Facebook hirdetés tippek B2B-ben – A Lead Ad használata

Facebook hirdetés tippek B2B-ben – A Lead Ad használata

Facebook hirdetés tippek B2B-ben – A Lead Ad használata 1024 536 Farkas Zsolt

Ha B2B marketingről beszélünk ma Magyarországon, akkor 3 online marketing csatorna jöhet szóba. A Google és a LinkedIn jut talán legkorábban mindenkinek az eszébe, de bátran állíthatom, hogy a Facebook marketing ugyanolyan hatásos B2B-ben, mint a másik kettő. Ebben a cikkben olyan Facebook hirdetés tippek kerülnek megosztásra, melyek nagyban hozzájárulnak a lead generáláshoz, ha cégek az ügyfeleid.

A Facebook kampánycélokat, ha már ismered, akkor tisztában vagy a Lead Generation céllal, melyben az ún. “Lead card” hirdetést lehet elkészíteni. Nos, pont erre van szükségünk, amikor a Facebookról és a B2B-ről beszélünk 1 mondaton belül.

De még mielőtt megosztanám a Facebook hirdetés tippek közül a legjobbakat, tisztázzuk azt, hogy mikor érdemes alkalmazni a Facebookot a B2B sales tölcsérben.

Általánosságban elmondható, hogy a Facebook nem az első számú csatorna a B2B marketing tölcsérben, legyen szó szinte akármelyik iparágról. A tölcsér elején jellemzően a Google marketing csatorna áll, mely reagál a konkrét keresési igényekre, vagy a LinkedIn, ahol pedig a döntéshozói réteg aktívan jelen van.

A Facebookot jellemzően második csatornaként szoktuk javasolni, a tág remarketing opciói miatt. Ugyanis, amikor már a felhasználó (prospect) rajta volt a weboldalunkon más forgalmi forrásból, akkor a következő feladat, hogy hozzuk vissza egy másik oldalunkra, vagy tartalmunkra, mely a sales tölcsér egy következő pontján helyezkedik el. Mivel a B2B marketing során legalább 4-7 alkalommal vissza kell hozni a felhasználókat, hogy végül lead legyen belőlük.

A cél továbbá a marketing tölcsér kialakításánál, hogy a TOFU és a BOFU közötti eltérés minél kisebb legyen. Ha most a fehér színű ízmentes ételre gondolsz, akkor el kell, hogy keserítselek, mivel én a “Top of the funnel” és a “Bottom of the funnel” lead fázisokról beszéltem.

Definíciók

TOFU: Ezt a kifejezést arra a fázisra szoktuk használni a marketing tölcsérben, amikor még a felhasználók nagyon az elején járnak a márkánkkal való kapcsolatuknak. Jellemzően TOFU forgalomról beszélünk, amikor először viszünk egy célcsoportot az oldalunkra, és korábban még nem találkoztak velünk.

BOFU: A kifejezés nem túl bonyolult logikai műveletek után arra a fázisára utal a marketing tölcsérnek, ahol a júzerek már a konverzió közelében vannak, mivel már végig vittük őket a tölcséren, ún. “lead nurturing“-et hajtottunk végre rajtuk különböző eszközökkel.

A Facebook lead hirdetés inkább a BOFU-hoz van közelebb, mivel akkor célszerű ezen hirdetéstechnikát használni, ha már a felhasználó többször interaktált a webes tartalmainkkal és kész a konverzióra.

Facebook hirdetés tippek

Lássunk néhány jól működő hirdetési tippet arra, hogyan érdemes Facebookon belül B2B leadeket generálni úgy, hogy azok relevánsak is legyenek. Mindezt azért mondom, mert számos esetben derült ki ügyfeleknél, hogy a felhasználók nem tudták, hogy mire iratkoztak fel és a leadek minősége elég gyatra volt. Ezekből az esetekből azt tanultuk meg, hogy nem szabad a felhasználókat túl korán konvertálni, muszáj végigvezetni őket a marketing tölcsérben, hogy ne csak a leadek számossága, de a minősége is kielégítő legyen.

Erre a tényre a Facebook maga is felfigyelt, így igyekszik hirdetőit segíteni. 2019-es újítás, hogy a lead form létrehozásakor választhatsz, hogy neked mi a fontosabb: a mennyiség vagy a minőség. Azaz sok, alacsonyabb relevanciájú elérhetőséget gyűjtenél be alacsonyabb egységköltségen vagy inkább kevesebb, de igazán releváns lead-ek beérkezését várod a hirdetésektől – még magasabb egységköltség árán is.

facebook hirdetés tippek
A lead form 2 típusa

#1 Instant Experience + Lead form

A Facebook nem olyan régen ötvözte az “Instant Experience” típusú hirdetési formát a lead generáló formmal, így megszületett egy olyan hibrid megoldás, mely sokkal hatékonyabb a lead generálás során. Miért? Mert korábban csupán egy főcímnyi és néhány bullet point-nyi helyünk volt a végső stádiumban lévő felhasználókat meggyőzni arról, hogy töltsék ki a lead formot. Most viszont egy komplett mini landing oldalt építhetünk az Instant Experience segítségével a Facebookon belül, mielőtt konverzióra invitálnánk a júzereket.

facebook hirdetés tippek

A képen az Instant Experience hirdetési felület látható. Ezt akkor éred el, miután kiválasztottad a megfelelő kampánycélt, valamint létrehoztad a célcsoportot, beállítottad a büdzsét és az elhelyezéseket a hirdetéssorozat szintjén. Utána férsz hozzá ehhez a felülethez a hirdetési szinten a Facebook kampány beállításánál.

facebook hirdetés tippek

Ha rányomsz a “Component” gombra, akkor jönnek fel a különböző tartalmi lehetőségek, melyeket tetszés szerint variálhatod a hirdetésed felépítése során. Ahogy látod, a bal alsó sarokban található a “Form”, mely a lead form-ra utal.

facebook hirdetés tippek

Ha rányomsz a “Form”-ra, akkor létre tudod hozni személyreszabottan, azokkal a megadandó adatokkal, amiket szeretnél elkérni a megcélzott felhasználóktól. Érdemes a formot az Instant Experience végére hagyni, hogy a többi plusz tartalom hatására a júzernek ne legyen más választása, mint a form elküldése.

#2 A lead form szövegezése

Mivel a lead formot az Instant Experience-ed végére helyezed el, ezért ha idáig eljut a júzer, már túl van a “felhívás keringőre” fázison. Tehát nyugodtan térj a tárgyra, és a lead formod szövegezésekor foglald össze röviden, hogy pontosan miért is szeretnéd bekérni az adatait.

Ha a Facebook hirdetés tippek közül csak egyet is megfogadsz, ez legyen az: hanyagold a mellébeszélést, viszont azt mindenképpen fogalmazd még meg röviden, hogy pontosan mi fog történni az adatok beküldése után. Ezzel mérsékelni tudod a felhasználóban felmerülő észlelt kockázatot, és könnyebben kattint rá a Küldés gombra.

#3 A lead formban elkért adatok

A lead form legfontosabb része, amikor összeválogatod, hogy a rendelkezésre álló tárházból, pontosan milyen adatokat is szeretnél bekérni a júzerektől. Ezek közül szemezgethetsz:

facebook hirdetés tippek
A lead kártyában bekérhető adatok

Bár nagy a kísértés, hogy minél több infót megszerezz a kiszemelt célcsoporttól, ne ess abba a hibába, hogy még a felhasználók vércsoportját is bekéred. Törekedj a minimumra, ha lehet 3-4 adatnál ne akarj többet. Ha nehezen menne a mezők közti szelektálás, konzultálj a sales csapattal, hogy nekik milyen elérhetőség, milyen információ szükséges mindenképpn a leadek megkereséséhez. Ez hasznos input lehet a lead form összeállításánál.

Továbbá, van lehetőség egyéni kérdések feltételére is. Ezek közül a nyitott kérdéseket azonban próbáld mellőzni, hiszen a lead form legnagyobb előnye, hogy a bekérendő adatokat automatikusan behúzza a rendszer, és a felhasználónak nem kell egyesével bepötyögnie a személyes adatait. Viszont ha betervezel egy saját nyitott kérdést, amire muszáj választ adnia a júzernek, azzal csökkenhet a beküldött formok száma, és ezzel együtt nőhet az egy leadre eső költség. Viszont van lehetőség egyéni feleletválasztós kérdés megadására is. Ezzel is ugyan elvársz egy plusz kattintást a felhasználótól, de még mindig kisebb energiabefektetés a részéről, mint amikor saját kútfőből kell megkomponálnia egy választ. Így ez egy áthidaló megoldás lehet, amely nem veszélyezteti annyira a lead formok kitöltési arányát.

#4 A lead form-ban használt elemek

A lead form-hoz kapcsolódó Facebook hirdetés tippek nem lennének teljesek, ha nem ejtenénk néhány szót arról, hogy a lead form-nak pontosan milyen elemeit is érdemes kihasználni. A következő képen láthatod, hogy a headline, a kreatív és a leírás lesznek a legfőbb alkotóelemei a Facebookos űrlapodnak.

facebook hirdetés tippek
  • Headline

Nincs jó lead form egyértelmű headline nélkül. Amikor ide érkezik a júzer, akkor fontos, hogy egy pillanatra se bizonytalanodjon el, hogy minek a kapcsán is készül megadni az adatait. Szóval nem kell túlbonyolítani a szövegezését, mégis fontos eleme a lead formodnak, hiszen a nagyobb betűméret miatt elsők között fogja elolvasni a potenciális ügyfeled ezt a sort.

  • Kép

A képeket még mindig előbb észleljük, mint a szöveges tartalmakat, így mindenképpen a témához kapcsolódó, releváns, akár egyedi dizájn alapján készült kreatívot válassz a formodba. Dönthetsz úgy, hogy ugyanazt a képet használod, amit a hirdetésben is használtál, konzisztenciát sugallva ezzel. Itt már nem kell ügyelned arra, hogy maximum 20% legyen a szöveg a kreatívon, mindenesetre azt javasoljuk, hogy inkább mellőzd a text-heavy képek használatát ebben az esetben is.

  • Leírás

A leírás részben két opció küzül választhatsz. Az egyik, hogy megfogalmazol egy kisebb folyószöveget, amiben részletesebb leírást adhatsz a terméked/szolgáltatásod kapcsán. Vagy dönthetsz úgy, hogy inkább a könnyebben átlátható, bullet point-os felsorolást választod. Ez utóbbi egyből struktúrába rendezi a mondanivalódat, amiért hálás lesz a júzer, hiszen könnyebben befogadja az agyunk az ilyen típusú, logikusan elrendezett tartalmakat a folyószöveggel szemben.

#5 A lead form köszönőoldala

Nem szabad megfeledkezni a lead form köszönőoldaláról sem. Itt célszerű megfogalmazni röviden, hogy milyen folyamatra számíthat a júzer az adatai beérkezését követően, tehát pl. hány napon belül számíthatnak a megkeresésre. Valamint fontos, hogy ide még be kell linkelni a weboldalt, hogy ha további információk után szeretne kutatni a felhasználó, akkor semmilyen akadályba ne ütközhessen. Tegyük az orra elé a szép “View Website” CTA gombot.

facebook hirdetés tippek

Facebook hirdetés tippek vadászoknak – Landing oldal vagy lead ad?

A Wordstream megnézte, hogy vajon a Facebook Lead hirdetések, vagy a hagyományos landing oldalak teljesítenek jobban? A kísérlet szerint a Lead hirdetések nem csak 2%-kal magasabb konverziós aránnyal teljesítettek, hanem a konverziós költség is alacsonyabb volt.

Hozzá kell tenni azonban, hogy a landing oldalakon sokkal mélyebb lead kvalifikációra van lehetőség – azaz több, tetszőleges adat is bekérhető -, és azt sem szabad elfelejteni, hogy a Lead Ad-ek talán jobban teljesítenek egy átlagos landing oldalnál, de nem konvertálnak jobban egy hibátlan landing oldalnál.

A fentiek miatt a Facebook Lead hirdetések használata különösen a lead kvalifikációt inkább személyesen intéző vadász típusú értékesítési technikák támogatására ajánlott. A Facebook hirdetés tippek közül a vadászok számára a lead ad az elsők között szerepel, mivel náluk a cél nem elsősorban a lead kvalifikáció, hanem a gyorsan és olcsón megszerezhető lead-ek mennyiségének a kimaxolása – a lead-ek felmelegítését ezek az értékesítők ugyanis jobbára maguk végzik el.

Összegezzünk

Ha már szívesen behúznád a hetek óta a marketing tölcséredben edukálódó potenciális leadeket, akkor bátran használd a közösségi óriást remarketingre. Ne feledd, a B2B-re vonatkozó Facebook hirdetés tippek közül a legfontosabb, hogy csak a megfelelő hőmérsékletű, a BOFU felé haladó júzereket érdemes itt targetálnod, ha releváns elérhetőségek beérkezését várod. Ugyanígy bátran használd a lead ad-eket vadász típusú értékesítés támogatására is.

Ha a fentiek szerint jársz el, akkor izzíthatod is a CRM-et és a sales csapatot – nagyon fontos ugyanis, hogy a leadek beérkezése után ne várjatok napokat a megkereséssel. Minél előbb veszitek fel velük a kapcsolatot, annál nagyobb valószínűséggel fognak emlékezni a form beküldésére és ezzel együtt annál nagyobb lesz a konverzió valószínűsége is.

Ennyit mára a B2B Facebook hirdetés tippek köréből. Ha úgy érzed, valamilyen kérdést még szeretnél tisztázni a lead form használata kapcsán, írj kommentet, örömmel válaszolok rá! Ha pedig minden készen áll, leadszerzésre fel, sok sikert hozzá! 😉

Érdekel a véleményed: