Céges Instagram oldal – Statisztikák, amiket ismerned kell

Céges Instagram oldal – Statisztikák, amiket ismerned kell

Céges Instagram oldal – Statisztikák, amiket ismerned kell 1024 536 Marko Lilian

Az Instagram mára megkerülhetetlen lett a cégek számára. Akár B2C, akár B2B iparágban vagy, ha érted a márkaépítés hosszú távú elkerülhetetlenségét, ugyanakkor átlátod a reménytelenbe vesző költségeit, akkor azonnal ráugrasz a még mindig rendkívül olcsónak számító céges Instagram lehetőségére.

Ha esetleg kételyeid támadnának afelől, hogy a céges márkaépítés tényleg működik-e az Instagramon, netán kíváncsi vagy milyen lehetőségeid vannak 2018-ban, akkor íme néhány statisztika és hasznos tudnivaló, ami megvillantja, hogy mekkora potenciál is rejlik a csatornában a céged számára.

Aki számít, az (nem csak) regisztrál

Ezzel a megállapítással nehéz is lenne vitatkozni, a számok magukért beszélnek:

0
Napi felhasználó
0
Üzleti profil
0
hirdető

Míg a Facebook rendszeres napi felhasználóinak száma csökken, addig az Instagram csúcsokat döntöget. Az arányokat jól érzékelteti, hogy rengeteg céges Instagram profil fut versenyt a követőkért – nem meglepő azonban, hogy itt is a minőség nyer; már nem elég csak csinálgatni. Regisztrálni és hetente villantani egy stock fotót a hírfolyamon – ez ma már édeskevés. Naponta kell egyedi, minőségi tartalmat generálni, és egyúttal kihozni a maximumot az Instagram adta eszközökből.

A regisztrált üzleti oldalak közül csupán 8% hirdet a felületen, az online marketingesek túlnyomó része még mindig csak Facebookban gondolkodik. Erről tesz tanúbizonyságot az a közösségi média elemzés is, melyet nemrégiben publikáltunk.

Nem félünk az új algoritmustól

2018 elején Mark Zuckerberg új ötlettel állt elő: Bring the world closer together, elárasztva a Facebook hírfolyamot ismerősöktől származó posztokkal és korlátozva a céges posztok megjelenését. Azt pedig már mondani sem kell, ha a Facebook újít, akkor az Instagram is, hiszen a két platform algoritmusa ugyanazokon az alapokon nyugszik.

Mark Zuckerberg megteszi a nagy bejelentést

A változtatás után sokan nehezményezték, hogy az algoritmus a céges Instagram posztok organikus elérését átlagosan 60%-kal csökkentette. A folyamat kaszkádszerűen nullázza le a userek posztok alatti aktivitását:  (pl. megtekintés, kedvelés, komment és megosztás), így a jövőbeli tartalmak magasabb elérésére, vagy a követőbázis gyors növekedésére sem lehet már számítani. Mielőtt azonban befagyasztanád az Instagram profilodat, nem árt más szemszögből is megvizsgálni a dolgokat…

Gary Vaynerchuk még mindig a naposabb oldalról szemléli a történteket:

“Lehet siránkozni azon, hogy az algortimus korlátozza az organikus eléréseket a közösségi felületeken, de ne felejtsd el a legfontosabbat: Még mindig INGYEN tudod tömegekhez eljuttatni a termékedet!

Céges instagram vs. személyes profil

Természetesen az új algoritmus kijátszása sokak fejében megfordult, és üzleti profiljukat személyes profillá változtatták. Ez a taktika ideig-óráig működőképes, mert a követőbázis és az aktivitás növelése nem egyszerű feladat és ehhez mind a 4 beépített funkciót be kell vetni, ami csak egy üzleti profil eszköztárában található meg:

INSIGHTS

Világítsd át az aktív felhasználókat (korcsoport, nem, lokáció, aktivitás).

PROMÓCIÓ

Futtasd újra már meglévő posztjaidat releváns célcsoportoknak.

SZPONZORÁLT TARTALOM

Vesd be az Ads Managert Instagramon is.

PRODUCT TAG

Címkézd fel webshop termékeidet Instagramon.

Amit a user lát

Tény, hogy az Instagram felhasználók szívesebben követnek be személyes profilokat, mégis 80%-uk követ céges Instagram oldalakat is. Arra azonban, hogy a user organikusan egy cégtől származó poszttal találkozzon a hírfolyamon, az esély majdnem egyenlő a nullával.

Akkor mégis hogyan lehetséges, hogy a userek 60%-a napi rendszerességgel lát új termékeket, márkákat a hírfolyamon? A válasz: “branded content”. Ezek olyan posztok, amiben influencerek vagy ismerősök jelölnek meg márkát, vagy márkanevet használnak hashtagként. A hírfolyamon pedig 10-ből 7 poszt branded tartalomként jelenik meg. A legtöbb user így botlik bele új termékekbe – még akkor is, ha nem követi a céget, vagy a poszt nem közvetlenül a cégtől származik. A felhasználók 83%-a vallotta, hogy vásárláskor befolyásoló erővel hat rá az Instagramon látott branded tartalom.

Influencertől származó branded tartalom.

Amit az algoritmus kedvel

Az Instagram algoritmusa azokat a tartalmakat preferálja, amelyekkel kapcsolatban magas user aktivitás mutatkozik. Ezeket automatikusan minőségi posztoknak értelmezi és magasabb organikus elérést biztosít számukra. Ilyenek például a videós tartalmak:

Az Instagram algoritmusa előnyben részesíti azokat a posztokat, amiken a felhasználók több időt töltenek, mint például a videó.

Így nem meglepő, hogy azok a céges Instagram profilok, akik követik a trendeket, egyre több videós posztot és hirdetést használnak a menedzselés során. A statisztikák szerint az üzleti oldalak megosztott tartalmainak már 25%-a videós poszt, és ez a szám folyamatosan növekszik.

Ugyanakkor a képes tartalmak átlagosan 36%-kal több kedvelést kapnak, ami azzal magyarázható, hogy a user a videók megtekintése után elfelejt a kedvelés gombra nyomni. Ellenben a videós posztok alatt sokkal több kommentet osztanak meg a felhasználók:

A kommentet erősebb elköteleződésként értelmezi az Instagram algoritmusa, mint a kedvelést.

Az Instagram shopping működik

Bíztató adat, hogy a felhasználók már több, mint 30%-a vásárolt olyan terméket, amit Instagramon látott először. Ebből pedig 15%-uk közvetlenül kattintott is a bio-ban található linkre, és navigált az adott cég weboldalára vagy webshopjára. Az Instagramról érkezett látogatók 192 másodperces “time-on-site”-tal rendelkeznek, ami magasabb, mint bármelyik közösségi platformról érkező látogatók böngészéssel eltöltött ideje.

Az Instagramról indított vásárlások esélyét 3 módon növelheted:

Egyensúlyban a botokkal

Az Instagram aktivitások 60%-a robotoktól, másnéven botoktól származik. Ez elsőre talán ijesztően hangzik, de nézzük meg mik ők és mit csinálnak:

Ezek személyes és céges profilok által telepített eszközök, amik automatizálják az alábbi tevékenységeket:

bekövetés
kikövetés
kedvelés
hozzászólás
üzenet
időzítés

A botok abban segítenek, hogy minél aktívabb legyen egy Instagram profil és aktiváljon releváns usereket, emelve ezzel az interakciók számát. A kutatások szerint ezekkel az eszközökkel a felhasználók aktivitása 15%-kal növelhető az adott profilon, amit az algortimus sem fog figyelmen kívül hagyni.

Egy kezdő céges Instagram profilnak, akinek a 10 ezres követőbázis a cél havonta kb. 12 ezer forintot kell bot-alkalmazásokra költenie, hogy elérje a kitűzött követőszámot.

Ugyanakkor a botok túlzásba vitt használata könnyen mehet a minőség rovására és keltheti kamu profil, vagy kétségbeesett követőgyűjtési akció hatását, amin a userek többsége ma már könnyedén átlát.

A LÉNYEG MÉG EZUTÁN JÖN...

A statisztikákból jól látszik, hogy egy jól felépített céges Instagram profillal, konzisztens tartalommal és a legújabb praktikákkal igenis lehetséges masszív követő bázist építeni és aktiválni a usereket az Instagramon. Persze nem árt, ha nem vagy híján a türelemnek, a kreativitásnak, és van erre egy elkülönített budget-ed is, de hosszútávon ez az egyik legalkalmasabb platform a márkaépítésre.

Miután meggyőződtél arról, hogy az algoritmus változtatás után is van élet az Instagramon, a következő lépés egy olyan profil felhúzása, amit a felhasználók első blikkre bekövetnek. Természetesen ebben is segítő kezet fogunk nyújtani hamarosan – addig is, ne maradj le semmiről…

Érdekel a véleményed:

Oszd meg valakivel, akinek jól jöhet:

RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
A LEGFRISSEBB GROWTH HACKING TRÜKKÖK A POSTLÁDÁDBA HETENTE EGYSZER - HOGY NE MARADJ LE A VERSENYTÁRSAK MÖGÖTT!
Munkanapokon 9.00 és 18.00 óra között elérsz bennünket az alábbi telefonszámon:
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
Online B2B marketing kurzus
Ingyenes
Öt napos email kurzus az online B2B marketing rejtelmeiről. Hirdetésektől a tartalommarketingig, méréstechnikától az automatizációig.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
Online B2B marketing kurzus
Ingyenes
Öt napos email kurzus az online B2B marketing rejtelmeiről. Hirdetésektől a tartalommarketingig, méréstechnikától az automatizációig.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.