Hány hirdetésre kattint egy átlagos Facebook felhasználó havonta?
- 9
- 11
- 17
- Több, mint 25
Magyarázat: Egy átlagos Facebook felhasználó mindössze 11 hirdetésre kattint egy átlagos hónapban. Épp ezért egy olyan kicsi piacon, mint a magyar, egyre nagyobb gond, hogy a kiválasztott célcsoportok gyorsan kimerülnek.
Egy átlagos Facebook hirdetés mekkora átkattintási arány felett teljesít megfelelően?
- 0,5% felett
- 1% felett
- 2% felett
- 3% felett
Magyarázat: Ugyan a hirdetések átkattintási aránya függ a szektortól, a célzás lokációjától a versenytől, stb., általánosságban az 1% feletti átkattintási arányt tekintjük elfogadhatónak, bár okos optimalizálással ennek a többszöröse is elérhető, főleg kevésbé kompetitív piacokon.
Egy remarketing listának hány embert szükséges magába foglalnia, hogy a remarketing hirdetés el tudjon indulni?
- 100 fő
- 500 fő
- 1000 fő
- 5000 fő
Magyarázat: A helyes válasz az 1000 fő. Ez az a határ, ami alatt a remarketing hirdetések még nem tudnak elindulni, hiszen ez az a minimum mennyiségű felhasználó, amennyit a Facebook meg tud célozni.
Most 25% Kedvezménnyel!
[adning id=”28750″]
Vásárlóink mondták
12 éve folglalkozom Google hírdetésekkel, nekem már nagyon senki nem mondhat újat. A 7Digits a Google saját javaslatainak teljesen ellentmondva tudott olyat mondani, amitől 2-3 napon belül 50 %-kal nőtt a megrendeléseink száma…
Szeretünk velük dolgozni – megrögzött minőség-mániások…
A 7Digits fenomenális partnerünk – egyszerre látják az üzleti összképet és a legfinomabb marketing részleteket.
A 7Digits csapatával csináltunk 150 ezer dollárt a Kickstarteren! Rendkívül alapos munkát végeztek.
A 7Digits nem egyszerűen egy growth marketing ügynökség, hanem a legértékesebb üzletfejlesztési tanácsadó partnerünk is.
A 7digits csapatának felkészültségéből adódóan olyan tippeket és tanácsokat kaptunk, amelyek a korábbi eszközeinket és stratégiánkat kiegészítik, hatékonyabbá és fókuszáltabbá teszik. Nem csak kezdőknek ajánljuk, sőt…
A 7 Digits több ízben adott nekünk vállalkozási tanácsokat. A munkájuk hatékonyságát a számomra két legfontosabb dologgal tudom körülírni: felülmúlhatatlan sebesség és kifogástalan attitűd.
Olyan megoldásokkal gazdagodtunk, amikre nem is gondoltunk, de elengedhetetlenek a mai, modern üzleti életben.
Attól tartottunk, hogy nem hallunk újdonságot, mivel mi már konverzió alapon optimalizáltunk Facebookon. Ehelyett tömérdek mennyiségű új információval gazdagodtunk.
Ahhoz, hogy remarketing hirdetéseket tudjunk indítani, a Facebook alapkódját melyik aloldalakon ajánlott elhelyezni?
- A főoldalon
- Csak azokon az aloldalakon, amiknek a forgalmát vissza akarom célozni
- Az összes aloldalon
- Azokon az oldalakon, ahol minimum 1000 felhasználó járt az elmúlt 30 napban
Magyarázat: A Facebook alapkódja PageView-t, azaz oldalmegtekintést mér, így az összes aloldalon ajánlott lefutnia a kódnak.
Magas CTR, magas relevancia és alacsony Frequency mellett nem jönnek az e-commerce konverziók egy Facebook hirdetésből. Mi lehet a baj?
- Túl szűk célcsoportot céloztunk meg, bővíteni kellene.
- Rossz a hirdetési kreatív, nem rezonál a célcsoport igényeivel.
- Túl magas a kattintások költsége, ezért nem jutnak el elegen a landing oldalra.
- Nem a Facebook hirdetéssel van baj, hanem a landing oldallal.
Magyarázat: Az alacsony frekvencia azt jelenti, hogy a célcsoport megfelelő nagyságú, tehát az első válasz biztosan hamis. A magas relevancia érték és a magas átkattintási arány azt mutatja, hogy a célcsoport jól reagál a hirdetésre, tehát a célzás jó, így a második válasz sem lehet helyes. Az átkattintás költsége fordítottan arányos a relevanciával és az átkattintási aránnyal, így a harmadik válasz is helytelen. Valóban a landing oldalon kell keresni a bajt – a Facebook hirdetés kellően nagy és releváns közönséget céloz és minőségi mutatóit tekintve jól teljesít.
Mi alapján NEM lehetséges remarketing listákat létrehozni a hirdetéskezelőben?
- oldalon eltöltött idő alapján
- specifikus oldalak meglátogatása alapján
- görgetési % alapján
- kurzor mozgása alapján
Magyarázat: Remarketing listákat szinte minden interakcióból létre tudunk hozni, azonban a kurzor mozgatása még nem számít interakciónak az analitikai rendszereken belül, ezért a helyes válasz az utolsó.
Mire van szükséged a dinamikus remarketing hirdetések indításához?
- Egy dinamikus hirdetési sablonra és egy termék adattáblára
- Egy termék adattáblára és egy dinamikusan paraméterezett követőkódra
- Mindössze egy termék adattáblára
- Egy dinamikus hirdetési sablonra és egy dinamikusan paraméterezett követőkódra
Magyarázat: A dinamikus remarketing hirdetések feltétele egy termék adattábla, amit fel kell tölteni a rendszerbe, hogy értelmezési keretrendszerként szolgáljon, valamint egy dinamikusan paraméterezett kód, amire azért van szükség, hogy tudja kezelni, hogy az adott felhasználó éppen melyik aloldalon milyen terméket tekintett meg.
A Facebook milyen interakciók után számít egy link click-et?
- CTA gomb kattintás, URL kattintás, Facebook oldalra kattintás
- URL kattintás
- CTA gomb kattintás, URL, kattintás, interakciós gombok kattintása (like, komment, share)
- CTA gomb kattintás, URL kattintás, kinyitható hirdetések kattintása (canvas, collection, lead)
Magyarázat: A link click metrika azokat a kattintásokat foglalja magában, amivel a felhasználó a hirdetésről a weboldalra jut, illetve azt, ha kinyit egy hirdetési formátumot pl. canvas.
Egy hirdetésed alacsony CPC-vel, magas CTR-tel fut gyorsan emelkedő Frequency mellett. Mire következtetsz?
- Túl széles közönséget céloztál.
- Túl szűk a kiválasztott célcsoport.
- A célcsoportnak nem tetszik a hirdetési kreatív.
- Túl nagy verseny van erre a célcsoportra.
Magyarázat: A frekvencia azt jelzi, hogy egy-egy Facebook felhasználó hányszor látta ugyanazt a hirdetést. Minél többször lát valaki egy hirdetést, annál kisebb valószínűséggel kattint rá, ezért a Facebooknak nem érdeke azoknak mutogatni a hirdetésedet, akik már látták, de nem kattintottak. Csak akkor teszi ezt, ha nincs más, akinek mutathatná, azaz ha túl szűk a célcsoport; ezért a második válasz a helyes. Túl széles nem lehet a közönség, mert akkor nem emelkedne gyorsan a Frequency, így az első válasz helytelen. Ha a célcsoport nem reagálna a hirdetési keratívra, akkor alacsony lenne az átkattintási arány, így a harmadik válasz is helytelen. Ha pedig túl nagy lenne a verseny, akkor magasabb CPC-el futnának a hirdetések, de nem emelkeddne gyorsan a frekvencia – így a negyedik válasz is hamis.
Az alábbi állítások közül melyik NEM igaz?
- Az Adakozás, az Időzítés és a Keresés mind előredefiniált Pixel események.
- Az eseményalapú konverziómérés dinamikus típusánál nem a Facebookon kell állítgatni, hanem a weboldaladon.
- Egyedi konverziós eseményt csak és kizárólag akkor lehet beállítani, ha az esemény már legalább egyszer teljesült.
- Ha a weboldal forgalma alacsony, akkor a látogatók visszacélzásánál a Top 50% megcélzása a jó döntés.
Magyarázat: A Facebook retargeting esetén nincs Top 50% opció, a legszélesebb közönség a Top 25%. A többi válasz mind igaz.
Az alábbi állítások közül melyik igaz?
- Egy hirdetés üzleti szempontból legfontosabb mérőszáma a CPC (Cost per Click).
- Egy hirdetésre adott felhasználói visszajelzések nem befolyásolják a relevancia értéket.
- A Link Click paraméterbe a Facebook beleérti a Facebook oldalra történő kattintások számát is.
- A „Positional 30%” és a „Time Decay 7-Day” egyaránt attribúciós modellek.
Magyarázat: Egy hirdetés üzleti szempontból legfontosabb mérőszáma a konverzió költsége, azaz a Cost per Conversion. Egy klikk ára önmagában nem mond semmit a hirdetés hatékonyságáról. A második válasz is hamis, hiszen egy hirdetés relevancia értékét jelentősen befolyásolják a felhasználói visszajelzések. A harmadik állítás ugyancsak hamis, a Facebook oldalra történő kattintás csak a Click All mutatószámban van benne, a Link Click-ben nincs. Az utolsó állítás azonban megfelel a valóságnak, valóban mindekttő attribúciós modell.