Google Hirdetés Szteroidon

Adatvezérelt hirdetés-optimalizálás

0

Elégedett ügyfél

0

Google hirdetés teszt

0

Futtatott kampány

0

Red Bull

PPC
hirdetések

PROFITÁBILISAN

Számos ügyfelünknek többszöröztük a bevételi számait néhány hónap alatt az adatvezérelt, gyors tempójú tesztelésen alapuló PPC optimalizálási eszközök segítségével. Válassz értékesítési modellt és tudj meg többet ›

Google Partner logó

Az eredmények magukért beszélnek

208%-os növekedés 90 nap alatt B2B-ben, 30-szoros ROI egy B2C Black Friday kampányban – csak kettő az elmúlt év több tucatnyi sikere közül. Itt van, hogy hogyan csináltuk ›

E-commerce és B2C

Pszichológiailag a végletekig optimalizált landing page-ekre vezetjük a lézerfókusszal célzott és nem ritkán több száz variációban tesztelt PPC hirdetéseket, amit micro-engagement-ekkel fűszerezünk. A keletkező forgalmi adatokat további optimalizálásra, az email címeket pedig drip-marketingre használjuk fel.

B2B Lead generálás

A B2B lead generálást tartalommarketing-alapú inbound technikákkal és automata email marketinggel összhangba hozott PPC hirdetéseken keresztül valósítjuk meg. A lead-ek hőméréskletét viselkedés-alapú retargetinggel biztosítjuk. Az eredmény magasabb MQL/SQL arány, olcsóbb lead-ek és rövidebb sales ciklusok.

Ahol még találkozhattál velünk:

Ez a 7Digits Ügynökség

Adatvezérelt digitális marketinggel foglalkozunk

Hívd Growth hacking-nek, ha úgy ismerősebb…

Egyetlen kattintásra vagy egy sikeresebb üzlettől

B2C
Még több vásárló

PROFITÁBILISAN

Egy google hirdetés B2C-ben szinte azonnal konvertálhat, ebből azonban rögtön következik két komoly kihívás is: egyrészt a bizonytalan és kicsi LTV (Lifetime Value) miatt olcsón kell forgalmat generálni – általában erős versenyben -, másrészt a forgalomnak relevánsnak kell lennie, ami mesterlövészhez méltó célzást igényel.

A google adwords használata nem megtanulhatatlan, de érdemes arra is gondolni, hogy ez egy soha véget nem érő verseny, ahol az eredményt nagyban befolyásolja, hogy milyen felkészültségű szakember segíti a konkurencia érvényesülését. A lelkes amatőrök és a profik összecsapásából ugyanis rendszerint az utóbbiak kerülnek ki győztesen…

A rendszer lényege

A kulcsszavakért verseny van. Az egyes kulcsszavak népszerűségén kívül a célzás pontossága is meg fogja határozni, hogy mennyi lesz végül a teljes google adwords hirdetés ára, hiszen pontatlan célzással túl sok “visszapattanó” és nem konvertáló kattintás lesz az eredmény.

Az ügynökségi adwords hirdetés kezelésének legnagyobb kihívása B2C-ben pontosan a megfelelő célzás és a költségek csökkentése. Néhány speciális, magas profittartalommal bíró üzleti modelltől eltekinve a hirdetési költségek optimalizálásban komoly tartalékok vannak.

Tippek a minőségi célzáshoz

Az AdWords kampányok kezelése során szegmentáljuk ügyfeleink piacát, és speciális teszt-eszközeinkkel az egyes szegmenseke külön-külön leteszteljük a lehető legrelevánsabb, ugyanakkor legkisebb költséggel konvertáló kreatívokat. A kizáró kulcsszavak helyes beállításával, hirdetés-bővítményekkel, és egyéb beállításokkal akár több száz százalékos hatékonyság-növelés is elérhető.

Felsorolni sem lehetne, milyen gyakran veszünk át fiókokat, ahol a bővítmények nincsenek rendben! Nem csak a vásárló jobb informálása a lényeg, a konkurenciától eltérő megjelenés a SERP-en legalább olyan fontos.

A google hirdetési beállítások közül a bővítmények azok, amik miatt magasabb lehet a CTR, emelkedik a minőségi mutató, aminek az eredménye az, hogy alacsonyabb CPC-vel és jobb pozícióban jelenhetnek meg a hirdetéseink.

Google Adwords irányelveket sértő hibák

A google hirdetési irányelvek betartása is célszerű, különben temérdek bosszúsággal és felesleges munkával fog szembesülni a hirdető, a végső eredmény pedig nem ritkán a google hirdetés letiltása. Sajnos Magyarországon elvétve még látni olyan rég lejárt gyakorlatokat is, mint a kulcsszóhalmozás, álcázó vagy rejtett átirányítás, vagy előszobaoldalak alkalmazása. Gyakori hiba az összehasonlító állítások tilalmának megszegése is.

Gyakori Google Adwords beállítási hibák

Ne használj mindent csak azért, mert ott van

A legelső feladat, hogy meghatározd a célodat. A legtöbb online marketingben értelmezhető célra van egy metódus az AdWordsben. Azt használd, ne a többit!

Állítsd be a konverziós célokat

Sokan indítanak úgy AdWords hirdetéseket, mintha szerencsejáték lenne. Várják a nagy áttörést az árbevételben, ami ha aztán csak nem jön, akkor abbahagyják az egészet, mondván hogy nem működik. Ha nem állítasz be konverziós célokat, akkor fogalmad sem lesz, hogy mi működik és mi nem…

Negatív kulcsszavak pontatlanul

Ha nem exact match match type-ot használsz, a negatív kulcsszavak nagyon fontosak! Ellenőrizd őket gyakran és folyamatosan. Akár egyetlen negatív kulcsszó kifelejtése is oda vezethet, hogy feleslegesen ég el a pénzed, tetejébe a növekvő bounce rate miatt csökkenhet az oldalad Google általi megítélése is – ami rontani fogja az organic pozíciódat. Ha kíváncsi vagy még több tipikus hibára, itt találsz egy cikket róla (angol nyelvű).

Pro tipp: ne kötődj érzelmileg a hirdetésedhez! Te ismered ugyan a legjobban az üzletedet, de a vásárló az, akinek a szempontjait figyelembe kell venned – márpedig neki lehet, hogy nem az a legfontosabb előny, amire te gondolsz.

A growth hacking szemlélettel a 7Digitsnél sokszor a google adwords hirdetéseket is jóval komplexebb módon közelítjük meg, mint egy átlag PPC ügynökség.

Ha érdekel néhány olyan PPC growth hack, mint az egyes kulcsszavak saját kampányba emelése, az általános kulcsszavak RLSA-val való párosítása, vagy a sok termékes e-commerce oldalak dinamikus hirdetései, akkor keresd meg kollégáinkat – mindig örömmel vesszük, ha szakmabeliekkel nyílik alkalmunk megvitatni a módszereinket.

B2B
LEAD GENERÁLÁS

HIRDETÉSEKKEL

A B2B marketingben a google hirdetés és az egyéb PPC csatornák teljesen másra valóak, mint B2C-ben. Mivel a sales ciklusok itt hosszabbak, a hirdetésnek csak akkor lesz valódi hozama, ha a landing oldalak a látogatók lead-hőmérsékletének megfelelően vannak összeállítva.

A hosszabb customer journey miatt óriási jelentősége van a megfelelő remarketing beállításoknak, a fokozatosan adagolt elköteleződési lehetőségeknek és a precíz méréstechnikának.

B2B Adwords specialitások

A keresési volumenek B2B-ben kisebbek, cserébe nagyobb értékű üzlettel kecsegtetnek, ezért a CPC (egy átkattintás ára) is jóval magasabb. Sokkal többen keresnek például a futócipő szóra, mint arra, hogy ipari lézer:

Ugyan a megfelelő google hirdetés megválasztása B2B-ben is csökkenti a konverziós költséget és szignifikánsan emeli a sales szempontból kvalifikált lead-ek arányát, a magas LTV (Lifetime Value) miatt a google hirdetés ára sokszor nem az első faktor, ami miatt a hirdető aggódik. Ő azt a pár száz, vagy ezer jól definiált döntéshozót akarja meggyőzni, aki számára célcsoportot jelent – bármi áron. Csakhogy ez legtöbbször nem megy egyetlen lépésben.

Egy gyakori B2B marketing hiba

Mivel a B2B vásárlók jellemzően sokkal informáltabban hoznak beszerzési döntést, elkerülhetetlen, hogy több interakción keresztül nyerjük el a bizalmukat.

Az egyik legköltségesebb B2B marketing hiba a pontosan az, hogy az első online interakciót követően a sales azonnal átveszi a még “hideg” lead-et ahelyett, hogy egy precízen megtervezett és perszonalizált automatikus online marketing kaszkádba terelné az érdeklődőket. A túl korai inbound-outbound váltás eredménye sokszor az amúgy ígéretes lead-ek elvesztése. (Ugyan ki szereti azt a szituációt, hogy amikor épp csak tájékozódni próbálna, akkor a semmiből előugrik egy elszánt sales-es és “megtámadja”?)

A lead-ek felmelegítésének menete

A profi B2B értékesítés során ezért a lead-ek “felmelegítése” egészen az utolsó pillanatig teljesen automatikusan történik. Más tartalmat célszerű ugyanis kínálni azoknak, akik még nem ismerik a vállalkozást, mint azoknak, akik már jártak az oldalon, esetleg letöltöttek egy esettanulmányt, vagy feliratkoztak az email listára.

A “hideg” célcsoportnál a kredibilitás megteremtése az elérendő cél – így lesznek látogatókból érdeklődők. Ezt követheti egy retargeting alapú második fázis, amikor a cégünket már ismerő érdeklődőket igyekszünk a retargeting hirdetések által valódi lead-ekké konvertálni.

A jó B2B marketing a fentieknek megfelelően azt az adatot is szolgáltatja a sales-nek, hogy mikor van az a pillanat, amikor a sales team-nek már csak zárni kell a lead-et és ügyféllé konvertálni azt a látogatót, aki nemrég még pusztán csak szakmai érdeklődésből kattintott az Adwords hirdetésre.

Az okos B2B marketing a PPC-t lead generálásra és retargetingre használja, ugyanakkor a customer journey-t más automata marketing eszközökkel folytatja és nem vesztegeti a sales team idejét és hitelességét hideg lead-ek reménytelen győzködésére – más szóval türelmesen kivárja a megfelelő pillanatot az inbound / outbound váltásra.

Minden B2B vállalkozás kitűnően ismeri a saját piacát – a Google és a Bing azonban már nem annyira. Ezért fontos az alapos kulcsszó-kutatás és a match type-ok megfelelő beállítása – ahogy a kulcsszavak specificitása is.

B2B-ben működő sokat használt és jól működő technika az árral történő prekvalifikációs célú Google hirdetés. Idejekorán lemorzsolja ugyanis azokat az érdeklődőket, akik túlságosan árérzékenyek egy adott termékhez.

B2B-ben elvétve látni ugyanazokat a CTA-kat, mint B2C-ben. A call-to-action-ök sokkal jobban fognak konvertálni, ha igazodnak a mélyebb tájékozódási igényekhez (például Buy now vagy Save 20% helyett Learn More, vagy Download Survey).

Azt is érdemes végiggondolni, hogy a B2B vállalkozások sokkal hosszabb sales-ciklusokkal kénytelenek szembesülni, ezért a hirdetések céloldalaként szolgáló landing oldal tartalmának hozzáigazítása a még hiányzó ügyfél-elköteleződéshez elsőrendű jelentőségű.

Retargeting lehetőségek

A site retargeting már B2C-ben sem muzsikál túl jól, B2B-ben pedig egyenesen katasztrófa. Megfelelő site struktúrával egy google hirdetés konfigurálható olyan módon, hogy a retargeting a customer journey folytatása legyen.

A kellően szofisztikált retargeting a B2B-re indított PPC hirdetés-stratégia kulcsa – szerencsére megfelelő technológiákkal ilyenkor már egy csomó mindent tudunk a látogatóról, így igazán perszonalizált tartalmakat lehet számukra biztosítani – olyat, amitől az elköteleződésük még magasabb szintre emelhető.

Még b2b-ben is vannak speciális üzleti helyzetek, amikor az AdWords hirdetések különleges módon, vagy speciális céllal használhatóak. A keresőmarketing stratégiai megfontolásairól ebben a cikkben találhatóak részletes információk.

Ügyfeleink

Amiben hiszünk

1
AdWords optimalizálás

Kampányaink sikerének titka az aprólékos adatelemzés és a folyamatos optimalizálás. Speciális automata eszközeink révén sokszor több száz variációban teszteljük a hirdetések kreatívjait.

2
Marketing Pszichológia

A befolyásolás pszichológiájának taktikái online is kitűnően működnek. Google hirdetés variációinkat összhangba hozzuk a landing oldalakkal és a lead-hőmérséklettel.

3
Tulajdonosi szemlélet

Magunk is vállalkozók vagyunk: értjük az erőforrások szűkösségének szorítását, a versenyt, a megtérülés gyors kényszerét, az ismeretlentől való félelmet.

4
Hosszú távú növekedés

Csábítóak a garanciák, a beígért gyors eredmények – a könnyebb út. Mi azokkal dolgozunk szívesen, akik már megtanulták, hogy a könnyebbik út csapda, és hajlandóak végigmenni a nehezebbiken.

    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    A LEGFRISSEBB GROWTH HACKING TRÜKKÖK A POSTLÁDÁDBA HETENTE EGYSZER - HOGY NE MARADJ LE A VERSENYTÁRSAK MÖGÖTT!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
    Munkanapokon 9.00 és 18.00 óra között elérsz bennünket az alábbi telefonszámon:
    jobs@7digits.net
    szilvia@mahagony.hu
    petra@7digits.net
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    PONT ERRŐL MARADNÁL LE?
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
    RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
    Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
    Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne és jogszabály is tiltja!