Aqua Nivo

Niche B2B vállalat

150%-kal magasabb konverzió 60 nap alatt

Kampány időtartam

60 nap

Konverzió

+ 150%

Lead generálás

+ 8 közepes méretű lead

Niche B2B marketing

Dióhéjban

Az ügyfélről

Az 1997-ben indult, ISO 9001 minősítésű cég légtechnikai területen kezdte meg működését, a fókusz fokozatosan terelődött át az évek során az ipari szagtalanító rendszerek niche B2B-nek számító piacára. A mindössze hét főt foglalkoztató cég 2020-ban több, mint 400 millió forintos árbevételre tett szert.

Martech

Felhasznált eszközök

slack
Google Ads logo
Google Analytics logo

Az ügyfél szemével

Nem gondoltam volna, hogy akár egy-két hónap alatt fel lehet térképezni és aktív érdeklődőket elérni egy olyan ipari szolgáltatás piacán, ahol korábban csak személyes ismeretség útján tudtunk eladni. A 7digits csapatával együtt olyan a piacra lépés, mint forró késsel vajat szeletelni.

– Horváth Márton, Aqua-Nívó Kft.

Alapos

Tervezés

Minden friss Adwords stratégia nehéz, de az ipari szagtalanítással foglalkozó Aqua-Nívó Kft. kampánytervezésekor azzal találtuk magunkat szembe, hogy szinte semmilyen keresési volument nem mutat a Google. A legnagyobb feladat tehát az volt, hogy a kulcsszótervező segítsége nélkül is találjunk olyan hirdetési megoldásokat, amelyekkel releváns forgalmat, és rendszeres lead-eket tudunk szállítani az Aqua-Nivo Kft számára.

A közös munka a honlap újratervezésével és egy landing oldal készítésével kezdődött. A kiválasztott téma az ipari szagtalanítás volt (gyárak, üzemek, vágóhidak, éttermek zavaró szagkibocsátásának megszűntetése). Az erős problématudat ellenére nincsenek köztudatban lévő, speciális szavak, így nagyon esetleges, mire keresnek rá a leendő ügyfelek.

Körültekintő

Kivitelezés

Mint a legtöbb sikeres projektünk, itt is azzal kedtük a munkát, hogy létrehoztunk egy az adott B2B közönség számára érthető, tartalmilag jól struktúrált landing oldalt. Ez után kezdődhetett a forgalomgenerálás.

A közös tervezés során arra lyukadtunk ki, hogy a problémát két oldalról lehet megközelíteni. 1. A vezetők felől, akik szeretnének a szabályoknak megfelelni, és senkit nem zavarni a szagokkal. 2. A szagszennyezés lakossági elszenvedőinek. A második célcsoport megszólítására létrehoztunk egy edukációs jellegű landing oldalt a lakossági bejelentés menetéről. Ha megtörténik a lakossági beje-lentés a hivatalok kényszerítik a cégeket a szagtalanítás igénybevételére.

3...2...1...

Forgalomterelés

A Google Kulcsszótervező eszközének segítségét hamar fel kellett adnunk, mivel még a központi kulcsszónál („ipari szagtalanítás”) is alig mutatott volument. Így alaposabb kutatással, cikkek, fórumok, keresőoldalak vizsgálatával kerestünk releváns kifejezéseket, amikre mégis valaki rákereshet

B2B cégként különösen fontos olyan hirdetéseket használni, amelyek túlmutatnak a konkurencia unalmas, száraz szövegén. A legjobb átkattintási arányt az a hirdetés hozza, amelyik megszólítja az iparágakat, így személyesebbé téve a hirdetést. A legtöbb konverziót viszont az ijesztésen alapuló hirdetés hozza:

niche B2B marketing negatív érzelmekre ható Google Ads hirdetésekkel

Mivel B2B cégként a kevés konverzió miatt sokáig tart kiértékelni egy kulcsszó/kampány teljesítményét, másodlagos mutatóként az oldalról való visszafordulási arányt tudtuk figyelembe venni. Az egy hónapig tartó kulcsszótisztogatásnak köszönhetően a landing oldal visszafordulási aránya 51%-ról 41%-ra csökkent.

Közelről figyeltük az eredményeket demográfiai szempontból, mivel feltételeztük, hogy várható nemek vagy kor szerinti eltérés, de nem így lett. Ugyan a női keresések volumene alacsonyabb, nem maradnak el a férfiaktól sem CTR-ben, sem konverzióban. Földrajzi célzásban kísérleti jelleggel külön bontottuk Budapestet és Magyarország többi részét. A forgalom nagy része, és az összes konverzió Budapesten kívülről érkezett.

Számos apró tanulság

Tapasztalatok

ELSŐ TANULSÁG

Az első hónap több, mint 1700 kattintást hozott. Témába vágóak a keresőkifejezések, tehát releváns látogatókat hozunk. Az első 2 hónapban összesen 8 megkeresés érkezett a hirdetéseken keresztül (4 online és 4 emailben vagy telefonon). Érdemes megjegyezni, hogy a kezdeti kisebb, de releváns lead-ek későbbi nagyobb lead-eket jelezhetnek előre, hiszen a hirdetések, a landing oldalak és az email marketing optimalizálása is folyamatos. nem kell emgijedni, ha elinte kisebb lead-ek jönnek, sőt, akkor sem, ha egyáltalán enm jön semmi – a marketing szakemberek látják aze gyéb jelekből, hogy a releváns-e a közönség és ha igen, mit csinál az oldalon.

MÁSODIK TANULSÁG

Egy ilyen témánál nem meglepő, ha több a kizáró kulcsszó, mint a megcélzott, hiszen szinte minden keresés egyedi. Az első 2 hónap során összesen 500 kizáró kulcsszót adtunk hozzá a kampányokhoz a megjelenések finomítása érdekében. 2 hónap után már szinte csak releváns keresési kifejezések-re jelennek meg a hirdetések. Tanulság: türelem! A niche B2B marketing fényesre csiszolásához idő kell.

HARMADIK TANULSÁG

Egy tartalommal nem megfelelően kiszolgált niche B2B piacon az elsőnek kezdeményező szereplő, aki valódi tartalommarketinget csinál maszatolgatás helyett, az gyakran mindent (vagy legalábbis a piac jelentős részét) viheti.

Szeretnél hasonló eredményeket?

Ha eszedbe jutott, hogy vajon az általad képviselt vállalatnál mire lennénk képesek, akkor keress meg minket és tudd meg, milyen növekedést tartana lehetségesnek egy veterán online ügynökség.

Ingyenes fiók audit és versenytárs elemzés

Összefoglalás

Eredmények

Időtartam

30
Nap

Konverzió

50
Százalék

Hazai inbound lead

1
Darab
Ahol még találkozhattál a 7Digits szakembereivel:


Csatlakozz egy illusztris társasághoz

2022

Frissítés

NICHE B2B MARKETING 2022-BEN

Ez az esettanulmány még 2018-ban íródott és azóta sok minden történt… Ma ugyanez a módszer ugyanezzel a landing oldallal már nem működne. Sok frissen érkezett ügyfelünknél végzett munkánk során látjuk, hogy a hazai online niche B2B marketing követelményei is nagyon sokat változtak négy év alatt:

Ma már sokkal több perszonalizációra, pszichológiára, tartalomra és martech eszközre van szükség a niche B2B marketing területén is. Az Aqua-Nívó weboldalán azóta változatlanul hagyott landing oldallal ma a 7Digits szakemberei már nem is próbálkoznának.

A fenti niche b2b marketing esettanulmány talán legfontosabb tanulsága az, hogy a marketinget nem lehet megcsinálni – azt csak csinálni lehet. Folyamatosan invesztálva, folyamatosan megújulva kiszolgálni az állandóan változó piaci igényeket. A niche B2B marketing legalapvetőbb taktikája, a hirdetés + landing kombó ideig-óráig még ma is működik, de egyrészt csak sokkal erősebb vizualitással és precízebb UI tervezéssel, másrészt hangsúlyozottan csak a piac egy kisebb, korai elfogadókat tartalmazó szegmensére.

Írd ide, amit keresel...