A legfejlettebb Facebook célzások

A legfejlettebb Facebook célzások

UPDATE: Sajnos a Cambridge Analytica botrány hatására a Facebook megszüntette a Facebook Partner Kategóriákat, melyekről ez a cikk is szólt. Ezért sajnos ezek a technikák már nem elérhetőek. RIP ☹️

A legfejlettebb Facebook célzások 1. részében volt szó az alapokról, az engagement alapú retargeting célzásokról (példákkal tűzdelve), valamint belementünk a direkt célzások mikéntjébe is. De az igazán mély célzásokat még nem érintettük. Ez a cikk erről szól.

A Facebook hirdetéskezelőjében rengeteg mindent be tudsz állítani, de ha túl tágra, vagy pontatlanul állítod be a célzásodat, akkor csalódottan fogod nyugtázni, hogy a CPC az egekben, a CTR a béka segge alatt és a relevancia értéked konvergál a nullához. Így jobban teszed, ha egy kampány előtt, előbb alaposan átgondolod, hogy ki is lehet neked a célcsoportod. Olvass utána, hogy mások hogyan érték el őket, valamint teszteld le a célcsoportodat különböző variációkban.

PRO tipp: Olvasd Jon Loomer blogját, aki self-made Facebook zseni és nagyon részletesen ír minden újdonságról. Ez a blog az egyik legjobb, amit jelenleg találhatsz az interneten Facebook marketingről.

Legfejlettebb Facebook célzások

A Facebook két féle adat alapján tud szegmentálni. Amit ő gyűjt (Facebookon belül és a pixelen keresztül) és amit külsős cégektől vásárol.

Amit a Facebook gyűjt, azokat jellemzően a userek beállításaiból, a viselkedésükből és a többi userrel, valamint a Facebookon megjelenő külső tartalmakkal való interakcióikból veszi és raktározza el. Nem névhez párosítja az adatokat, hanem user ID-hoz köti az egyes adatmorzsákat. Ilyen adatok a kapcsolati státuszod (Pl. ha beállítod, hogy eljegyeztek, akkor rögtön bekerülsz a „Life events > engaged” kategóriába.), az iskoláid, a lakhelyed, a munkahelyed, hogy miket lájkolsz, hogy milyen cikkekre kattintasz az idővonaladon és, hogy honnan jelentkezel be bizonyos időközönként.

A másik adattípus az ún. „third-party data„, vagyis olyan adatok, melyeket a Facebook önmagában nem tudna meg a felhasználókról, így kénytelen megvásárolni azokat. Ezeket az adatokat jellemzően statisztikai cégek, valamint adatok elemzésével és eladásával foglalkozó vállalatok gyűjtik, rendszerezik és értékesítik számos iparágban. A Facebook miután megvásárolta ezeket, társítja a megfelelő user ID-kal.

Amikor ezekre az adatokra szűrünk a célzásban, akkor az ún. „Facebook Partner Kategóriákat” használjuk, melyek a legfejlettebb célzásokat teszik lehetővé.

PRO infó: A Facebook Partner Kategóriák korlátozottan elérhető adatok. Jelenleg csupán az amerikai, francia, német, angol, brazil és japán piacokról lehet rájuk célozni. Vagyis ez operatívan annyit jelent, hogy ezekben az országokban ülő marketingesek tudják csupán használni. (Meg én, de ezt már kifejtettem, hogy miért 🙂.) Azt pedig, hogy milyen országokban működnek pontosan ezek a célzások, az előbb felsorolt országokon kívül a Facebook nem teszi nyilvánossá. 

Menjünk bele a részletekbe és nézzünk pár esetet, amikor hasznosak lehetnek nekünk ezek az adatok.

Egy kocsikereskedésed van és szeretnél eladni nagy értékű autókat.

Vegyük az előző cikkben hozott példámat, csak Californiára vetítve. (Azért oda, mert oda sok szép emlékem kötődik.) Vagyis állítsuk be a 27 és 45 év közötti californiai férfiakat, akik frissen házasodtak. Azt már korábban megbeszéltük, hogy ez az életesemény egy remek alkalom új autó vásárlásra (nekünk meg az eladásra 😉 ).

legfejlettebb facebook célzások - Facebok partner kategóriák 1(A jelen beállítás a fent említett célcsoportot tartalmazza.)

Önmagában nem biztos, hogy nagy sikere lenne a hirdetésünknek, mert nem feltétlen akar mind a 110 ezer ember autót vásárolni. Viszont mi van, ha meg tudnánk mondani, hogy kik akarnak a következő fél évben kocsit venni?

legfejlettebb facebook célzások - Facebok partner kategóriák 2

(Szűkítés azokra, akik a következő fél évben terveznek autóvásárlást. Az adatot az Oracle Data Cloud szolgáltatja.)

És mi van akkor, ha azt mondom, hogy ezt még tovább tudom csavarni? Ugyanis olyan emberekre is tovább tudom szűkíteni a célcsoportot, akik mondjuk 100 ezer dollár feletti éves jövedelemmel rendelkeznek, vagyis feltehetően meg tudnának vásárolni egy pár tízezer dolláros autót.

legfejlettebb facebook célzások - Facebok partner kategóriák 3(Szűkítés azokra, akik a következő fél évben autót vásárolnának ÉS 100 ezer dollár feletti az éves jövedelmük. Az adat az Acxiom-tól van.)

Most evezzünk egy egészen más területre, mégpedig a tech kütyük világába. Itthon egyre több a crowdfunding kampány, mely iparágban szépen növekednek a bevont összegek. Míg pár éve néhány tízezer dollár még nagy hírnek számított, addig idén már inkább a párszázezer dollár bevont tőke az, amire az újságírók is felkapják a fejüket.

Szeretnél eladást generálni a Kickstarter oldaladon

Egy tech kütyüt fejlesztesz és szeretnél bevonni tőkét a Kickstarteren. Maradjunk Californiánál, meg a férfiaknál, (Ígérem, az utolsó példa a hölgyeknek fog szólni.) a korosztályt pedig egy picit tágítsuk mondjuk 23-tól 55-ig. Rögtön az első szűkítés egy partner kategória, mely kimondottan erre a célcsoportra lett kitalálva.

legfejlettebb facebook célzások - Facebok partner kategóriák 4

(Szűkítés a kütyü fanokra. Az Oracle Data Cloud által nyújtott adatok.)

Szűkítsük tovább a kütyü fanokat egy egészen kézenfekvő módon, vagyis célozzunk azokra, akik érdeklődési körében ott van a crowdfunding és a Kickstarter. Ezzel elkerülhetjük azokat, akik esetleg nem szoktak hozzá a közösségi finanszírozási platformokhoz és a rajtuk történő vásárláshoz.

legfejlettebb facebook célzások - Facebok partner kategóriák 5

(Szűkítés a Kickstarter és crowdfunding érdeklődésre. Ezek a lehetőségek itthon is rendelkezésre állnak.)

Így már egy viszonylag releváns célcsoportot kapunk, de még a biztonság kedvéért én betennék valamit. Mégpedig egy olyan szűrőt, hogy csakis olyanokat vegyen bele a listába, akik gyakran vásárolnak online. És itt elérkeztünk a másik kedvenc partner kategóriámhoz, az „online vásárlók”-hoz. Ugyanis a Facebook meg tudja mondani, hogy kinek van nagy vásárlás története, így ha rájuk célzunk, akkor nagyobb eséllyel fogunk kapni egy vásárolni képes és hajlandó célcsoportot.

legfejlettebb facebook célzások - Facebok partner kategóriák 6

(Szűkítés azokra, akiknek korábban sok online vásárlása volt. Ezt az adatot az Epsilon-nak köszönhetjük.)

Az már tényleg csak hab lenne a tortán, ha betennénk még azt a szűkítést, hogy akiknek a következő 1 hétben lesz a szülinapja. Ezeket egybevéve rendkívül relevánsan lehetne szövegezni a hirdetéseket és garantáltan jól konvertálna a célcsoport.

Ahogy ígértem, jöjjenek most a hölgyek egy igencsak testhez álló példával.

Luxus kategóriás kozmetikumokat árulsz

Régebben sokat gondolkoztam azon, hogy vajon miként lehetne azokra célozni, akik nem csupán érdeklődnek a luxus iránt, de meg is tudják fizetni azt. Mert hát hiába állítjuk be a célzásnál, hogy „Interest > Luxury products”, ezzel nem vagyunk beljebb. Hisz mindenki szereti nézegetni a luxusmárkák oldalait és a velük kapcsolatos híreket. A kérdésre van több szűkítési kategória, mely megadja a választ.

legfejlettebb facebook célzások - Facebok partner kategóriák 7

(Szűkítés olyan nőkre, akik rendszeres vásárlói kozmetikumoknak.)

Az első elég kézenfekvő. Olyan nőket szeretnénk itt célozni, akik rendszeres fogyasztói ezeknek a termékeknek. A kozmetikum kipipálva, de a luxus még hátravan.

legfejlettebb facebook célzások - Facebok partner kategóriák 8(Szűkítés azokra, akik rendszeres kozmetikum vásárlók ÉS luxusboltokban szoktak vásárolni.)

Ezzel a célzással megkapjuk azokat, akik mind a luxus, mind a kozmetikum feltételnek megfelelnek, vagyis megvan az ideális célcsoport. Jó, de azért gondolhattad volna, hogy nem állok meg itt. Ha már a tech kütyüknél annyit csavartam a dolgon, akkor ez se legyen ennyiben hagyva.

A vagyon egy remek indikátora, hogy az embernek milyen bankkártyája van. Mármint nem úgy, hogy VISA, vagy Mastercard, hanem a kártya besorolására gondolok. Ugyanis jellemzően az arany és platina kártyás felhasználók jobban keresnek, több pénz van a kártyájukon és nagyobb hitelkeret áll rendelkezésükre. Tehát szűrjünk rá erre.

legfejlettebb facebook célzások - Facebok partner kategóriák 9(Szűkítés olyan arany és platinakártyával rendelkező nőkre, akik luxusboltokban vásárolnak és rendszeres fogyasztói kozmetikumoknak.)

Most bepillantást kaptál a legfejlettebb Facebook célzások és technikák mögé. Valljuk be, ilyen célzásokkal azért elég hatékony tud lenni egy-egy marketing kampány, ha nem vagyunk teljesek amatőrök a szövegíráshoz és tudunk egy pár jó képet találni, ami illik a termékünkhöz/szolgáltatásunkhoz. Az tény, hogy a büdzséd max. 15%-a rá fog menni az adatokra, de főként magasabb értékű termékeknél igenis megéri ilyesmire költeni.

Mi már adtunk el így közel 3000 dolláros termékeket az amerikai piacon és szereztünk redkívül jó lead-eket B2B kampányok során. Ha esetleg ma olyanról olvastál, amit még eddig nem tudtál, akkor egy megosztásnak nagyon örülnék, ha pedig a professzinális Facebook marketing érdekel, arra is van megoldásunk…

1200 628 Farkas Zsolt
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...