Instagram Marketing Tippek

Instagram Marketing Tippek

Az Instagram marketing – népszerűsége ellenére – jelentősen alulértékelt a marketing mixekben. Az igazi jelentősége, hogy mind az Instagram hirdetések, mind pedig az influencerek még roppant módon alul vannak árazva. Az Instagram használata ezért egy olcsó és eszméletlenül hatékony marketing tevékenység.

Ebben a cikkben az Instagram használata lesz terítéken. Habár sokat beszélünk a platformnak a cégek online jelenlétében játszott szerepéről – különösen, ha az Y generációra lőnek -, mégis sokan kevés figyelmet fordítanak a helyes tartalmakra és a csatorna-specifikus „fogásokra” – pedig attól még nem lesz sikeres az Instagram marketing, hogy csinálgatják.

A domináns generáció

Mindenekelőtt nézzük meg, kiket lehet elérni az Instagramon: a legnagyobb arányban az Y generáció női tagjai vannak jelen Instán, mely platformot összesen 2-2,5 millió magyar használja. Azoknak a brand-eknek, amelyek erre a célcsoportra lőnek, igazi aranybánya lehet ez a közösségi platform.

Instagram y generáció

(Instagram felhasználók koreloszlása Magyarországon)

Business profil

Az egész Instagram marketing alapja az üzleti profil. Mindegy, hogy a céged számára szeretnéd menedzselni az insta profilt (vagy akár a személyes márkád kiépítéséhez), bizonyosodj meg róla, hogy üzleti profilra váltasz át – ez ugyanis számos előnyt fog nyújtani neked a későbbiekben.

Az egyik előnye például, hogy több elérhetőséget is megadhatunk, így könnyen meg tudnak találni azok, akik kapcsolatba akarnak lépni a vállalkozásoddal. Amikor létrejön a céges Instagram profil, akkor azt hozzá tudod rendelni más social media profiljaidhoz is.

facebook oldal hozzárendelés

(Facebook oldal hozzárendelési beállítás Instán belül)

Így lehet később hirdetéseket is feladni – ez lényegében a saját posztjaid promócióját fogja jelenti a gyakorlatban. Nem kell majd a Facebook hirdetéskezelőjébe belemászni, hanem Instán belül, csupán pár kattintással lehet promótálni a posztokat – trust me: megéri a váltás!

instagram promóció 3
instagram promóció 4

(Instagram promóció beállítás lépései)

A profilod tartalma

1. Instagram ID

Minden profilnak egyedi neve van. Érdemes minél egyszerűbb és letisztultabb nevet választani az Insta profilodnak. Ha van mód rá, akkor a céged neve legyen az. Ha már foglalt, akkor próbálkozz 1-2 alulvonással, vagy toldalékkal. Néhány megoldás:

  • cégnév
  • cég_név
  • cégnév_hungary
  • cég.név
  • cégnévmagyarorszag

2. Profilkép

Amikor az értesítési hírfolyamban meglátják a profilodat, akkor két dolgot látnak az emberek. Az Instagram ID-dat, valamint a profilképedet kicsiben. Ennek a kettőnek kell olyannak lenniük, hogy rákattintsanak az emberek minél nagyobb arányban.

A profilkép egy cég esetében legtöbbször a logó, kivéve, ha ez nem illeszkedik a kör formába. Ebben az esetben ki lehet választani a logónak egy részét, vagy egy domináns színt is, mely jól néz ki és ha valaki a profilt nézi, akkor illeszkedik az összképbe.

Ha személyes márkaépítésre használod az Instát, akkor érdemes az arcképedet betenni képnek. Vagy, ahogy én csináltam, egy olyan pózban magadat, mely arra utal, amit csinálsz. (Habár nem hivatásos prezenter vagyok, de sokszor beszélek szakmai konferenciákon, így kötődik.)

farkas zsolt instagram profil

3. Bio

A bio összetétele az egyik legfontosabb tényező egy hatékony Instagram marketing menedzselés során. Mivel szinte mindenki, aki a profilodat be akarja követni, előbb le fogja ellenőrizni a biodat.

Apróságnak tűnik, de nem mindegy, hogy kis, vagy nagybetűvel írod a céged nevét, hogy használsz-e emojikat, valamint milyen infót osztasz meg  a cégedről.

Itt a cél, hogy a lehető legfontosabb információkat oszd meg. Személy szerint én szeretem az oda illő emojikat is használni, úgy mint (?– toll) a vendégszerzőnél, vagy (?– egy telefon, ami a digitális-ra utal) a cégemben betöltött szerepemnél. Érdemes elválasztani az egyes részeket szemmel jól látható módon, hogy könnyen felfogják a júzerek, hogy mivel is foglalkozik a céged.

4. Bio link

A bio link lényegtelen apróságnak tűnhet, pedig ez a kapocs az Instagram profilod és minden más online felületed között. A legtöbben simán csak a weboldalukat linkelik be, mely első lépésnek elmegy, de az instagram marketing bajnokainak ligájában már vajmi kevés.

Ha profi akarsz lenni, akkor megépítesz egy URL-t a Google eszközével, majd lerövidíted a Google másik eszközével és ezt teszed be a linkhez. Így mérhetővé válik az Instagramról jövő forgalom a Google Analytics-ben.

Amennyiben pedig igazi nagypályás Instagram marketing nindzsa akarsz lenni, akkor a Linktree megoldását használhatod, mellyel nem csupán 1 linkre tudod továbbnavigálni a júzereket, hanem mindjárt akár 5-re is. Sőt, mindegyik URL-t külön meg tudod építeni, így a kezdeti sima linked helyett 5x több mérhető linket tudsz használni ügyfélszerzésre. A fizetős változatban pedig személyre is tudod szabni a Linktree felületedet, valahogy így:

kristinus instagram linktree
kristinus instagram

(A Kristinus Borbirtok Instagram linktree megoldása)

Követők megszerzése

A követők megtalálása és megszerzése mindig is meghatározta az Instagram kultúrát és a modern kor népszerűségi értékmérője sokszor az, hogy kinek hány követője van Instán. Oldalakon keresztül tudnám sorolni a követőszám növelésére alkalmas growth hack-eket, technikákat és apró trükköket, de elég ezt a pár egyszerű szabályt betartani ahhoz, hogy sokkal előrébb juss az Instagram marketing során:

  • Az általad követett profilok száma legalább legyen fele a követőid számának.
  • Ne használj a profilod alatt olyan hashtag-eket, melyek „kövess be és én is visszakövetlek” szándékra utalnak, mert ez nagyon olcsó húzás és rombolja a céged imidzsét, komolyságát.
  • A követők bevonódási szintje sem közömbös: erősségi sorrendben az engagement szintek 4. Lájk 3. Komment 2. Taggelés 1. Repost.
  • Ha már követőszerzés céljából lájkolod más profilok fotóit, akkor lájkolj 2-3 darabot, hogy az értesítések folyamban jobban kitűnj.
  • Egy poszt kommentnél erősebb egy sztori komment, így inkább ezzel próbálkozz.
  • Ha valakihez kommentelsz, akkor jó eséllyel meg fogja nézni a profilodat.
  • Használj az iparágadnak / területednek megfelelő hashtag-eket.

Vertikális és horizontális tartalmak

2016-ig az Instagramon egyféle tartalomtípust lehetett megosztani, a posztot. Aztán a Snapchat példáján felbuzdulva bevezették a Stories funkciót, melyet mára már 300 millióan használnak napi szinten. Míg a posztoknál általában a tökéletességre törekszünk, addig a sztorikban inkább dokumentálunk és emiatt több sztorit osztunk meg, mint posztot.

A jelek szerint az Instagram használata során egyre jobban eltolódnak a felhasználói szokások a sztoris tartalomfogyasztás irányába, mivel, míg a posztokat scrollozni kell és a képernyő felét foglalják el, addig a sztorik automatikusan betöltődnek egymás után és teljes képernyős élményt nyújtanak.

Ráadásul a sztori egy rendkívül értékes feature-t tartalmaz, melynek köszönhetően belső linkeket lehet elhelyezni bennük és ki lehet vezetni a júzereket 1-1 weboldalra. (Ez a funkció egyelőre még csak az USA-ban, valamint itthon a videós sztori hirdetésekben elérhető.)

garyvee instagram sztori 2
garyvee instagram sztori

(Sztori példa a forgalom kivezetésére (swipe up) – @garyvee)

És akkor jöjjön a tartalom

Egy profil menedzseléséhez először is nem árt egy tartalomstratégia. Ebben lefektetheted a céged arculati szabályainak megfelelő vezérelveket, a posztolás gyakoriságát, a tartalom egységét más csatornáid kommunikációjával, vagy épp támogathatod az előre látható kampányaidat az Instagram tartalmaiddal. A tartalomstratégiában még három dologra kell különös hangsúlyt fektetned, ha az Instagramról van szó:

1. Vizuális megjelenés

Van aki nagyon konzisztens módon csupán néhány filtert, vagy effektet használ a tartalmain, így amikor ránéznek a júzerek a profiljára, akkor egy egységes képet látnak. Ha ezt a technikát alkalmazzuk, akkor – amennyiben a képek jó minőségűek – nagyon nem tudunk mellélőni.

Attól mindenképpen óvnék mindenkit, hogy össze vissza használjon effekteket, mert ha a szemnek nem vonzó egy feed, akkor nagyon hamar érdeklődést vesztenek a júzerek, hiába érdeklődnek a téma iránt, amivel a cég foglalkozik.

A személyes kedvencem amúgy a „Hefe” és az „X-Pro II” filterek, valamint szeretek játszani a képek kontrasztjával és struktúrájával is, mielőtt publikálom őket.

2. Posztolás

Az Instagram marketing lelke maga a posztolás művészete, melyet az alábbihoz hasonló apróbb taktikai finomságok tesznek igazán hatékonnyá:

Azok a tartalmak például, melyeknél meg van jelölve a lokáció, 79%-al több engagement-et kapnak, mint azok, melyeken nincs taggelés.

Hétköznap a júzerek inkább hajlamosabbak a posztokkal való interakcióra, mint hétvégén.

Azok a posztok, melyeken arcok vannak, 38%-al több lájkot kapnak, mint azok, melyeken nem szerepelnek emberi arcok.

3. Insta sztorik

A sztori az Instagram varázserejének esszenciája: a sztorik célja a dokumentálás, aminek az a lényege, hogy nem a tökéletességre törekszünk, hanem a minél világosabb információ-átadásra. Érdemes a sztoriknál is taggelni a lokációt és odafigyelni a megfelelő hashtag-ekre. Ez utóbbinak különösen azért van jelentősége, mert a sztorik nagyobb arányban jelennek meg mindenhol – így az adott hashtag alatt is.

PRO tipp: Mind a lokáció tag-nek, mint a hashtageknek van saját sztorijuk, melyet ezekre rákeresve találsz meg. Keress rá #budapest-re és nézd meg, hogy mit csinálnak a városban a jellemzően külföldiek, akik előszeretettel használják a #budapest hashtaget. Ez a taktika olyan üzleteknek lehet előnyös, akik mondjuk kimondottan turistákra céloznak. 1-1 jól eltalált kép könnyen forgalmat generálhat.

hashtag sztori
lokáció hashtag

(Hashtag és lokáció sztorik)

A szavazás funkció még okos dolog sztorin belül, melyet pár hete tett lehetővé az Insta. Ezzel plusz engagement-et lehet kicsikarni a követőbázisból. De ha rendszeres 7 Blog olvasó vagy, akkor a mikro-elköteleződések fontosságáról már nem kell semmit mondanom. 😉

instagram sztori szavazás

Instagram marketing eszközök

Képszerkesztő appok

Szoftverek széles tárháza várja, hogy a segítségükkel elmaszkírozd, vagy kijavítsd a publikálandó tartalmaidat, melyeket a Social Media Examiner egy átfogó posztban össze is szedett, így ezt egy az egyben linkelem.

Analitikai eszközök

Az Instagram profiloknak is van analitikája, melyből ugyan szofisztikált információkat nem, de alap dolgokat megtudhatunk a közönségünkről és a profilunk fontosabb elérési számairól.

Az Instagram Analytics-et a profilod jobb felső sarkában találod, melyre rákattintva elég kézenfekvő módon vannak tálalva a kulcsszámaid.

Megtudhatjuk, hogy 1 hét alatt hányszor látták a posztjainkat a júzerek (impression), hányan látták (reach), mennyien léptek interakcióba a posztokkal (engagement), valamint hányan kattintottak a bio linkre, vagy a „get directions” gombra, ha esetleg megadtál fizikai címet is a bizniszedhez.

Instagram analitika
instagram analitika 2

(Instagram analitikák)

Van a cégednek Instagram profilja?

Epilógus

Egyre többször javasoljuk az ügyfeleknek, hogy Facebook tartalommenedzsment mellett térjenek át Instagramra is, mivel rendkívül nagy potenciál lakozik a platformban. Mind az Instagram hirdetések, mind pedig az Influencerek még roppant módon alul vannak árazva, így még pár évig élvezhetjük a viszonylag olcsón szerzett szemgolyókat, melyeket ügyes menedzsmenttel a profilunkra tudunk terelni.

Hamarosan folytatjuk, ha hasznos volt a cikk, akkor ígérem, nem sértődöm vérig, ha megosztod másokkal is! 🙂

1200 628 Farkas Zsolt
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...