt. Ennek kiküszöböléséhez – a helyes technikai beállításokon túl – megbízható és megfelelő minőségű és méretű weboldal tárhely kell, ami garantálja az oldal zökkenőmentes működését. Sőt, ennél többet is, hiszen számos extrafunkciót is kínálnak a szolgáltatók.

Hosztolt e-kereskedelmi megoldások

Abban az esetben, ha a Shopify magyar felhasználó toborát erősíted, vagy valamelyik hazai hosztolt e-kereskedelmi platform mellett döntesz, akkor természetesen az egész weboldal tárhely kérdés fel sem meül. A Shopify pontosan azért lett olyan népszerű az egész világon, mert a webhsop tulajdonosok válláról levette a technikai-jellegű feladatok nagy részét, hogy azok arra koncentrálhassanak, ami a pénzt hozza számukra: a kereskedelemre és az ügyfeleikre.

Így válassz webtárhelyet az online kereskedéshez

Megbízhatóság és sebesség

Ez mind közül talán a leginkább döntő tényező, hiszen a felhasználó azokat az e-kereskedelmi felületeket részesítik előnyben, melyek folyamatosan megbízhatóan működnek. A sebesség pedig hasonlóan fontos: hazai forgalmazás esetén érdemes itthon működő weboldal tárhely mellett dönteni, hiszen a szerverek fizikai távolsága is befolyásolja a weboldal sebességét. Pár tizedmásodperc különbség a betöltésnél vagy a pénzügyi tranzakcióknál talán apróságnak tűnhet, de a statisztikák azt mutatják, hogy

egyetlen másodperccel lassab betöltődés is 7%-os konverzió-csökkenést okozhat.

Biztonság

Az ügyfelek joggal várják el, hogy adataik biztonságban legyenek. Különösen, ha olyan kényes információkról van szó, mint a bankkártyaadatok, a lakcím vagy akár az egészségügyi állapot. Ehhez napjainkban már elengedhetetlen az SSL tanúsítvány használata, amit a legtöbb weboldal tárhely már alapból biztosít. A biztonság azonban egy szimpla SSL-nél többet jelent: egyebek mellett azt, hogy a weboldal tárhely szolgáltatója technikai támogatást nyújt a felmerült problémák kezelésére vagy éppen automatikus mentési lehetőséget kínál, akár napi szinten is.

Kompatibilitás

Számtalan e-kereskedelmi platform létezik, melyek más és más igényeket támasztanak a weboldal tárhellyel kapcsolatban. Hogy biztosan a megfelelő host-szolgáltatót válaszd, célszerű átnézni az adott webshop-motor rendszerkövetelményeit. Természetesen léteznek olyan webtárhelyek is, melyek beépítve tartalmaznak e-commerce funkciót, ilyenkor kompatibilitási problémák aligha merülhetnek fel.

Ár-érték arány

Egy jól működő, számos többletfunkciót kínáló webtárhely éves díja több tízezer forint is lehet. A különbségek azonban jelentősek az egyes szolgáltatók között, így egyáltalán nem mindegy, hogy végül melyik mellett teszed le a voksodat. Mit tartalmaz az alapcsomag, és mit kínálnak a drágábbakban? Hány áruházat képes kezelni a szerver és mekkora a maximális mérete? Jár e-mail szolgáltatás a tárhely mellé és milyen támogatást nyújtanak a felhasználóiknak? Ezek mind olyan kérdések, melyeket alaposan illik átgondolni.

Növekedési lehetőség

Az e-kereskedelem – mint már szó volt róla – további növekedés előtt áll. Joggal számít tehát minden kereskedő arra, hogy a forgalma is emelkedni fog. Ezt azonban a weboldal tárhely részéről is űjabb kezelendő funkciókat igényel. Könnyen lehet, hogy az indulásnál még elég volt a weboldal tárhely mérete, később azonban már kevésnek bizonyul. Ahogy egyre több termék, videó, kép és más anyag kerül fel az oldalra, egyre több gigabájtra lesz szükség. A legtöbb host-szolgáltatónál könnyedén válthatsz nagyobb csomagra, ilyenkor ráadásul jellemzőn extrákat is kínálnak a szolgáltatók.

Extrák

Hogy pontosan milyen extrákat? Nos, ilyen lehet egyebek mellett az e-mail postafiók biztosítása, a SEO-barát kialakítás (ez igen fontos, ha jó helyezéseket szeretnél a Google keresőben), a biztonsági másolat vagy a non-stop technikai asszisztencia. Utóbbi főleg akkor jöhet jól, ha még kezdő vagy az online kereskedés világában és sanszos, hogy el fogsz majd követni pár ordas nagy bakit. Egy webáruház üzemeltetése számos technikai kihívást is jelent és bármikor felléphet olyan IT-probléma, amivel egyedül nem tudsz megbirkózni – ilyenkor marad a support.

1000 milliárd forintos piac

2018-ban a magyarok ezer milliárd forintot költöttek az interneten, amiből a hazai webshopok forgalma 669 milliárd forint volt. Talán még fontosabb adat, hogy

egy online vásárlás átlagos értéke 15 400 Ft-ot tett ki, ami lényegesen magasabb, mint az átlagos kosárérték az offline kereskedelemben. 

Ahhoz, hogy a te webshopod is labdába rúghasson, első körben egy megbízható webtárhelyre és korszerű webshop-motorra lesz szükséged. Az elavult, rossz felhasználói élményt kínáló vagy éppen nem kellően biztonságos megoldások komoly versenyhátrányt okoznak!

1200 628 Szesztay Péter
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...