Inbound marketing

Inbound marketing

Az inbound marketing jelentése: bevonódásra, bevonzásra, bejövő forgalomra építő marketing. A Hubspot nevű vállalat által bevezetett fogalom, egy olyan marketing metódusra utal, ahol az ügyfelek problémáira adott válaszokon keresztül szerez egy brand hitelességet, épít márkaértéket és adja el a termékeit (például egy grillsütőket forgalmazó cég ír egy cikket a tökéletes kacsasült grillezési fortélyairól, így hitelessé válik a grillezés témakörében. Így csak azok találnak rá, akik kacsát akarnak grillezni). Amennyiben a tratalomfejlesztés révén egyre szélesebb és szélesebb piaci réteghezjut el, egy idő után nem csak ismert márkája lesz, hanem organikusan is rátalál a célcsoportja.

Az inbound marketing ellentéte az interruption marketing, ahol a felhasználó pillanatnyi szándékával ellentétes tartalmat kínálunk neki (például YouTube videók előtti reklám spot-ok), vagy kéretlen LinkedIn megkeresések, vagy akár a TV reklámok.

Az inbound marketing filozófiája

A hagyományos marketing felfogás mindig is az volt, hogy amikor a termék készen van, akkor a marketing megpróbálja eladni a piacon. Ehhez a vállalat biztosít számára egy marketing büdzsét, melyre megtérülést célszerű generálnia. Az inbound marketing megközelítése ezzel szemben nem egyirányú, hanem körkörös tevékenységet feltételez, melynek a marketingen kívül része az értékesítés, a vevőszolgálat és a termékfejlesztés is.

A HubSpot által adattált Flywheel (magyarul: lendkerék) modell lényege az Attract-Engage-Delight körforgás. A vásárlókat először meg kell nyerni, de nem a termékkel, hanem valamilyen tartalmi elemmel (ez az Attract fázis). Az érdeklődő és a márkát már ismerő vásárlókkal a cég kapcsolatba lép (Engage), majd elbűvöli őket – a termékkel és az after-sales szolgáltatásokkal egyaránt (ez a Delight) fázis.

Az elégedett vásárló még többet vásárol és WoM marketing révén újabb vásárlókat hoz be és a körforgás kezdődik előről.

Az alábbi vidóra kattintva még többet tudhatsz meg az inbound marketing alapját jelentő Flywheel modellről:

Az inbound marketing jelentése az online világban

Pár éve még az online világban is újdonságnak számított az inbound modell. A régi tölcsér (funnel) alapú marketing modellel számos probléma volt, hiszen nem kezelte azt a rendkívül fontos kérdést, hogy mi történik a funnel alján? Egészen pontosan: minden beletett lendület, melyet a marketing a tölcsér egyes lépcsőiben befektetett, elveszett a funnel alján. A Flywheel modell ezzel szemben a vásárlót helyezi a középpontba. Azt deríti fel, hogy hogyan tartható fenn a vásárlók egyre erősebb és erősebb elkölteleződésnek lendülete és mindez hogyan használható fel a vállalat növekedése érdekében.

Az inbound makreting jelentése definíció szerint magában foglalja  anagy mennyiségű, minőségi tartalom gyártását. Mivel nem közvetlenül a termékre épít, hanem indirekt megközelítésével a vásárlóra fókuszál, az inbound marketinghez elengedhetetlen a folyamatos tartalomgyártás. Az inbound marketing jelentése online szempontból előnyben részesíti az ingyenes forgalomterelési lehetőségeket, jellemzően az organikus, valamint az e-mail és az ajánlások útján érkező forgalmat.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...